DRINGEND kleine baby kwikstaart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

DRINGEND kleine baby kwikstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 15:41

Gisteren heeft mijn zus op haar werk een klein vogeltje gered! Het zat al een hele dag op straat/ op de oprit en nergens waren de ouders te bespeuren...toen het ook nog eens gepakt werd door een kat, heeft ze het kleine beestje meegenomen! Nu zit het dus bij ons, heeft er iemand nog tips of heeft er zelf al iemand zo'n vogeltje grootgebracht? Het krijgt elke 30 min wormpjes,vliegen, geweekte hondebrokjes... heeft het nog meer nodig? Elke tip is welkom!
Afbeelding

Afbeelding

Joyckuh

Re: DRINGEND kleine baby kwikstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:35

Volgens mij heeft ie niet meer nodig. Zit ie wel warm genoeg?
Als je het zeker wilt weten kun je misschien even naar een vogelopvang bellen

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 16:38

ja hoor, warm zit hij ook; er staat namelijk een verwarmingselementje op zn kooitje....
We zullen gewoon nog even afwachten..tot nu toe doet hij het redelijk goed

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:45

Nou, zo te zien doet hij het goed!
Wat lief dat jullie voor hem willen zorgen. Zo te zien doet hij het goed.
Zorg wel dat hij niet te veel eet! Kleine vogeltjes eten wanneer ze voer krijgen. Als hij honger heeft zal hij gaan piepen. Als het goed is ligt hij dan op zijn buikje, maakt hij zich klein en keert zijn kopje naarboven. Dan kun je hem weer voeren. Zo geeft hij het zelf aan .

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:09

normaal laat hij goed van zich horen als hij honger heeft, dan piept hij hard en gaat met zn bekje open zitten!:) Nu vinden we toch dat hij het laatste uur heel stil is, slaapt de hele tijd en piept niet veel meer...:-s heeft er nog iemand ervaring met kleine vogels?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:12

ik denk dat nu mischien op rust is gekomen en zijn slaap wel even nodig heeft na dat avontuur geef je hem trouwens ook water met een klein spuitjes of zo ? gewoon even lekker laten slapen daar zal die van opknappen

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 23:10

Hier weer nieuws van onze kleine kwikstaart hij heeft het spijtig genoeg niet overleefd. Hij had 's avonds nog geweldig veel gegeten. Toen mijn zus 's nachts hem nog is wou eten geven heeft ze hem dood gevonden. We snappen het nog altijd niet hoe het komt dat hij gestorven is...

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:03

Ooh wat sneu... Omdat het vogeltjes al best ''groot'' was, flink veren en oogjes al open, dacht ik dat ie het misschien wel zou halen. Maar t blijft erg moeilijk om kleine (gevonden) vogeltjes groot te brengen, mijn ervaring is toch dat ze meestal dood gaan.
Wel heel sneu hoor, maar jullie hebben hem iig niet aan zn lot overgelaten, sterkte.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:42

Wat jammer dat het beestje het niet gered heeft! echt zonde!

Ik heb net op de weg (waar veel auto's rijden) een jonge merel gevonden ze lag met gespreide vleugels op de grond. Volgends mij heeft het toch geen gebroken/gekneust pootje want het steunt er totaal niet op. Ook bloedde het bij zijn staart (had nog enkele staartveren)

Wie moet ik nu bellen? Of moet ik nu wachten tot morgenochtend? ik heb wat water enzo bij het beestje neergezet en heb het even in een doos met een handdoekje erin gelegd (doos staat op een kiertje)
Het is al oud genoeg om te vliegen enzo maar dat kan ze niet.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:21

je kan de dierenambulance bellen, die halen hem dan op.
ze werken ook in de avond. ( een kennis van ons werkt daar en ze heeft ook wel eens avond dienst, vandaar dat ik het weet)
veel sterkte voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:25

Warmte
Of misschien het vogelasiel, maar als je em iedere 30 min. eten geeft en em warm houdt is het best te doen.
Zelf heb ik ook al vaak zat vogeltjes/muisjes/etc. gevonden en ze toch allemaal weggebracht, die mensen weten toch het beste wat ze ermee mee moeten en iedere dag iedere 30 min. eten geven is veel werk!
Suc6 met em!