Verhuizen wat te doen met kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Verhuizen wat te doen met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:35

Ik ga binnenkort verhuizen. Hoe kan ik mijn kat het beste laten wennen aan het nieuwe huis, de tuin en de buurt?. zonder dat hij terug loopt naar ons "oude huis"

Apple

Re: Verhuizen wat te doen met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:37

Eerst 2 weken binnen houden zodat hij goed gewend is aan het nieuwe huis. Na 2 weken kun je hem voorzichtig in de tuin laten en van daaruit zal hij vanzelf de buurt gaan verkennen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:38

Wij hebben al onze katten hier twee weken binnen gehad en daarna een paar keer uitgelaten aan een tuigje. Darna gewoon naar buiten en even op hun voerbakje tikken als het weer tijd was om binnen te komen. Nooit geen problemen mee gehad.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:39

hou hem een paar weken binnen, en geef hem iedere dag op dezelfde tijd zijn eten e.d.. Daarna steeds even in de tuin, in het begin alleen als je erbij bent, en dan evt. met een leuk speeltje of dingetje wat zijn interesse heeft. Na een tijdje weet hij vanzelf dat dat zijn huis/tuin is

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:45

ik ben samen met mijn katten al meerdere keren verhuisd en dit werkt echt t beste:

kat meerdere malen per dag optillen en door het raam naar buiten laten kijken, doe dit bij alle ramen in je huis, zo kan een kat heel goed de omgeving in zich opnemen.

doe dit een dag of 8 -9 dan zet je de buitendeur open
als je dat doet de kat niet van te voren voeren, hebben ze wat honger en lopen niet meteen weg..

ik doe zelf de eerste paar keer de katten maar kort buiten en lok ze met wat blikvoer, na een aantal dagen kan je ze dan wel langer buiten houden en komt t wel goed.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:09

oke bedankt voor de tips zal ze onthouden .
Mijn kat is nog wel jong hoor 6 maanden ongeveer dus die zal zich wel makkelijk aanpassen hoop ik.
Is wel wat anders van een bovenwoning met dakterras naar een eengezinswoning.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:37

wij zijn pasgeleden ook verhuist. De katten sliepen op een bergzolder. ze kregen daar eten enz en de kattenbak stond daar. Dit was makkelijk omdat telkens de deur open en dicht ging en dan zouden de katten zo weg zijn. De katten hebben we ongeveer 2 weken binnen gehouden en toen naar buiten gelaten. ze komen nog steeds altijd terug. En de slapen soms nog wel eens op de bergzolder. zo leuk vonden ze het daar

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:58

zolder heb ik niet daar wel een kelder maar om hem daar in op te sluiten