Mijn hond heeft iets tegen zwarte:P

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aniita

Mijn hond heeft iets tegen zwarte:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 20:58

Hoi allemaal,

Ik heb een hond, Nora genaamd 2 jaar labrador. Het is al een tijdje terug maar het zit zo, Mijn vader stond ergens op te wachten en er kwamen 2 negers langs en die vroegen of ze Nora ff mochten aaien en of ze niets deed nou omdat ze nooit een vlieg kwaad doet zegt mijn vader ja, hun hun hand al uitsteken en Nora gaat toch grommen.. Hun helemaal bang weg Nora toch, je bent zelf ook zwart hoor gekkie!

Hier nog een foto van de Nora:
Afbeelding

Mischa

Re: Mijn hond heeft iets tegen zwarte:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:10

Haha ik hoor het mensen wel eens vaker zeggen.
Vuile racistische beesten!
Hehehe

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:58

hahaha zo heeft de hond van mijn zus iets tegen kleine witte keffers

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 00:06

ik heb ook een hond die zo reageert...Best wel vreemd, ze zijn toch kleurenblind of heb ik dat nu mis?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 00:13

pharagirlke schreef:
ik heb ook een hond die zo reageert...Best wel vreemd, ze zijn toch kleurenblind of heb ik dat nu mis?

Volgens mij wel ja, maar bij een zwart/witfilm zie je toch ook verschil tussen blank (wit) en donker (zwart) ?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 07:39

een hond is rood - groen keurenblind, dat zijn ook de meeste mensen die kleurenblind zijn... ze zien dus wel kleur, maar anders, minder gededailleerd en helder... dus het verschil tussen een blank persoon en een gekleurd persoon zien ze echt wel...
het is vaak gewoon gewenning, bv een hond die van jongs af aan alleen maar onder gekleurde mensen heeft geleefd zal "raar"reageren op een blank persoon...

wat ook wel word gezegd, maar of dat helemaal zo is ..tja dat blijft een gok, is dat bij donkere mensen de tanden, het gebit, meer opvalt, wat voor een hond dus ook weer bedreigend over kan komen..

gelukkig dus allemaal te verklaren en zijn onze hondje niet menselijk racistisch

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 10:02

Ja, ik denk dat ook, alleen ze reageerde zo omdat ze denk al bang waren, dat voelde ze natuurlijk en meteen ff nog wat banger maken:P

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:25

Misschien ligt het ook wel aan de geur die die mensen hebben, onze hond heeft daar wel een hekel aan.......
Want hij is echt een kroelkop maar als een mens heel erg naar kruiden ruikt loopt hij wel naar iemand minder "stinkt"

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:42

een hond ziet hele andere kleuren dan ons zij zien een neger als rood of groen daarom komt het waarschijnlijk dat ze hun maar eng vinden omdat ze een gekke kleur zijn

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:46

Mijn eerste pony was bang voor gekleurde mensen. Als ik naar de binnenbak reed moest ik langs een AZC, dus veel gekleurde mensen in de buurt, Zodra we ze tegenkwamen liep mijn pony er met een grote wijkende boog omheen.. ik probeerde haar altijd recht te stellen, maar dat kreeg ik nooit voorelkaar.
Schaamde me altijd dood, leek natuurlijk net alsof ík de pony om die mensen heen stuurde terwijl ik helemaal niks tegen gekleurde mensen heb...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:11

baroen schreef:
wat ook wel word gezegd, maar of dat helemaal zo is ..tja dat blijft een gok, is dat bij donkere mensen de tanden, het gebit, meer opvalt, wat voor een hond dus ook weer bedreigend over kan komen..

Ja dat kan inderdaad wel eens zo zijn.
Net als dat bij paarden eens onderzocht was dat ze meer van honden met rechtopstaande oren houden dan van honden met platliggende oren, omdat bij paarden de oren ook rechtopstaan en gaan liggen als ze boos ofzo zijn.
Maarja, hoe dat allemaal precies zit dat kunnen we niet weten natuurlijk, er is nog niet zoiets uitgevonden dat je in de huid van een dier kan kruipen.
Maar misschien wel telepaties gezien.... je weet het niet.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:50

De mijne doet precies hetzelfde, opeens vloog die een jochie aan wat voorbij kwam, schrok me rot(hadden we hem net uit het asiel gehaald)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:01

machoelvis schreef:
een hond ziet hele andere kleuren dan ons zij zien een neger als rood of groen daarom komt het waarschijnlijk dat ze hun maar eng vinden omdat ze een gekke kleur zijn

een hond ziet geen rood of groen....

dit geeft een beetje aan wat het verschil is tussen zien van mens en hond...( uiteraard een schatting op basis van onderzoeken)

Afbeelding

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 21:42

volgens mij is dat wel een goede schatting en van die tanden klopt ook als ze lachen valt het heel erg op.