Ik weet nou eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, en ik kon op internet zo 1, 2, 3 ook niets vinden.
Dus weet hier iemand wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xox schreef:Als er een deel van de teek achterblijft is de kans groot dat het gaat ontsteken. Smeer er een antibiotische zalf op en ga er mee naar de da, die het achtergebleven deel dan kan verwijderen.
Xox schreef:Dan zal ik het als dierenartsassistente wel verkeerd geleerd hebben
baroen schreef:Xox schreef:Dan zal ik het als dierenartsassistente wel verkeerd geleerd hebben
teken zijn rotbeesten , maar er is maar een heel klein percentage "gevaarlijk"
Xox schreef:Fijn dat er toch meer mensen die verstandig zijn. Trouwens Baroen als jezelf nou een teek hebt en er blijft een deel achter wacht je dan ook totdat de rest er vanzelf uitvalt? Of ga je direct naar de dokter
baroen schreef:Xox schreef:Fijn dat er toch meer mensen die verstandig zijn. Trouwens Baroen als jezelf nou een teek hebt en er blijft een deel achter wacht je dan ook totdat de rest er vanzelf uitvalt? Of ga je direct naar de dokter
wat denk jezelf? als je echt zoveel verstand er van hebt zoals je beweerd , weet je dit antwoord...
wat ik heb gezegd is hou het goed in de gaten, gaat het ontsteken of ziet de plek er raar uit, dan hop naar de DA... het heeft weinig zin om eerder te gaan en paniek te gaan veroorzaken, heb jij wel enig idee wat voor 'schade "het op kan leveren door antibiotica in een hond te stoppen terwijl het helemaal niet nodig is? dan mag in deze tijd van het jaar bijna elke hond wel naar de da rennen voor een kuur, er zijn nu heel veel teken, en ook een boel die niet opgemerkt worden door de eigenaar, honden krabben en ploep halve teek blijft hangen, tuurlijk zijn het dus rot beesten en is er een "gevaar"maar wanneer je weet waar de teek zat kun je het prima in de gaten houden zonder direct medicatie in je hond te stoppen, zowiezo moet een teek al ig 10 tot 12 uur vastgezeten hebben in een dier wil het uberhaupt bv lyme kunnen overbrengen... maar ga jij gerust door met paniek zaaien en dus iedereen die een teek ziet bij een hond of kat, en dan helemaal als de teek er nog niet helemaal uit is naar de Da sturen... direct een AB kuurtje erin hoor, is de da ook weer blij... weer een wat dikkere portemonnee....