last van kater van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

last van kater van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 13:32

De kater van de buren verderop loopt alle dagen rond en in ons huis.
Vorige week heeft hij m'n hamster opgegeten Ik zag hem op mijn slaapkamer (komt via het raam binnen) en hij zat aan mijn hamster te eten. De kooi lag op de grond en de kat vloog weg met de hamster in de bek. Ik heb het de buurvrouw gezegt maar ze zegt.. je hebt zelf ook katten en dan zal juist míjn kat dát gedaan hebben? EN nu.. ik zat lekker een broodje te smeren, hoor ik een pssst.. ik kijk om zit die vieze kater tegen onze stofzuiger aan te pissen..!! Ik heb het opgeruimd maar de stank wil niet weg Hoe kan ik dat mens duidelijk maken dat het zo niet langer kan?

KisSs_Girl

Re: last van kater van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:53

nou dat is tog niet normaal meer!
ik zou gewoon het ff heel duidelijk maken tegen je buurvrouw dat die kat jou hamster opgegeten heeft enzo
en ik zou als ie kat jullie huis of tuin binnenkomt hem laten schrikken met een platen spuit
dan leert hij het hopelijk wel af!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 14:11

hij negeert een plantenspuit.. en blijft gewoon komen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:12

Een keer flink de spuit erover halen als je hem in de tuin betrapt. Zulke mensen maken dat je een hekel aan katten krijgt. Mijn katten komen ook niet bij de buren in de tuin en ik wil ook niet de katten van de rest van de buurt over de vloer hebben.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:16

Onvoorstelbaar En dan vooral die reactie... Ik ben het helemaal met Natascha eens: ik heb ook katten, die komen (as far as i know) niet bij de buren in de tuin, maar als iemand komt klagen over ze, dan blijven ze echt binnen. Ik wil niet dat iemand anders last heeft van ze. Gvd zeg, als ik je buurvrouw was geweest waren we vorige week nog een nieuwe hamster gaan uitzoeken

Ik zou je buurvrouw nog een keer aanspreken en dan ook even laten weten dat als er geen oplossing komt, je andere stappen onderneemt. 't is toch van de zotte dat jij je raam niet open kan zetten? Klacht indienen bij de gemeente, evt. rechtsbijstand inschakelen... Succes.

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:24

inderdaad wat Sylvia zegt..het kan niet gekker worden..!? gewoon dat beest lekker laten afschrikken..neem de waakhond van je vrienden een dagje..en je ziet dat beest nooit meer haha..nee maar inderdaad wat Sylvia zegt..!!het handigse denk ik,..!

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:28

Emmer water over dat beest heen gooien zodra die maar in de buurt komt.. Klinkt hard, maar buren van 3 huize verderop hadde ook zo n kater en nadat ik een emmer koud water over m heen heb gegooit heeft ie nooit meer de tuin van ons in gedurfd...

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 14:57

hij reageert niet op een plantenspuit.. en ik vrees dat als weer een emmer water overheen gooien dat er hier een oorlog uitbreekt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:00

Met water in huis smijten lijkt me niet erg handig

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:02

Sylvia schreef:
Met water in huis smijten lijkt me niet erg handig

mij ook niet echt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:09

weet je wat echt helpt ik had ook zo een kat die ondanks alles maar bleef terug komen. werd ik helemaal gek van!
hem vangen en een nachtje opsluiten in kamer of honden bench heb ik toen gedaan.
niet voeren en geen water en dan komt ie nooit meer terug!!!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:23

maar hij vind het hier binnen juist zo gezellig :vrok: dus ik denk dat hij dat niet zo erg zal vinden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:04

hoe zat dat nou...katten waren toch vogelvrij?

dus als er een vremde kat in jouw tuin zit mag je hem er hardhandig uitwerken?

mijn buren hebben ene van mijn katten wel ens over de heg gegooid hahaah, vind ik niet erg hoor, moeten ze maar uit die tuin blijven.

nou ja, in elk geval tip:

koop van dat vliegengaas, bij de Xenos voor 2 euro kan je er zo voor je raam plakken, komt geen kat meer binnen!

verder..wel doen hoor die emmer water..
gewoon eroverheen smijten, en die buurvrouw? nou laat haar dan lekker aangifte gaan doen, de politie lacht haar toch wel uit.

gewoon keihard dat beest eruit meppen!
leg een krant klaar en als je hem ziet geef je hem een dreun ermee, hard aanpakken anders blijven ze komen..

volgende keer als hij je ziet en je ritseld met de krant is hij echt wel weg....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:15

Je mag 'm van mij er best hardhandig uitwerken hoor, ik denk dat ik wel weet op welk topic jij doelt... Maar een kat opsluiten en er een hond op loslaten aan de andere kant van het kooitje vind ik heel wat anders.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 18:05

Sylvia schreef:
Je mag 'm van mij er best hardhandig uitwerken hoor, ik denk dat ik wel weet op welk topic jij doelt... Maar een kat opsluiten en er een hond op loslaten aan de andere kant van het kooitje vind ik heel wat anders.

