Hond heeft last van jeuk, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yindey

Hond heeft last van jeuk, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 11:38

Lotje(Jack Russell) heeft sinds een tijdje flinke jeuk aan haar buikje en pootjes. Toen ik net naar haar pootjes en buikje keek, was haar velletje flink geirriteerd en had ze zelfs een paar wondjes.

Lotje word vaak gecontroleerd op vlooien maar die heeft ze niet.
Wat zou het dan kunnen zijn? Muggen? irritatie van het gras?

De irritatie zit meerendeel op het blote velletje van lotje(Lotje heeft een hele dunne vacht en een blote buik ), Lotje is ook erg klein en het gras komt bijna altijd tot haar buikje.

Wat kan ik het beste op haar velletje smeren? Of kan ik er beter niks op smeren?

Alvast bedankt!

Jokonootje

Re: Hond heeft last van jeuk, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:42

hoe oud is lotje?

als ze nog jong is vind ik het wel wat klinken als jeugdpuistjes... klinkt misschien stom maar onze golden heeft dat ook gehad en werd helemaal gek van de jeuk...
je kan beter even naar de dierenarts gaan en die er even naar laten kijken en er niet zomaar wat op gaan smeren...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:47

Idd niet smeren. Het kan bijv. een contactallergie zijn voor het tapijt o.i.d., maar ook iets heel anders dus de DA even laten kijken

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:52

Onze hond had ook last van jeuk en geirriteerde huid, de dierenarts zei dat hij allergisch is voor allerlei soorten voor.
Dus moest hij ander voer krijgen, nu heeft hij geen jeuk meer alleen als hij iets eet waar hij allergies voor is .
Maar ik zou naar de DA gaan voordat je er zelf iets aan gaat doen......

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:00

Lotje is al 3 jaar en heeft de puistjes al gehad (Daar had ze toendertijd wel last van )

Ik ga wel naar de DA toe en vraag wat het is.

Ikzelf denk dat het niet echt van het voer kan komen. Ze krijgt gewoon steeds hetzelfde voer en daar heeft ze nog nooit op gereageerd. Maar laten we de DA maar aanhoren.

Nog bedankt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 00:32

Arme kriebel hond...
Als je naar de dierenarts gaat zal hij het volgende waarschijnlijk gaan vragen....

Wat gebruik je tegen vlooien, wanneer voor het laatst gebruikt...
(dit om te weten of je iets goeds gebruikt en er zijn middellen die niet alleen vlooien doden maar ook mijten... Dus interessant om te weten of dat misschien al gedaan is...)

Wat eet je hond, en wat heeft hij in zijn leven allemaal al gegeten... Lijkt misschien een rare vraag, maar een hond kan voor alles! wat hij ooit in zijn leven gegeten heeft allergisch worden! Dus ook voor het voer wat hij altijd al eet!!!!

Hebben jullie zelf ook plekjes of jeuk? En jullie andere huisdieren?

Heeft hij het al vaker gehad? en hoe lang heeft ie het al?
Als hij het al vaker heeft gehad, wanneer was dat? Om te kijken of het iets is met de seizoenen mee....

Heeft ie andere kleedjes gekregen? of hebben jullie iets in huis veranderd?

Nou ja zo kan ik er nog 100 verzinnen... Dus naar de dierenarts met je kriebel hond.... Die kijkt dan waar de plekjes zitten, wat voor plekjes het zijn... Indien nodig maakt de dieren arts huidafkrabsels...(hij zou mijten kunnen hebben of schimmel) of een schimmelkweek.... Als dat het niet is wordt je hond misschien wel op een streng! dieet gezet om uit te sluiten dat hij niet overgevoelig is voor iets in zijn eten... OF misschien gaan ze daarna wel bloed prikken of huidtesten doen om te kijken waar hij allergisch voor zou kunnen zijn...

Met andere woorden , verwacht geen pasklaar antwoord op bokt.nl... Want dat kan niemand je geven zonder je hondje te hebben gezien...

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:24

ik zou ook naar de DA gaan, dan weet je tenminste zeker wat het is.

onze hond geeft ook een voedselallergie en die mag alleen speciaal voer van de DA en als die iets anders eet krijgt die ook erg jeuk maar dan heeft die meestal ook diaree.

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:01

Onze hond kreeg ook gewoon steeds hetzelfde voedsel, maar was wel in 1 keer allergies geworden....
Maarja je hoort van de DA wel wat het is