Nou heb ik 2 weken geleden een nieuwe aquarium voor ze gekocht. Deze was een stuk groter, en daarom leek het mij leuk om er nog een andere vis bij te kopen. Maar wat was dit een grote fout zeg...

Die nieuwe vis heeft door de stress de ziekte "witte stip" gekregen. Bij deze vissenziekte krijgen de vissen allemaal witte stippen over hun lijf. Het gaat in de bodem zitten en vermenigvuldigd zich razendsnel.
Dus ik ben gelijk naar de aquarium winkel gegaan en uitgelegd wat er aan de hand was, en die heeft mij een middeltje meegegeven die ik in het water moet doen. Dat is een middeltje tegen allerlei vissenziekten.
Dus ik dat spul erin gedaan en maar afwachten.... Maar nou werd ik vanmorgen wakker en zag gelijk al dat één van mijn oudere vissen dood was...

Maar nu komt het vreemde van alles, want die kleine vis die ik net nieuw gekocht heb, die is dus nergens meer te bekennen. Hij zat niet meer in het aquarium, en ik heb overal in mijn kamer gekeken of ie er misschien uitgesprongen was, maar echt nergens is ook maar een spoor te bekennen van m'n vis...

Dit is toch vreemd? hij kan niet zomaar in rook zijn opgegaan. En ik neem niet aan dat die andere vis em opgegeten heeft, want zo'n kleine vis was het nou ook weer niet...
Misschien dat jullie nog een idee hebben hoe het nou kan dat een vis zomaar verdwijnt??