dit is wel heel erg vreemd..(vis)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silver

dit is wel heel erg vreemd..(vis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 14:27

Ik had altijd 2 goudvissen, en ze waren al bijna 5 jaar oud.

Nou heb ik 2 weken geleden een nieuwe aquarium voor ze gekocht. Deze was een stuk groter, en daarom leek het mij leuk om er nog een andere vis bij te kopen. Maar wat was dit een grote fout zeg...

Die nieuwe vis heeft door de stress de ziekte "witte stip" gekregen. Bij deze vissenziekte krijgen de vissen allemaal witte stippen over hun lijf. Het gaat in de bodem zitten en vermenigvuldigd zich razendsnel.

Dus ik ben gelijk naar de aquarium winkel gegaan en uitgelegd wat er aan de hand was, en die heeft mij een middeltje meegegeven die ik in het water moet doen. Dat is een middeltje tegen allerlei vissenziekten.

Dus ik dat spul erin gedaan en maar afwachten.... Maar nou werd ik vanmorgen wakker en zag gelijk al dat één van mijn oudere vissen dood was... Mijn oudste vis leeft nog wel, dus die heb ik gelijk eruit gehaald en in een aparte vissenkom gezet.

Maar nu komt het vreemde van alles, want die kleine vis die ik net nieuw gekocht heb, die is dus nergens meer te bekennen. Hij zat niet meer in het aquarium, en ik heb overal in mijn kamer gekeken of ie er misschien uitgesprongen was, maar echt nergens is ook maar een spoor te bekennen van m'n vis...

Dit is toch vreemd? hij kan niet zomaar in rook zijn opgegaan. En ik neem niet aan dat die andere vis em opgegeten heeft, want zo'n kleine vis was het nou ook weer niet...

Misschien dat jullie nog een idee hebben hoe het nou kan dat een vis zomaar verdwijnt??

Kruimzzz

Re: dit is wel heel erg vreemd..(vis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:15

Jammer van je oude vis....
Zelf heb ik ook wel eens gehad dat ik 1 vis ineens kwijt was.......maar ik kwam eracher dat mn algeneter vissen dood......
Maar ik heb nog nooit gehad dat 1 van mijn goudvissen zomaar verdwenen is.....
ik heb dan ook geen idee waar hij gebleven kan zijn......misschien toch wel opgegeten......

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 15:45

het mysterie is opgelost. Ik heb net voor de 100ste keer mijn aquarium uitgespit, en ik heb ook zo'n nep grot achtig ding in m'n aquarium staan, waar de vissen doorheen kunnen zwemmen. Ik heb dat ding dus nogmaals grondig bekeken, en opeens zag ik een klein stukje staart. Wat blijkt nou, die vis heeft zichtzelf helemaal klem gezet. Hij is in een heel klein gleufje gezwommen, en kon er niet meer uit, en is daar doodgegaan...

Ik kreeg em pas na 20 min. eruit, want hij zat gewoon echt helemaal klem. Arme vis..

En het stomme is nog dat al zijn witte stippen wegwaren, dus hij was nog aan de betere hand ook. Maar nou heeft ie zichzelf gewoon verstikt.

Dus ik ben vandaag 2 vissen kwijtgeraakt..

Gelukkig gaat het met mijn andere vis wel beter. Zijn witte stippen zijn ook bijna weg.

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:56

Jammer dat hij is blijven steken
Maar je hebt de vis weer terug (op niet zo'n leuke manier)
gelukkig heb je nog 1 vis

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 16:03

jah..heel jammer. en heel zielig...

Ik hoop dat het met mijn enige vis goed blijft gaan. Hij is al meer dan 5 jaar oud dus ik hoop echt dat ie nog een paar jaartjes meegaat! Ik durf alleen geen nieuwe vis meer te kopen, stel dat die weer die ziekte krijgt door de stress....

Ik voel me best schuldig. Had ik maar nooit een nieuwe vis erbij gekocht, dan was er niets aan de hand geweest. Maarja..helaas kun je niet alles van tevoren weten...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:04

hahaha zo iets heb ik ook gehad, en omgekeerd ook
6 van die neontetra's in een heel groot aquarium, 300 liter. En dan wat mozaik vissen erbij... Blijkt dus dat als die mozaik vissen een beetje erg groot worden, ze in 1 hap zo'n neon tetra naar binnen werken ! Ik vroeg me al af waar die vissen bleven, geen spoor meer te vinden van die dingen. En toen was de laatste weg...

