Zoveel van je dier houden dat t pijn doet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Zoveel van je dier houden dat t pijn doet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:37

Nadat Sanders ( Ludo Sanders, mijn grote zwarte kater) in de tuin had gevochten ( hij is stikjaloers) had ie een flink abses aan zijn oog.

Ik ermee naar de veearts in Prinsenbeek ( hij moest dus eerst mee naar stal) terwijl ie heel de weg klaaglijk zat te mauwen, hij vond de nieuw aangeschafte , speciaal voor deze gelegenheid gekochte reismand met kussentje toch niks.

Bij de veearts aangekomen bleek dat ik t ook nog niet goed had afgesloten, want hij ontsnapte.Ik in paniek die deuren dicht, zodat ie niet op straat terecht zou komen, en hem daarna opgesloten op de wc aldaar.
En het kussentje was natgeplast.

Sanders moest onder narcose,zodat de veearts zijn oog open en schoon kon maken.
Ik dacht dat ie niks had gegeten, maar dat bleek dus van wel want hij spuugde alles onder.

Ook heeft ie gelijk zijn tanden schoongemaakt.Hij denkt dat Sanders stokoud is .
Dat kan ook wel want ik haalde hem als oudere volwassen kat 8 jaar geleden al uit t asiel.

Thuis aangekomen heb ik de nog steeds onder narcose liggende Sanders gelijk geheel gekamt }> daar had ik nu gemakkelijk de gelegenheid voor.
Hij zou pas savonds wakker worden ( ik mocht hem eigelijk niet eens mee naar huis nemen maar dat doe ik toch ik laat hem liever niet achter) maar dat werd ie tijdens t kammen al..........Gelukkig want ik vond t maar naar hem zo te zien liggen en controleerde regelmatig zijn ademhaling.
Suf als ie was ( hij viel telkens om) hield ik m vast zodat ie weer kon kotsen.

Na de eerste uren flink suf en veel pijn stikt ie nu van de honger, hij heeft al 2 maaltijdzakjes op.
Hij wil constant bij me zijn.

Ik houd ZO veel van die kat dat t pijn doet.Wie herkent dit?
Hij ligt nu boven te wachten tot ik naar bed kom ( als t te laat word komt ie me altijd halen)
En het was vreselijk hem zo te zien met zijn dichte oog.

Biepmiep

Re: Zoveel van je dier houden dat t pijn doet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:41

Ik herken dit wel. Een dier is anders dan een mens, meer een vriendje waar je veel van houdt dat het je helemaal ontroerd

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:47

Ik herken het helaas.
Wij hebben zondagavond een kitten meegenomen van een boerderij, verstoten door de moeder. Iets van 2-3 weken oud.
Meteen naar onze DA gegaan, kittenmelk meegenomen. Volgende ovchtend ging t niet goed, naar de DA. Bleek zuurstof tekort te hebben door de niesziekte, hele dag aan de zuurstof gelegen. 's avonds weer mee naar huis, ging beter. Volgende dag ging t ook goed, ze begon wat beter te eten.
Helaas, woensdag ochtend weer niet. Heel erg benauwd, weer naar de DA, aan de zuurstof. 's avonds weer mee naar huis, het werd steeds erger. Toen hebben we haar woensdagavond om 22 uur in laten slapen.
Rust zacht kleine pimmetje.
Afbeelding

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:49

Ik weet wat je bedoelt.
Toen me hond bij de dierenarts was wist ik pas hoeveel van hem hield.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:50

Sorry dubbel post.
Kan hem niet meer verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:53

Ik heb dit ook met mijn dieren en het is een rotgevoel, want ze overleven je niet. Eens komt de dag. Vaak stel ik mij voor als ik in de stal kom en hij ligt daar. Ik denk dat ik flip, ze moeten me dan opnemen......

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:05

Ik heb je topic verplaatst naar Beestenboel.
Samantha, ik heb jouw dubbele post verwijderd

Natasha, veel sterkte en beterschap voor Sanders

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 22:09

Thanks allemaal.
Vreselijk Samantha, sterkte!!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:24

Weet precies wat je voelt, heb nu 4 jaar 2 katten.. met eentje heb ik gewoon een ontzettende band. Ben de enige die hem thuis mag optillen, aaien, waarbij die in bed komt liggen etc etc. Als hem ooit wat overkomt of ik raak hem kwijt dan weet ik niet hoe ik dat zou moeten verwerken denk ik. Denk eigenlijk dat dat me niet zou lukken. Er zijn dan van die mensen die zeggen "ach tis maar een kat" nee het is gewoon mijn maatje. Als ik bv ontzettend kwaad ben of gewoon een rothumeur heb hoef ik hem maar te zien of aan hem te denken en het is weg. Dit heb ik totaal niet met m'n andere dieren. Weet niet precies wat het is..

