Hoe tevreden ben jij over je dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia008

Hoe tevreden ben jij over je dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:43

nu ik stage loop bij een dierenarts, merkt ik heel erg dat deze dierenarts toch heel anders is dan onze eigen dierenarts.

niet dat de ene slechter is dan de andere, maar verschil merk ik heel erg.
.

nu mijn vraag aan jullie,
hoe is jullie dierenarts. wat is er zo goed aan, en wat niet

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re: Hoe tevreden ben jij over je dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:56

Ik ben heel tevreden over mijn Dierenarts.
Ik ken haar ook naast haar werk, ik pas soms op haar kindjes en het is een schoondochter waar mijn zus en ik paardrijden en waar Tibbe vandaan komt. Dus erg bekend.
Ook heb ik stage gelopen bij deze dierenarts, en ik merk gewoon dat ik haar heel goed vind.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:34

Als ik niet tevreden ben over mijn dierenarts dan ga ik voortaan naar een andere dierenarts, dat is heel simpel. Dus ja: ik ben tevreden over mijn dierenarts

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:19

Wij zijn erg tevreden over onze dierenarts, hij is een goeie vriend van mijn vader en komt vaak op de koffie bij mij vader op de zaak. We hoeven nooit rekeningen te betalen want in ruil daarvoor mag hij gratis onderdelen meenemen van de zaak. Hij heeft mijn hond erg goed geholpen toen hij een hersenbloeding had en verlamd was, hij kwam elke dag langs om te kijken. Hij moet beslissen om hem in te laten slapen als het slecht gaat met onze hond. We vertrouwen hem volledig. Wij zijn dus erg tevreden met onze dierenarts!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:33

Ik ben niet tevreden met m'n dierenarts.. Mijn konijn was ziek, hij had geen fijna ademhaling en je hoorde hem ook adem halen.. Ze zei dat het niks voorstelde en dat het na de medicijnen die ik kreeg zeker weer over moest zijn.. Wat uiteindelijk niet gebeurde en heeft dit mijn konijn naar het spuitje gebracht

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:33

ik ben wel tevreden over mijn dierenarts maar toen mijn hond z'n anaal klieren vol had zitten d8 ze alleen maar aan een vlooien alergie en nie aan die anaal klieren :S
voor de rest ben ik redelijk tevreden over mijn DA

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 00:45

Wij hadden eerst een dierenarts, maar toen onze paard hoefbevangen bleek te zijn. En hij helemaal achter in het weiland stond vond de dierenarts het te ver om naar achter te lopen ,want het weiland is 1h en de dierenarts zelf is al een oude man. Dus de dierenarts had hem een spuitje gegeven en gezegd dat we hem morgen maar op stal moesten zetten. Via onze kenissen kwamen we in contact met de dierenarts die we nu hebben ,want ze hadden gezegd dat dat niet klopte hem buiten laten staan. Het was die nacht ook aan het onweren, bliksemen enz.. En nu hebben we dus die andere dierenarts, maar we merken het verschil dus echt duidelijk, hij zet zich echt in voor paarden. Hij was er dus om 12/1 uur s'nachts en nam alle tijd voor onze paard. Deed alles op zijn gemak en legde ons alles uit hoe het kan gebeuren en wat hoefbevangenheid nou precies was enz..
Dus ja verschil hebben wij echt wel gemerkt. Hij liep ook gewoon met bliksem en al mee het weiland in om onze paard eruit te halen, want hij wilde echt niet meer lopen .

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 00:49

Ik ben zeer tevreden van de dierenarts... Mijn paard staat ook bij hem gestald best wel handig ...

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 02:47

helemaal NIET! ik kwam mijn konijn effe inenten.ben ik eindelijk aan de beurt.

komt mijn konijn op de bank. pakt de vrouw de nek. steekt het in. en haalt het 3 seconde later eruit. en mocht ik betalen en gaan.

en het castreren ging ook fijn zeg. lieten ze een stuk touwtje achter bij zijn. alsof ze het niet konden knippen! als er een betere huisarts is in omgeving barendrecht hoor ik het graag.

