Maar nou heb ik afgelopen vrijdag een nieuw konijntje erbij gekocht, en nu is het dus oorlog in huis.
Mijn konijn kan absoluut niet omgaan met andere konijnen. Het is een mannetje. We hebben al eens eerder een konijn gehad toen hij er ook al was, en daar kon hij dus gewoon niet mee omgaan. Zodra hij dat andere konijn rook, dan werd ie al helemaal opgewonden. En als ie bij em in de buurt was, dan besprong ie em gewoon, en begon ie overal op em te rijden (om het zo maar even te zeggen haha

Maar dat andere konijn is afgelopen oktober dood gegaan, en sindsdien is ie weer een stuk rustiger. Maar nou heb ik dus een nieuw konijntje erbij, en nou word ie dus helemaal gek. M'n nieuwe konijn is nog maar een paar weken, en weegt nog niets. Maar toch wilde hij er al gelijk bovenop.
Ik weet nou niet wat ik moet doen. Ik kan hem wel laten helpen, maar daarmee veranderd ook zijn spontane en vrolijke gedrag. Hij word dan namelijk een stuk rustiger. Maar ik vind het juist leuk dat ie zo springerig is. Ook is ie al 5 jaar, dus het is best een risico om hem te laten opereren. En ik wil hem echt net kwijt, want het is zo'n ontzettende lieverd!
Maar mijn nieuwe konijn krijgt toch met hem te maken, en ik vraag me dus af of er hier mensen zijn die tips hebben om ervoor te zorgen dat mijn konijn een beetje gaat wennen aan die nieuwe. En dat ie niet zo opgewonden word.
En zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten castereren van konijnen? en wat zijn de risico's hiervan?