Afbeelding

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:43

mwat een verhaal..
het is altijd verschrikkelijk om je dier te zien lijden... Veel beterschap en sterkte

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:12

Beterschap voor Sanders en sterkte!!

Ik herken het trouwens wel.. Ook als m'n dieren niet ziek zijn en ik er zo eens over denk.. ja, dat kan soms best 'pijn' doen (in de zin van: ik houd zoveel van ze en ben zo bang dat ik ze kwijtraak..).

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 23:32

@ Quarterhorse:
Precies exact zo met Sanders.Hij is echt mijn maatje, t is net of we getrouwd zijn!Gelukkig is ie gecastreerd........

Mensen zijn zelfs bang voor hem, hij durft gerust uit te halen.

Is dat de kat waar je t over hebt?
Zijn hoofd is precies tzelfde als dat van Sanders, compleet met de witte snorharen!
In mijn profiel zie je een foto van hem, al is ie niet echt duidelijk.
@ Amethyst: Ik ben als de dood bij t idee dat ie er eens niet meer is.......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:37

Echte liefde doet pijn denk ik. En dan maakth et niet uit of het om een dier gaat of om een mens. Ik weet wel dat ik met geen enkel levend wezen zo intensief optrek als met mijn hondje POlleke. Hoeveel ik om haar geef behoeft dan verder ook geen uitleg. Ze is onvervangbaar.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 00:36

Natasha schreef:

Ja dat heb ik dus ook...

Houd er ook eigenlijk helemaal niet van als ze naar buiten gaan ofzo.. Stel er gebeurt wat en ik ben er niet op tijd bij. Nou blijven ze wel in de achtertuin, maar dan nog..
Maar ja, om ze nu in een gouden kooitje op te sluiten, da's ook wel zielig....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:10

ja ik herken het ook hoor. ik heb een diepe band met mijn hond en 4 katten maar nog het meest met mijn knollie. ik kan hem soms wel doodknuffelen zoveel hou ik van hem. en als ik aan hem denk doet het soms ook pijn van de liefde. dan barst ik gewoon. ik heb ook altijd het idee, dat dit niet gezond is maar ik kan er niks aan doen dat het zo sterk is. ik denk ook wel eens dat ik hem er gevoelsmatig mee verstik

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:29

Ik heb dat ook met mijn kat Bugsy.
Als ik niet thuis ben ligt ze op mijn bed, ze komt alleen bij mij liggen, etc.

Toen ik hier nog maar net woonde, had ik besloten om Bugs dan maar bij mijn ouders te laten, want het is een hele drukke weg en ik heb alleen een balkon/galerij dus ik dacht dat ie de weg niet meer terug zou kunnen vinden. Ze moet namelijk een trap op en 2 andere deuren voorbij.
En ik was bang voor het verkeer.
Bij mijn ouders was ie gewend om buiten te lopen.
Maar elke keer dacht ik: "dit is mijn thuis niet, ik mis de Bugs" er was echt een grote leegte.
Bugs lag hele dagen op mijn oude bed, zei mijn moeder.
Toch maar hierheen gehaald, de eerste paar x zat ie wel bij de onderbuurvrouw te mauwen, of onderaan de trap.
Nu loopt ie ook nog weleens de verkeerde deur binnen als de buurjongen thuis komt

Zij is inmiddels al zeker 10 jaar bij me, en ik moet er niet aan denken dat ik die zwartwitte vlek in mijn ooghoek ooit zal moeten missen.