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:34

Heel tevreden
Onze kat was een keer ziek en ze konden niet vinden wat het was maar het beestje lag inmiddels op sterven
Haar hele huid werd geel dus het moest iets met haar lever zijn
De dierenarts zei dat ze geen kans meer had maar we wouden haar die zondag nog wel thuis hebben om afscheid te kunnen nemen dus de DA gaf haar nog wat antibiotica en we moesten haar om het uur nog wat eten geven.....
De volgende dag ging het alweer iets beter met onze kat, haar ogen stonden als iets helderder. Wij de dierenarts gebeld dat we niet kwamen met de kat . Wel nog wat meer van dat voedsel gehaald en steeds om het uur wat voeren.
Hij belde de volgende maandag om te kijken hoe het gaat en wij moesten echt hem laten weten hoe het met der ging.....
Echt mega aardig van die man
En ons lieve poesje leeft nu nog steeds

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:04

Heel tevreden

We komen er met onze eigen hond eigenlijk nooit, alleen voor jaarlijkse enting. Maar ik heb ook bij onze eigen dierenarts stage gelopen, en dat beviel me erg goed.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:15

Ik ben absoluut niet tevreden en ben dus overgestapt op een andere dierenarts.

Op 9 mei (S' nachts rond half 3/3 uur) beviel onze haflinger van haar eerste veulen. Het veulen was erg dom en lomp. Maar na een tijdje stond hij toch. Dus toen maar kijken of hij ging drinken. Het duurde vrij lang voordat hij de tepel kon vinden. Ondertussen was er al zo een tijd verstreken dat de tepels van Marleen (de moeder) al behoorlijk pijn waren gaan doen. Dus iedere keer als het veulen wilde drinken, schopte Marleen hem weg, want het deed haar zeer. Dus wij de dierenarts gebeld, (het spoed nr) en wat dacht je ER WERD NIET OPGENOMEN!!!!! 3 keer gebeld en er werd nog niet opgenomen. Dus wij een andere dierenarts gebeld, die kwam meteen en is die ochtend zowat 3 uur bij ons geweest om te helpen het veulen aan de tepel te krijgen. Ondertussen ook fles en melk gehaald om het veulen wel wat binnen te laten krijgen. Maar helaas, aan de teepl kregen we haar niet. Kom t de andere dierenarts 's middaqs om de veulenprik te geven. Kijkt verder nergens naar, smijt die prik erin en wil weer weg gaan. owh zegt hij, als het veulen over een half uur nog niet drinkt kan je het opgeven. Wij helemaal down, godver! Dus weer de dierenarts gebeld die er 's nachts was geweets, welnee zei zij. onzin, ik kom eraan, gaan we het nog is proberen. met veel geduld en hulp van deze dierenarts hebben we het veulen na 3 dagen aan de tepel gekregen.

Zo zijn er nog wel veel meer verhalen, maar dan wordt dit wat te langdradig.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:53

@ wreckh: na drie dagen pas drinken?? was die dan niet allang uitgedroogd..

Ja, ik ben wel tevreden met onze dierenarts hij/zij (zijn meerdere artsen ) is heel vriendelijk tegenover het dier, kalmeert eerst (lucky, de oudste, is best bang doordat een hond toen hij er was eens heel hard hat gepiept van pijn, sindsdien is hij bang, maar als je alles rustig aan doet gaat het prima het gaat steeds beter, en de dierenarts doet alles op zijn/haar gemakt bij lucky, en kalmeert hem ook enzo) en daarna gaat ze pas prikken geven, ontwormen enz enz

Bij onze vorige hond, die was 14 toen hij een tumor kreeg, overlegde ze goed wat de mogelijkheden waren, maar dat er kleine kans was dat hij het zou redden. Toen is hij dus ingeslapen (1 week later, m'n moeder moest het eerst aan ons vertellen, we waren nog klein en snapten het nog niet, en afscheid nemen. Maar, 14 is toch een mooie leeftijd??