Ik doel op een topic met tips om die kat (iet te grof) hier vandaan te houden

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:07

Was reactie op ellepel

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:05

Sylvia schreef:
Was reactie op ellepel

ooh

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:21

lekker aardige reactie zeg van je buurvrouw.

zoiets had ik een keertje met men konijn die werd dus effe lekker doodgebeten door de hond van de buurmand ik kwam aangelopen stond die hond daar bij men konijn ( die ondertussen al dood op de grond lag ) Hij rende kei hard weg en sprong weer terug over de sloot.

Wat die meneer zei was: Dat kan niet want dat zou onze hond nooit doen die heeft nog nooit gene vlieg kwaad gedaan en hij heeft trouwens vanmorge deheletijd in het hok gezeten... right

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 12:51

het regent nu.. dus zijn alle ramen en deuren dicht dus ook een tijdje geen last van die kat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:29

ik heb zelf eentje gehad, die uit mijn slaapkamer raam ging, via de dakgoot naar buren verderop en daar lekker op bed ging liggen.

mensen beetje boos, alles onder het hara..nou ja kan ik wel begrijpen, dus ik zeg tegen haar, gooi hem maar t raam uit hahha dat wilden ze niet vonden ze zielig....

hihihi toen heb ik maar verteld, dat als ze de kamer binnenkwamen ze heel hard een krant naar d'r hoofd moest gooien, werkte maar kort dus heb ikzelf maar vliegengaas voor t raam gezet..toen kon madam er niet meer heen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:43

Ik zou zeker horren voor je ramen gaan zetten, aangezien je buurvrouw van het kaliber is dat zich toch geen r**t aantrekt van jouw klachten over haar kat. De meeste katteneigenaren valt goed mee te praten, maar met jouw buurvrouw dus niet.

Wat je ook kan doen, om te bewijzen dat de kat bij je in huis komt en de boel vernielt, is er gewoon een foto van maken en deze op a4 formaat uitprinten en in de buurt overal ophangen. Met als tekst: heeft u ook zo'n overlast van deze kat?: Hij woont op huisNr XX. Vaak gaan mensen hiervan al behoorlijk nadenken en andere buren hebben het gevoel dat ze niet alleen staan en gaan dan ook makkelijker klagen.

Ook kan je een flesje carnavals-kleurhaarspray kopen, deze zijn mens- en diervriendelijk. Spuit hiermee op de kat zijn rug als je kans ziet en zeg tegen de buurvrouw dat je dat hebt gedaan omdat hij bij je binnenzat.

Wat ook kan helpen voor in je tuin is een paar hondedrollen in de tuin leggen, waar de kat je tuin inkomt. Katten zijn van nature bang van honden. Als ze die ruiken, komen ze niet verder, tenzij ze opgegroeid zijn met andere honden. Onthou wel waar je ze hebt gelaten

Maak waterballonnetjes of broodzakjes en gooi deze tegen de kat aan. Dit heeft hetzelfde effect als een emmer water, maar hiermee kan je gerichter gooien en er zit minder water in. Ditzelfde kan je ook met een goed waterpistool, want een plantespuit sproeit vaak te zacht.

Zet als de kat bij je binnen is heel hard de radio aan of ga met deksels van pannen tegen elkaar klapperen. Katten houden niet van harde geluiden en zullen hierdoor vluchten om hun gehoorwegen te beschermen tegen het kabaal.

Ik hoop dat je aan deze tips wat hebt.

Groetjes Dianne

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:05

Sorry Teuntje, maar ik sta een beetje te kijken van je suggesties...

Op zich, die horren is een goeie, maar ergens vind ik het van de zotte dat iemand horren voor zijn raam moet gaan zetten voor ándermans katten.

Posters... Sja. Je maakt jezelf er niet geliefd mee in de buurt en wellicht veroorzaak je heel wat meer ellende. Je verspreid een huisnummer door een buurt... Als er iets gebeurd (willekeurig wat: inbraak, kat vermoord, weet ik wat) dan ben JIJ de hoofdverdachte.

Carnavalsspray? Ik weet het niet hoor, maar op de spuitbussen die je hier overal kunt kopen staat op dat je niet in een afgesloten ruimte mag spuiten en dat het niet voor inname geschikt is. Arm beest... Krijgt eerst een hoop gas binnen en als ie zich vervolgens schoon wil likken krijgt ie nog wat meer vergif binnen. Dat overleeft ie niet, en die kat is niet de schuldige, maar de eigenaresse.

