Het was weer tijd voor haar jaarlijkse inentingen tegen rabbies en de kat- en niesziekte. Omdat ze de vorige keer allergisch reageerde, kreeg ze nu gelijk een tegenprik tegen die reactie. Drie prikken dus, voor een poes die al panisch is voor alles wat maar op dierenarts líjkt.
Afijn, prikken gehad, poes weer van slag, kijkt mijn moeder niet meer aan (want die was mee naar de dierenarts dus het was haar schuld

Na een paar uur kwamen weer de eerste signalen. Overal krabben, geïrriteerd kijken, door het huis crossen en trekken met de vacht. We zagen het al aankomen. Dus in de gaten gehouden, maar dat was niet erg moeilijk, ik hoefde mijn gezicht maar te laten zien of ze kwam slachtofferig aanrennen.
Maarja, de enige tegenprik die er is had ze al gelijk gehad, uit voorzorg

Na een paar uur toch maar de dierenarts gebeld, zelfs ademen ging moelijk. Nou, dierenarts gelijk helemaal bezorgd, nummers gegeven van andere dierenartsen voor die avond, dan was zij niet beschikbaar e.d. En we moesten haar op de hoogte houden.
Gelukkig vonden we de poes daarna slapend, dat is alweer een goed teken, dat ze die rust iig wel had. Wel weer elke 5 minuten kijken ivm het ademhalen, maar wel met rust gelaten.
Nu is het de volgende dag en is het gelukkig veel minder geworden, maar nog steeds hangen de oortjes en is poesje geïrriteerd

Even medelijden voor mijn arme poesje:
[edit:] vanochtend belde de dierenarts assistente op om te vragen het ging, dat vond ik wel erg attent