Ja, ik ben zeer tevreden over deze dierenarts (al ben ik pas 13 haha) maar, al hoor ik daar niet echt aan te denken, hij is zéér prijzig!! Voor één hond al, maar twee al helemaal maar de service is prima, al bellen we 'm midden in de nacht wakker

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:59

ik heb nog geen dierenarts weet niet welke ik moet kiezen omg drachten iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:42

In onze praktijk werken verschillende dierenartsen. Er is een vrouw waar ik m'n dieren dus nóóit en te nimmer door zou laten behandelen.

Een gezin bij onz uit de straat heeft twee honden, echt schatten van beesten. Ze gingen er mee heen voor een of andere inenting. Dus die vrouw gaat de zogenaamde inentingen ophalen. Komt ze terug, wil ze het in de honden spuiten. Op dat moment kan de stagiaire [!!!] nog net zeggen; 'Maar dát moet je niet hebben!'
Wat bleek: Had ze spul opgehaald waardoor de honden zouden inslapen!!!

'O oeps foutje'.

Dat is toch niet normaal?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:43

Pff inderdaad Sammm Zoiets is wel ontzettend belachelijk

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:09

Ik ben héél tevreden over mijn dieren arts én mijn veearts!
Omdat wij een hoop honden hebben worden de honden thuis geënt.
Ik hoef dus niet met vier honden naar de praktijk te komen.
Toen mijn kitten ernstig ziek werd kon ik direct na één telefoontje langs komen. Buiten het spreek uur om.
Mijn veearts is net zo fantastisch.
Die heeft hier tot twee keer toe al 's nachts moeten komen omdat er één van mijn paarden ziek was.
Hij is er binnen 10 minuten en neemt de tijd.
Hoe laat het ook is.
Nee hoor! Hier geen klachten!!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:50

Ik ben ook zeer tevreden.
We hadden vorige week een kitten van een paar weken oud, na een paar dagen in laten slapen omdat het beestje zo ziek was.
De DA was erg betrokken, en heeft ons erg gematst want ze hadden een heel groot gedeelte van de rekening weggelaten.
En een dag later kregen we een kaartje sterkte met het verlies.
Nee we hebben echt een super DA!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:26

Ik ben heel tevreden over mijn DA. Ik ken hem omdat ik bij hem heb stagegelopen. Hij doet altijd super veel moeite voor de dieren. Kijkt ze altijd zeer grondig na. Als ik iets van medicijnen nodig heb ofzo legt hij het ook super uit. Ik kan hem ook ten alle tijden raadplegen! Ik vang ook kittens op voor een stichting en hij rekent dan voor alle medicijnen de inkoopsprijs. Vanmorgen ben ik nog geweest om 5 kittens te laten enten. Schrijft hij nog speciaal het nummer op van een goede collega en vriend DA omdat hij op vakantie gaat. Hij had al gebeld naar die vriend dat hij voor de kittens een speciaal tarief moest hanteren als ik langs mocht komen. Echt super

Mijn VA is ook erg fijn. het zijn er eigenlijk twee. Ze werken op een praktijk met 8 man ofzo maar ik vraag altijd naar 1 van hen. Ze zijn ook erg grondig, nemen de tijd. Als ze komen voor een enting wordt er niet zomaar een spuit ingeduwd en weg, nee het beestje wordt helemaal nagekeken. temp. hart etc. ik vind het niet meer dan normaal dat dat gedaan wordt, maar er zijn maar weinig veeartsen die het doen. Als ze voor een ander op stal zijn en ik ben er vragen ze ook altijd of het goed met de paarden gaat, nooit te beroerd om even te kijken. en ze zijn niet eens duur!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:36

