we vongen van de 11 kippen er 8, de andere 3 waren naar de overkant van de sloot gevlogen en daar konden we niet meer bij...
met de zoektocht om een dam te vinden waar we misschien over de sloot mee konden komen vonden we nog een kip, deze was alleen de nek omgedraaid (

's avonds zijn we nog terug gegaan om te kijken of de 3 kipjes al terug waren gevlogen, maar ze zaten nog steeds aan de overkant...
de volgende dag maar weer heen, toen ben ik maar naar de overkant gezwommen (was een hele brede sloot) en ehb ze geprobeerd naar de overkant te jagen (wou niet) wel kwam ik er daar achter de 1 van de 3 kipjes was gesneuveld, een vos had hem te pakken gehad en ik vond hem daar onthoofd

toen zagen wij nog maar een optie, de jachthond van mn vader er opaf sturen, die heeft ze keurig naar de overkant gejaagd en toen hebben we de 2 kipjes toch nog te pakken gekregen

ze zitten momenteel in een paardebosk (noodvoorziening) maar we zijn druk bezich om het oude kippenhok te herstellen

hier een paar fototjes:
stoere kip

mooie haan he

het blijft voor mij een raadsel waarom iemand zulke kipjes bij de weg dumt, want volgens mij moeder zijn het wel raskippen... weet iemand wat voor ras ze zijn??
*beetje lang verhaal geworden