Hond, dagtaak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Hond, dagtaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 16:52

He, wil een honden eigenaar mij het antwoord op de volgende vraag geven : Welke dingen moet je allemaal doen bij een hond ?
Ik weet 3x per dag uitlaten (of2) en natuurlijk voeren enz, maar verder nog andere dingen of niet ?

ziggylover

Re: Hond, dagtaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:54

kammen/borstelen en goed onderzoeken op teken!
ook moet hij elke dag los kunnen spelen en rennen.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:34

Ok dankje !

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:36

2/3 keer uit zou voor onze hond echt te weinig zijn, dus trek daar maar meer voor uit. 2 keer per dag eten. Tussendoor wat spelen, borstelen etc.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:37

Onze hond laat zich zelf uit wij wonen in een grote vrijstaandhuis aan het kanaal en daar laat hij zich zelf uit.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:44

Nou minstens 3 keer uitlaten z'n 10 a 20 min per dag, hangt er ook vanaf wat voor hond je heb.
Die van ons krijgen twee keer per dag eten sóchtends en sávonds.

Mijn vriend en ik werken allebei onregelmatig dus er is altijd wel iemand die de hond uit kan laten en anders doet mijn oom dat.
Dus jah als je 8 uur per dag weg bent werk/school en er is niemand om de hond uit te laten wordt het moeilijk.

Het is ook niet zo dat je eve thuis kan komen om de hond uit te laten en dan weer op pad gaat, dus dat je nooit thuis bent, altijd aan het werk en bij vrienden en paarden, want dan kan je net zo goed geen hond nemen!!!!

Als je op vakantie gaat moet ie mee of pension.
En een hond(pup) zit je wel aan vast voor een aantal jaren (als alles goed gaat)

De hond heeft natuurlijk veel aandacht nodig, zoals spelen en/of training.
Je kan bijvoorbeeld samen met je hond op een sport gaan, is ook erg goed voor de band samen.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:48

STEL ik zou een hond hebben dacht ik het uitlaten zo te doen : voor het naar school gaan en als ik terug kom dat ik m meeneem naar de paarden waar hij dus de hele tijd lekker zn gang kan gaan en dan terug naar huis en dan na het eten nog eens.....en ik heb voor mijn huis een lekker groot veldje waar heel vaak een stuk of vijf honden aan het spelen zijn enz, dus ik hij zou de gelegenheid hebben om lekker te rennen....maar ik weet niet of ik een hond mag i.v.m. de tijdelijke moeilijke situatie thuis..
en ik zou een korthaar nemen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:41

Tja of je de hond mee kan nemen hangt af van opvoeding, en wil je een pup of 1 uit het asiel? Dan moet ie dus ook alleen kunnen zijn..

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:07

Iig geen pup, omdat ik daar geen tijd voor heb, en ik heb al hele leuke in het asiel gezien en op de site daar staat bij iedere hond of ie alleen thuis kan zijn dus daar heb ik al opgelet..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:27

Elke dag even wat oefenen, zit lig blijf en volg, naast wandelen en spelen en met andere honden contact maken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:56

Misz_Do schreef:
en ik zou een korthaar nemen

Kortharige honden moet je ook borstelen. Naast dat het goed is voor ze vinden ze (over het algemeen) ook nog lekker.

Maar als ik jou was, zou ik eerst maar overleggen met je ouders voordat je echt impulsief gaat worden. Het zou zonde zijn als de hond er na een tijdje weer uit moet. Dat is voor jou niet leuk, maar ook voor de hond niet, die dan net gewend is aan een huis.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:01

Vooral korthaar dat langharige zo verharen en dat het toch meer verzorging vereist, en ik heb al overlegd met mijn ouders, we hebben vroeger ook honden gehad, 5 zelfs dus we hebben al ervaring dus maak je geen zorgen dat ik weer zo'n kindje ben dat een schattige puppie wil die net is geboren
enne je vraagt je vast dan wel af, als je honden hebt gehad waarom vraag je dan wat je iedere dag moet doen nou : ik wil eerst een weten waar ik aan denk voor ik heb bij mijn ouders ga neerleggen, en die honden hadden we toen ik nog niet zo oud was dus mijn ouders deden het werk maar zij hebben in ieder geval wel ervaring dus

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:20

Ruwharen verharen niet......

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 21:23

Ja sorry ik had het een beetje snel getypt dus de zin klopt niet helemaal ,ik bedoelde dat langharige meer verzorging eisen dan kortharige....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:18

Langharig is idd over het algemeen meer verzorging dan kortharig, maar kortharigen moet je ook verzorgen.
iig, wij lopen minstens 1.5-2 uur per dag met onze hond, en dat dus verdeeld, 's morgens kwartiertje, 's middags vaak uurtje, 's avonds ook, en evt nog een keer daartussendoor. Opvoeden neem took heel veel tijd in beslag, zelfs als je een oudere hond hebt, die moet je ook nog enigzins naar jouw wensen kneden.

Daarbij is het niet zo, dat wanneer je tijd hebt voor het uitlaten, je een hond kunt nemen. Uitlaten is idd wel een van de belangrijkste dingen, maar gewoon thuis zijn, hond om je heen enz is ook belangrijk, dat ie niet steeds alleen is. Veel honden willen ook niet eten als niemand thuis is. Als je je hond op dat veldje voor je huis laat lopen, moet je er zowiezo bij blijven, dus dat maakt ook weinig verschil. Of je 'm mee kan nemen naar de paarden ligt aan de opvoeding, of ie gewend is aan paarden enz. Succes ermee.