Oude kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Oude kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:19

heey,

Wijhebben een kat (nou hij is aan komen lopen maar we beschouwen hem als onze kat want we weten ook niet of die wel een baasje heeft) en die is echt heel oud.
Maar hij is al heel mager. Natuurlijk komt dat door zijn leeftijd maar ik wil hem toch wat dikken zien te krijgen.
hij is volgensmij maar 2/3 kilo.
Dat beest eet echt als een slootgraver. Hij eet altijd een volle bak op. en dan krijgt die een paar keer per dag eten net als de andere kat (alleen hij krijgt een hele bak vol en eet dat ook nog helemaal op en dan ook nog wat die andere kat over laat)
Maar ik weet nie wat wat ik hem moet geven om dikker te worden.
Tja meer eten betekend ook meer vet dus dat lijkt me niet echt verstandig. Voor al omdat die zo oud is lijkt me veel cholesterol niet goed.
Het moet ook iets zijn waar veel vitamines in zitten maar niet veel vet en waar ze toch wel dikker van worden.

Weet iemand iets?

fluffie

Re: Oude kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:55

Misschien heeft hij wormen? Geef even een wormen kuur en kijk of hij nadien aankomt of niet...anders eens bellen naar DA? succes

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:58

Idd even ontwormen. Zeker niet meer gaan voeren! Kies liever voor ander voer dan, de wat duurdere merken vullen wat meer dan de goedkopere...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:58

wormen heeft hij nie. Daar d8 ik eerst ook aan maar hij doet het altijd op de bak en daar is niets aan te zien. (als je begrijpt wat ik bedoel )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:02

Ik zou toch gewoon ontwormen hoor, een kat en een hond moet je net als een paard iedere 3 a 4 maanden ontwormen... Maar goed.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:07

Zowiezo ontwormen, ook al denk je ze niet te zien! Kan namelijk nooit kwaad!

Overigens heb ik drie weken geleden mijn allerliefste oude dibbes Kobus in moeten laten slapen op de leeftijd van 23 jaar! Vel over been maar hij at samen met zijn kleine vriend Elmo wel twee blikjes (ja die van 400 gram) per dag weg.....ik vind namelijk dat als ze zo'n leeftijd hebben ze mogen eten wat ze willen! Maar dikker worden doen ze niet meer hoor als ze echt op leeftijd zijn......

Hoop dat je nog veel plezier van m hebt! Ik had Kobus op 16 jarige leeftijd uit het asiel meegenomen voor een leuk laatste (half) jaartje, het zijn er zeven geworden!!!

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:56

Amai Daffodil! héél leuk dat je een oude kat uit het asiel nog een goede thuis hebt gegeven! de oudere katten bij ons in het asiel blijven allemaal zielig achter Idderdaad hele oude katten verdikken niet veel meer! onze gecastreerde kater van 17 is ook niet zo heel dik en wordt regelmatig ontwormt! Toch zou ik jou kat ook even doen, het kan geen kwaad zoals al gezegd was...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 15:04

jah idd ontwormen bliven we ook wel doen. maar ik wil heb graag iets extra's geven waar veel vitamines in zitten en wat die echt lekker vind

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:05

je kunt bij de betere dierenspeciaalzaak hoogwaardig voer kopen. Dat is voer waar veeeel meer voedingstoffen in zitten dan in de gewone blikjes. Dan hoeven ze niet zoveel te eten, maar krijgen ze wel heel veel binnen. Dat heb ik met Kobus ook gedaan aan het einde.

Enne fluffie: de eerste was Gerrit, 10 jaar oud en kreeg bij mij een plekje, straks na de vakantie ga ik op mijn gemak weer naar een gezellige bejaarde kijken voor erbij, heeft geen haast dus ik neem de tijd! Ik vind 10 nu een jonkie, maar goed toen was het de oudste die ze hadden.....

En Kobus, ik heb nog nooit zo'n wereldkat meegemaakt. Hij heeft ook nog drie verhuizingen meegemaakt en de komst van twee honden. Overigens bleef hij te allen tijde de baas!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 00:31

jah die oude kat bij ons is ook wel de baas in huis. de andere dieren hebben wel respect voor hem

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:19

Absoluut ontwormen, het moet gewoon!

Tja ik denk dat hij heel oud is waardoor hij niet zo echt dik meer kan worden

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:48

jah ontwormen doen we natuurlijk altijd
maja ik weet ook niet goed hoe oud die is maar wel heeeeeel oud.
Je ziet z'n botten al helemaal(heupen, schouders enz.)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:32

Naar dierenspeciaal zaak gaan voor voeding met iets meer voedingsstoffen. Meer kun je niet doen denk ik.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 14:55

okej :d bedankt allemaal voor jullie reacties

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:56

ontwormen is natuurlijk wel een noodzaak, maar ik denk eerder wat anders. Is hij in ieder geval over de 11 jaar heen? Een kat met een schildklierprobleem eet als een dijker en wordt mager. Meestal zoeken ze of extreem warme plekken op of hele koude plekken. Ze hebben ook altijd een hele hoge hartslag. Bij nierproblemen gaan ze juist weer heel erg veel drinken. Succes en bij twijfel zou ik toch even bij de dierenarts langs gaan...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 20:14

Het is niet dat die ziek is.
Hij word ook niet magerDER maar ik wil hem gewoon wat dikker hebben.
Hij lig gewoon overal. Hij ligt nu vaag op de koude betonnen vloer in de schuur maar dat komt omdat het zo benauwd en warm de laatste tijd is.
Hij is mischien als wel iets van 15/16 jaar.
We hebben hem zo wat als wel 2/3 jaar en in de kerst vakatie is die nog geopereed en is die ook nog nagekeken en hij had helemaal niets.
Het an dus geen ziekte of zoiets zijn waar door die niet aan komt maar ik denk toch wel dat het gewoon aan zijn leeftijd ligt dat die niet meer aankomt. :D