Nu heb ik piranha's erg leuke beesten. Gooi ik er een goudvis in, als voer, vreten ze hem niet op! hij leeft nog steeds. Alle andere jonge vissen die ik er als voer bij in gooi eten ze in no time op, maar ze lusten kennelijk geen jonge goudvis. Heel flauw, want m'n vijver raakt over bevolkt... Nou ja eerst de jonge karpers uit de vijver van m'n ouders er in gooien, die eten ze in 1 nacht op, 40 jonge karpers, met 4 piranha's! }>

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:32

hahaha sadist! de goudvis heeft iniedergeval geluk.
we hadden ook een aqarium met guppen, tot ik me goudvisje erbij gooide, hij vrat de hele poulatie op! tot hij niet meer in het aqarium paste.
nou zwemt ie bij iemand in de vijver

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:35

silver: wel jammer van je vissen, denk je ze een plezier te doen, komt er een ziekte en gaan er 2 dood..
hoop dat je in de toekomst wat meer geluk hebt met je aqarium.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:20

Vissen kunnen niet tegen stress

Ik heb zelf zoetwatervissen en door de hitte zijn er bij mij al een paar dood gegaan, omdat de temperatuur te hoog was in mn bakkie..

En verder hebben wij ook al witte stip in onze grote aquarium gehad en de helft van de vissen gingen ook dood..

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 18:32

tja..vissen zijn nou eenmaal heel gevoelig. Het ging eigenlijk altijd wel heel goed, maar nu met die nieuwe vis erbij is het ze allemaal wat teveel geworden denk ik. Het is wel triest, maarja..je doet er zo weinig aan. Je gaat ook niet even met ze naar de dierenarts ofzo...

Maar goed, ik hoop dat m'n andere vis weer beter word!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:33

Vast wel.. Ik zou hem gewoon eerst lekker bij laten komen en dan daarna misschien opzoek gaan naar een maatje voor hem..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:36

misschien nieuwe vissen en die eerst in de andere bak doen? Dan kijken in hoeverre ze het overleven en dan als dat goed gaat ze in de andere bak doen?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:12

Inderdaad! Witte stip is een soort parasiet, komt idd door stress en grote temperatuursverschillen. Als je het water gaat verversen moet je ervoor zorgen dat je er nooit meer dan 1/3 uithaalt zodat de temperatuur niet zo heel snel verandert.
Ik zou gewoon eventjes wachten totdat de witte stippen helemaal weg zijn bij je vis en dan nieuwe vissen kopen. Die kun je dan misschien ook even tijdelijk in een kom doen kijken of ze geen rare ziektes hebben.

Kom ik weer aan hoor met mij vissenkennis Ik werk sinds een tijdje in een vissenwinkel haha.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:32

Arme vissen Ik zou de nieuwe inderdaad eerst in een aparte kom doen om ziektes e.d. op te sporen

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 17:26

Lintjuuuh schreef:
Inderdaad! Witte stip is een soort parasiet, komt idd door stress en grote temperatuursverschillen. Als je het water gaat verversen moet je ervoor zorgen dat je er nooit meer dan 1/3 uithaalt zodat de temperatuur niet zo heel snel verandert.
Ik zou gewoon eventjes wachten totdat de witte stippen helemaal weg zijn bij je vis en dan nieuwe vissen kopen. Die kun je dan misschien ook even tijdelijk in een kom doen kijken of ze geen rare ziektes hebben.

Kom ik weer aan hoor met mij vissenkennis Ik werk sinds een tijdje in een vissenwinkel haha.

haha! Je hebt iig goeie vissenkennis! Want in de vissenwinkel waar ik kwam zeiden ze exact hetzelfde!!

De witten stippen bij mijn oude vis zijn bijna weg. Ik wil wel andere vissen erbij kopen, want hij zit nu zo zielig alleen, en het aquarium wat ik heb is groot genoeg voor meer vissen.

Het is idd een goed idee om de nieuwe vissen eerst apart te zetten. Bedankt voor de tips allemaal!!