Jij ook sterkte met Sanders

Bugs:
Afbeelding

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:59

ik weet wat je bedoeld..ik heb al vanaf mijn geboorte katten om me heen en kan ook niet zonder. de kat waar ik mee ben opgegroeid had ik de meeste band mee. Hij lag in mijn wieg, was later altijd bij me, en niemand mocht hem pijn doen. maar ja hij werd ook ouder. op een zaterdag was ik bij mijn vader (mijn ouders zijn op mijn 5e gescheiden, ik was toen 7 ofzo) toen mijn moeder opbelde. Ik wist gelijk wat er was. (ik had toen al een heel sterk gevoel met sommige dingen). alleen mijn vader wilde het niet gelijk vertellen. Hij nam me op schoot, maar ik huilde alleen maar. Ik schreeuwde dat ik meteen naar huis wilde. Daar zijn we toen ook maar heen gegaan en toen ik aankwam zei mijn moeder, hij heeft op je gewacht. En daar lag hij. In de oude rommelkamer tegen een kast. Ik aaide hem, en hij begon te spinnen. Toen hoorde ik van mijn moeder dat hij toen ik weg was, steeds de trap af is geklommen naar de voordeur om te kijken waar ik bleef, maar hij was al 4x helemaal naar beneden gevallen. (we hadden zo'n hoge oude trap, oud herenhuis) Later is hij toen ik naar bed moest gestorven...(ik mocht er niet bij blijven ) we hebben hem toen in het bos begraven. Ik was dus nog pas 7 en geloofde heilig in dat hij zijn speeltjes moest hebben, dus hebben we heb samen met zijn dekentje, en muisje begraven...

Zo;n band als ik met die kat had heb ik nooit meer echt gehad, hoewel ik wel heel close ben met mijn jongste katje. Dus misschien herhaald de geschiedenis zich.

in ieder geval sterkte natashca

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:07

Het mooie van Polleke is dat het ook omgekeerd zo is. Ze kiest er altijd voor om bij mij te zijn. Ze houdt me ook altijd in de gaten en volgt me overal. Ze is lief voor andere mensen maar ze zal nooit met andere mensen mee gaan. Ze is altijd ontzettend trouw geweest en dat was ze al vanaf het begin.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:20

Ik weet precies wat jullie allemaal bedoelen. Mijn hond Joran heeft zijn hele leven al pech
Toen hij 9 maanden was had hij een tumor in zijn kop en in zijn buik, die zijn toen operatief verwijdert. Toen hij 3 was kreeg hij een hersenbloeding en tergelijkertijd is er iemand op zijn poot gaan staan waardoor die brak. Hij had erg veel pijn en zijn linkerkant was verlamd door de hersenbloeding, hij kon dus niet meer lopen en als hij moest plassen of poepen moesten wij dat opvangen in een bakje. Later gaf hij door te piepen aan dat hij zijn behoefte moest doen. Hij is nog door een scan geweest omdat ze misschien ook wel dachten aan een tumor in zijn rug die zijn zenuwen afknelde, maar er was niets te zien. De dierenarts kwam elke dag langs om hem een prik te geven die zijn spieren moesten gaam stimuleren. Toen de dierenarts dinsdag kwam zei hij: "Als hij vrijdag nog niet loopt is het beter hem in te laten slapen..." Ik huilde elke dag wel weer, hij lag daar hopeloos op een bedje naar buiten te staren. Ik zei elke keer weer "ach hij komt er wel weer boven op" of "kijk het gaat al beter!" Als mijn vader dan zei dan het er niet goed voor hem uitzag werd ik boos en zei ik dat het juist beter ging met hem. Ik wilde niet geloven dat mijn lieve Joran misschien vrijdag wel van me afgepakt zou worden. Maar toen begon hij ineens donderdag weer een beetje te lopen! Hij kreeg fysiotherapie en het ging langzamerhand steeds beter. Nu is hij 6 jaar bijna 7 en de dierenarts zei dat hij maximaal 6 zou worden! Hij loopt nog wel mank met zijn voorpoot die gebroken is geweest en sleept met zijn linkerachterpoot maar hij heeft geen pijn. Nu heeft hij 2 maanden geleden een nekhernia gehad waardoor om de 2 uur een soort aanval kreeg waardoor hij niet meer kon lopen, en dan zo ineens liep hij weer. Nu krijgt hij daar pretnison voor, gisteren is hij toevallig tijdens het spelen weer door zijn achterpoot gegaan. Dan krijgt hij pijnstillers en na een poosje loopt hij weer, er is nu niets meer van te merken.
Ik hoop dat hij nog lang bij me blijft, ik ben erg bang om hem kwijt te raken en ik krijg al de rillingen als ik aan de tijd moet denken dat hij er niet meer is... Hij is er altijd voor me en hij is mijn beste vriend!
Misschien klinkt het raar maar soms heb ik het idee dat hij meer van mij houd dan van de rest van het gezin, hij is vaak nogal chagerijnig als hij op zijn kussen ligt maar ik mag alles met hem doen. Hij komt altijd bij me zitten, en als hij aan het eten is mag ook niemand aan hem komen maar ik wel. Als hij op de bank ligt en iemand wil hem aaien is het soms ook een chagerijn, ik kan hem gewoon helemaal omarmen en met hem knuffelen dan doet hij niets. Hebben jullie soms ook het idee dat jullie dier misschien wel meer van jou houd dan van de rest?

