Kuiken verlamd pootje? Gaat ze het redden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytje

Kuiken verlamd pootje? Gaat ze het redden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:01

Mijn kuiken is met haar pootje tussen een deurtje terechtgekomen en haar pootje was gebroken. De da heeft hem gespalkt en daar kneep ze met haar tenen dus dat was een super goed teken. Maar nu doet ze helemaal niks meer met haar hele poot en ook niet met haar tenen. Het is net of alle spieren en botten eruit zijn en dat het gewoon nep is die tenen. Kan het zijn dat het zo'n pijn doet dat ze er niets mee doet ofzo? Zal het nog goedkomen?
Hoop het zo!!
Laatst bijgewerkt door Rytje op 12-07-05 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

EveliNero

Re: Kuiken verlamd pootje? Gaat ze het redden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:34

heb je misschien een foto'tje van t pootje?

aangezien t door een (neem ik aan) echte dierenarts is gespalkt denk ik niet dat er iets is afgekneld. misschien zijn de spieren gewoon wat slap geworden omdat ze ze niet meer heeft gebruikt. of het doet gewoon pijn.
anders moet je misschien toch nog even terug naar de DA.

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:46

heb nog geen foto maar we zijn gister weer geweest en hij heeft met een pincet in der teentjes geknepen en de conclusie was dat er nog wel gevoel in zat
hoop dat het goedkomt en dat ze 'm gaat gebruiken, er is nog wel een kans zei die. als ze te zielig wordt moet ie wel ingeslapen maar ze is helemaal niet zo zielig eigenlijk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:58

Wij hebben een eendje gehad die misvormd was en die heeft het niet gered. Niet om de oorzaak van zijn pootje, maar zijn mede-ei-uitkomers hebben hem na dag 2 al doodgepikt. Conclusie: dit diertje had het dus niet gered. Dit is natuurlijk wel wat anders, maar ik hoop dat deze het wel red.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:32

Wij hebben een eend gehad, die ook van jongs af aan niet kon lopen. Ze is helemaal groot geworden, ze woonde gewoon in een open doos.
Dus ze zat niet in het donker ofzo hoor, maar zij was super lief en was wel blij hoor!

Helaas ging de toen nieuwe hond van mijn moeder haar aanvallen en ze probeerde uit de doos te komen en weg terennen wat dus niet lukte, zo zielig, wordt depressief al bij de gedacht...

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 15:00

Ze kan nu op een pootje best huppelen, maar zo laat ik 'r niet leven hoor. Niet kips Nee dat is geen leven denk ik. Vind het wel echt zielig.