bedrijf ontkent grootschalig dierenmishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

bedrijf ontkent grootschalig dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 18:04

Ik vind er nog geen topic over dus ik plaats het zelf even, nieuws is van gisteren en van vandaag(belang van Limburg)

Een of ander Kurings bedrijf moest 1.300 dieren transporteren naar de Verenigde Arabische Emiraten, waaronder damherten, nandoes, schapen, kangoeroes, fazanten, eenden en andere vogels.
De dieren zijn in Schiphol echter tegengehouden wegens grootschalige dierenmishandeling.
Wat is er nu aan de hand? Dieren zaten zonder drinkwater en voedsel in véél te kleinen kooien(15 herten in een krat van 2 kubieke meter!!!!) De helft van de damherten waren al gestorven door de dier-en-mens onwaardige omstandigheden waarmee ze getransporteerd werden.
Er was gisteren een foto in de krant van enkele van de herten die het overleefd hadden en die opgevangen werden, al zijn er vandaag een deel van ingeslapen omdat ze er te erg aan toe waren. De herten hadden door de kooien hun hele rug opengehaald, ik heb helaas geen scanner om het te laten zien. En dan spreek ik niet over gewoon wat haartjes weg, maar letterlijk helemaal opengeschuurd.

De eigenaars deden vandaag weerwoord in de krant. Volgens hun waren de dieren gezond toen ze bij hun vertrokken en ligt de fout bij de administratie. Naar het schijnt heeft het Federaal Agentschap voor de Voedselveiligheid zelfs een gezondheidscertificaat voor de vervoerde dieren afgeleverd en een dierenarts heeft een Europees Fit for travel-attest gegeven nadat hij het transportmiddel had bekeken.

Op de vraag of ze de dieren niet in te kleine kooien hadden gestopt willen ze echter geen commentaar kwijt.

Tellie

Re: bedrijf ontkent grootschalig dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:56

Nouja, ik heb er gewoon geen worden voor. Het is gewoon misselijk makend. Zoiets doe je dieren toch niet aan.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:38

Ongelooflijk!
Wordt het niet eens tijd dat we dierenmishandeling eens wat harder aan gaan pakken!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:24

Ik ben blij dat Schiphol de boel heeft onderschept en het niet door heeft laten gaan. Die lui moeten er wel op afgerekend worden. Nu heeft Schiphol op dat gebied ook wel een reputatie te herstellen he...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:53

Ik dacht dat dit nieuws al van wat langer geleden was?? Maakt het niet minder erg natuurlijk.

Lijkt me zaak om het verantwoordelijke transportbedrijf eens flink aan te pakken.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:01

Gatsie.. Dat vind ik echt TE zielig.. Hoe kan iemand dat nou doen? Ik vind het echt Super zielig.. Goed dat ze dat hebben ontdekt..

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:12

Heb het ook gelezen in de krant, echt schandalig.Ik snap echt niet dat mensen zo gestoord kunnen zijn..