Afbeelding
Joran!

Sorry voor het lange verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:49

Ik heb dat ook. En er zijn veel mensen die dat niet kunnen begrijpen, dat je zóveel van een dier houdt. Maar dieren zijn voor mij gewoon álles, ik houd zóveel van mijn huisdieren dat ze zelfs voor mijn familie en vrienden zouden gaan.
Ik zou me geen raad weten als onze poes komt te overlijden, ze is nu al 15 en we hebben haar zelf met de fles grootgebracht. Soms huil ik omdat ik weet dat ik ooit zonder ze moet. De meeste mensen vinden je dan maar een aansteller, maar gelukkig zijn er mensen die wel begrijpen hoe veel je van zo'n diertje kunt houden.

Heel, heel veel sterkte.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:56

Ik houd zielsveel van mijn merrie.. ik kan haar niet missen, bij het idee dat ik haar kwijtraak krijg ik gewoon een paniekaanval en ga ik huilen... ik weet hoe dat komt.. want ik raak haar ook kwijt.. ze heeft een verschrikkelijke blessure, het einde is in zicht.. ik kan het niet meer aan.. als ik haar zie wil ik haar houden, maar ik wil haar geen pijn laten lijden...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 22:31

Amethyst schreef:
Natasha schreef:

Ja dat heb ik dus ook...

Houd er ook eigenlijk helemaal niet van als ze naar buiten gaan ofzo.. Stel er gebeurt wat en ik ben er niet op tijd bij. Nou blijven ze wel in de achtertuin, maar dan nog..
Maar ja, om ze nu in een gouden kooitje op te sluiten, da's ook wel zielig....

Dat heb ik dus ook en Sanders gaat normaal alleen even naar buiten om in t stof te rollen en te plassen, en komt dan weer naar binnen terwijl de voordeur open blijft staan( in de achtertuin komt ie niet want dan moet ie langs de honden)
Nu bleef ie ineens wel een nacht weg met dit resultaat.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 23:01

Bedankt voor alle fijne reacties, de fotos zijn enorm leuk!!
Mary je verhaal is ook treurig maar mooi!

Graag nog meer fotos van jullie lievelingen!

Dit is Sanders een maand geleden, hij ziet er smoezelig uit maar let op zijn grote ogen......

Afbeelding

En dit is ie daarnet, op mijn bed, ik heb een waterbed en hij vind als ik wat draai wel lekker, dan golft ie lekker mee, maar hij is er ook al vaak zat uitgesodemieterd!
Afbeelding
Afbeelding

Het ziet er al wel wat beter uit, maar wat is ie zielig he........

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:02

LovesMaarte schreef:
IHebben jullie soms ook het idee dat jullie dier misschien wel meer van jou houd dan van de rest?

ja, Polleke kiest voor mij als ze moet kiezen. Ze volgt bij mij en kiest er steeds voor om bij mij in de buurt te zijn. Ze zou ook mijn vriend Stefan op kunnen zoeken als we thuis zijn, en vroeger kon ze ook naar mijn moeder toe, toen we nog thuis woonden. Maar zodra ik thuis was, kwam ze bij mij en bleef ze bij mij. En dat was met mijn vorige hondje Bessie ook zo. Die kwam mij ook altijd opzoeken als ik buiten ergens aan het spelen was. En dan bleef ze bij me totdat we naar huis gingen om te eten. Honden zijn zo ontzettend trouw, en hoe meer je ze geeft, hoe meer je terugkrijgt. Daarom snap ik niet hoedat mensen NIET van een hond kunnen houden. Die lui moeten wel een plank voor hun kop hebben.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:58

Natascha, wat een lieverd zeg!! echt zo'n lekkere knuffel met dat piekhaar