Wormen bij onze pup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thijs1984

Wormen bij onze pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 12:54

hallo dierenvrienden!

Wij hebben sinds maandag een pup. Vanmorgen heeft hij volgens de regels 1,4e tabletje tegen wormen gehad. Nu, vandaag, zitten er telkens enorme lange witte wormen in zn ontlasting. Onze pup zit veel op het gras met een beetje zand. Daar kiest hij zelf voor, hij kan ook op een groot kleed liggen. Is het normaal dat de wormen er nu uitkomen?Kan hij dit van het nest hebben meegekregen? En wat kunnen we er nog meer tegen doen? (behalve ontwormen)
Overigens, het is een schat van een pup! Geweldig dier..

Xox

Re: Wormen bij onze pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:53

Je pup moet bij de fokker al vanaf de 2e week elke 2 weken worden ontwormt. Dit moet je volhouden tot 12 weken. Dus elke 2 weken. Dan nog 2x om de maand en dan 4 x per jaar. Let erop dat je ontwormt met een middel tegen speoelwormen en lintwormen. Deze lintwormen worden vaak vergeten, en is heel belangrijk.
Daarnaast goed ontvlooien. Vlooien zorgen namelijk ook voor wormen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 00:37

Dat je een worm vind is niet vreemd, ik ben het eens met het ontwormen van diegene boven mij!! Hoe komt het dat je wel eens een worm vind? Nou zeker als je je hond pas ontwormd hebt gaan er wormen dood, die vind je vaak niet, want die worden in de hond verteerd... Maar sommigen niet omdat ze niet helemaal dood zijn of omdat er heel veel wormen in je hondje zitten...

Gebruik netjes volgens de regels een goed! ontwormingsmiddel! Van de goede middellen wordt je hondje niet ziek!!! Zijn misschien niet de goedkoopste maar wel de betere! Gebruik een middel dat tegen alle wormen werkt..... En ontvlooi je nieuwe aanwinst goed...

Als je hem laat enten kun je je dierenarts ook hiernaar vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:15

ik heb toevallig ook sinds maandag een pup, deze heb ik ook ontwormt (meteen even algehele check laten doen bij de DA) en de Da zij dat het wel logisch is dat er een paar dagen de wormen met de ontlasting mee komen, ze moeten er namelijk toch uit. mijn pup heeft het 2 dagen gehad en nu zie ik nix meer.. hou wel in de gaten dat je je pup met regelmaat ontwormt. een pup moet in het algemeen vaker ontwormt worden dan een volwassen hond..
succes!!
ps.
wat voor pup heb je?

thijs1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 15:10

Bedankt voor de reacties. Vandaag en gisteravond waren er gelukkig al geen wormen meer te vinden. Hebben ook even de DA nagevraagd en is inderdaad normaal. We hebben een border terrier!