Wat kan ik het best doen? (Grote kater in tuin!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Wat kan ik het best doen? (Grote kater in tuin!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 11:50

Mijn honden waren de hele ochtend al druk aan het blaffen en doen.
Eerst dacht ik de postbode, maar daar was het te vroeg voor.
Bij nadere inspectie zag ik dat mijn kleine kitten van 14 weken ruzie had met een extreem grote, rode kater.
Ik heb mijn kitten van de grond gegritst, slof uitgedaan en naar zijn kop gegooid.
Kitten over het hekje gezet en één van mijn honden gepakt.
Haar op de grond gezet en gezegt: "Zoek!!!"
Maar voordat díe doos doorhad wat de bedoeling was, was de kater hem al gesmeerd.
Hoe kan ik nou het best voorkomen dat mijn kitten aangevallen worden op míjn eigen terein?

*EDIT*
Mijn kitten heeft trouwens niets aan de aanval overgehouden, gelukkig!

KisSs_Girl

Re: Wat kan ik het best doen? (Grote kater in tuin!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:55

aah wat zielig voor je kitten!
ik zou iets naar die kat gooien,of er met een plantenspuit op spuiten
en als je weet van wie de kat is,naar de eigenaar gaan en vragen of ze de kat binnen willen houden of anders een belletje om doen ofzo
verder zou ik het ook niet weten

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:02

Als je kitten erg klein is zou ik even wachten met em naar buiten laten totdat hij groot genoeg is om zonder kleerscheuren uit een aanval te komen. Tot dan alleen naar buiten onder toezicht (en misschien kunnen ze een keer met jou erbij kennismaken.. wellicht tolerert die kater jouw kitten uiteindelijk wel). Als je er niet bent kun je die kater toch niet uit de buurt weren.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 12:07

ingeborg schreef:
Als je kitten erg klein is zou ik even wachten met em naar buiten laten totdat hij groot genoeg is om zonder kleerscheuren uit een aanval te komen. Tot dan alleen naar buiten onder toezicht (en misschien kunnen ze een keer met jou erbij kennismaken.. wellicht tolerert die kater jouw kitten uiteindelijk wel). Als je er niet bent kun je die kater toch niet uit de buurt weren.

Mijn kitten is inderdaad niet extreem groot. Zeker niet vergeleken met haar zusje.
Maar ik ben me toch van het zotte, om mijn deur dicht te moeten houden, zodat mijn kitten niet naar buiten kan, zodat ze niet aangevallen wordt door een kater, die eigenlijk helemaal niets op mijn terein te zoeken heeft?

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:43

...mee eens dat dat beest daar niets te zoeken heeft, maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen (tenzij de eigenaar zijn/haar kater binnenhoudt..)