Ik ben niet tevreden over mijn VA. Ze moest een keer komen opvoelen bij ons en toen heeft ze ons bij mijn merrie in de stal gezet en zelf ging ze er buiten staan. M'n merrie vond het natuurlijk niet fijn, maar wij hadden helemaal geen ruimte en zij was degene die maar liep te klagen dat ze er niet bij kon. Toen heeft ze het er gewoon bij gelaten. Maar ik mocht wel betalen
Ook kwam er een keer eentje voor een enting en die zei amper wat, stopte het spuitje erin en liep weer weg.
Ik ben sinds kort overgestapt op een kliniek, die kwamen ook opvoelen en die man deed het gewoon zonder praam of wat dan ook en omdat hij gewoon goed met paarden was ging dat heel makkelijk. Dus die bel ik voortaan als er wat aan de hand is, die andere va laat ik dan wel komen voor entingen.

Over de da ben ik best wel tevreden, nooit geen problemen mee. We zijn voor het knippen van de tanden van ons konijn wel naar een ander gegaan, want we hadden eens rond gebeld naar andere da's en bleek dat er eentje vlakbij ons zat die het ons zelf wilde leren, wat dus aanzienlijk scheelt in de kosten. Dus over de da's niets te klagen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:01

Heel tevreden. We zitten bij een praktijk; de artsen daar doen állemaal hun best om zo goed als mogelijk vast te stellen wat er speelt, ze zullen zoveel mogelijk uit proberen te sluiten - en de kosten laag houden! Ze zijn vriendelijk voor de dieren en voor de mensen. Ze denken mee (ik ben bv vorig jaar enorm gematst met de rekening toen onze Pers bevallen was, 3 van de 4 kittens dood en heel veel da-bezoek). Enz enz... Gewoon de hele omgang en de sfeer...

We gaan (hopelijk) binnen afzienbare tijd verhuizen en dat is toch wel wat me het meest tegenstaat: een goede da zoeken waarbij zowel de katten als ik ons prettig voelen...

Mijn vorige da was super met vee en paarden, maar huisdieren vind ie maar onzin. Maar ja, hij moest 't er toch echt bij doen... En dat merk je dus echt in de omgang en de handelswijze...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 13-07-05 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:04

Super tevreden!!
Hij neemt alle tijd voor ze, kroelt met ze, is gewoon gezellig.
Ik weet niet of de katten dat ook vinden, maar ik wel in ieder geval
Toen ik mijn caaf in liet slapen liet-ie ons ook even alleen. Zodat ik gewoon afscheid kon nemen.
En toen alles gebeurd was kon ik 'm zelf weer roepen. Ik mocht alle tijd nemen.
Zo vriendelijk gewoon!

Nee, voor mij geen andere

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:15

Niet tevreden, hij zit altijd geld te kloppen, mijn caafje reutelde een beetje, hij naar der logen geluisterd en zegt dat het niet erg is en dt het wel vaker voorkomt en dat ze gewoon overactive slijmvliezen heeft, maar dan spuit die gast toch nog pretnison in dat beessie en krijgen we ook nog een medicijn mee, waarom??? Hij zei het is niet erg het kan geen kwaad, dat doettie nou altijd, me beessies volpompen met oliebol dat nog geenneens nodig is, hij zit altijd de kijken naar andere mankementen en zit altijd dingen te zoeken waar die nog wat aan moet doen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:26

O, over geld ben ik ook heel tevreden.
Hij heeft me al 3x gematst, omdat het hoger uitkwam dan gepland.
Was voor hem geen probleem en deed gewoon wat van de prijs af.
Echt top!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:46

Tja onze dierenarts is erg duur en hij zal je nooit een keer matsen ofzo, zelfs niet als je iedere dag komt.
Het is wel een goede dierenarts, dat zeker..