Hondendrollen? Allereerst: hoe wil je die daar neerleggen? Met een zakje door de buurt lopen? En vervolgens je hele tuin verknallen omdat het naar hondenstront stinkt? Daarbij, één van mijn katten is gek op honden. Ze slaapt ook vaak bij onze St. Bernard.

En de laatste suggestie staat garant voor klachten wegens geluidsoverlast...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:30

Sylvia schreef:
Sorry Teuntje, maar ik sta een beetje te kijken van je suggesties...

Op zich, die horren is een goeie, maar ergens vind ik het van de zotte dat iemand horren voor zijn raam moet gaan zetten voor ándermans katten.

Posters... Sja. Je maakt jezelf er niet geliefd mee in de buurt en wellicht veroorzaak je heel wat meer ellende. Je verspreid een huisnummer door een buurt... Als er iets gebeurd (willekeurig wat: inbraak, kat vermoord, weet ik wat) dan ben JIJ de hoofdverdachte.

Carnavalsspray? Ik weet het niet hoor, maar op de spuitbussen die je hier overal kunt kopen staat op dat je niet in een afgesloten ruimte mag spuiten en dat het niet voor inname geschikt is. Arm beest... Krijgt eerst een hoop gas binnen en als ie zich vervolgens schoon wil likken krijgt ie nog wat meer vergif binnen. Dat overleeft ie niet, en die kat is niet de schuldige, maar de eigenaresse.

Hondendrollen? Allereerst: hoe wil je die daar neerleggen? Met een zakje door de buurt lopen? En vervolgens je hele tuin verknallen omdat het naar hondenstront stinkt? Daarbij, één van mijn katten is gek op honden. Ze slaapt ook vaak bij onze St. Bernard.

En de laatste suggestie staat garant voor klachten wegens geluidsoverlast...

Ten eerste gaat het met de spray erom dat je kan aantonen dat de kat bij je binnen is geweest, dit kan ze zeggen tegen de buurvrouw, dat àls hij dus binnenkomt ze dit doet. En een stip is al genoeg. Maar je kan natuurlijk ook een duur surveillancesysteem aan laten leggen met bewegingssensoren en cameraregistratie, maar dit lijkt me nou niet helemaal de bedoeling en een beetje prijzig.

De posters kan je gewoon bij je in de straat op een centraal punt hangen, kan gewoon anoniem. 1 dag laten hangen is vaak al afdoende, daar leren de katteneigenaren die niet willen luisteren al genoeg van. Beste plek is de lantarenpaal bij de buren voor de deur oid.

Hondendrollen kan je vast bij mensen in de buurt vragen die een hond hebben en het gaat er ook niet om dat je je hele tuin vollegt met de drollen, 2 keutels werkt voor katten al voldoende. Dit werkt wel alleen als de kat niet gewend is aan honden, maar dat stond ook in mijn bericht.

En de geluidsoverlast valt best mee, je hoeft het maar een paar tellen te doen. Maar natuurlijk niet midden in de nacht. Het gaat erom dat die kat flink schrikt en de tweede keer goed nadenkt over wat er geneurt als hij dit specifieke huis binnenkomt.

In eerste instantie kan je gewoon het beste een gesprek aangaan met die mensen van die kat, maar blijkbraar zijn ze niet voor rede vatbaar.

Je moet er gewoon voor zorgen dat de kat niet jouw probleem wordt, en dat jij voor een hoop onkosten en verdriet komt te staan door wat die kat allemaal in huis uitvreet en de schade die hij daarmee aanricht.

Voor hetzelfde geld, was de stofzuiger kapot gegaan door de kattenpis, haar hamster is al etterlijk opgevreten. Zometeen verpiest die kat haar hele huis, met de nodige stankoverlast en vernieling van dien. Door de nalatigheid van de buren.... Binnenhouden doen ze hem waarschijnlijk toch niet, maar luisteren naar je doen ze al helemaal niet.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:47

Bij de kruidvat of fopwinkel zo'n uitwasbare haar en body verfspray voor 2 euro 50 "Ow u kat heeft een gouden ruggetje? maar dat was uw kater toch niet " en anders een haargel met een kleurtje even erover heen, beiden zijn ook uitwasbaar en niet schadelijk.

Pak die kat eens, sluit hem in een kattenmand en bel aan bij de buurvrouw of dat haar kat is. Huisdieren vallen onder aansprakelijkheidsverzekering, ik vind toch wel dat je stofzuiger vergoed zou moeten worden en voor de hamster op zijn minst een excuus.

Verder hebben meeste tuinzaken van die afschrikdingen tegen katten en meeste katten vinden citrusvruchten niet erg fijn ruiken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:07

Afrikaantjes schijnen ze ook niet erg dol op te zijn...