Goudvis dood....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lavanta

Goudvis dood....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:57

Vorig jaar november had ik 2 goudvissen gekocht, ik was er zo blij mee!! Ze staan op me slaapkamer en vanuit mijn bed lig ik heel vaak te kijken hoe de visjes vrolijk aan het zwemmen waren..!!

Gisteren avond ging ik naar bed en zei ik nog voor de grap tegen mijn zusje: "wedden dat er een vis dood is". Toen keek ik in de bak en idd er lag een dode vis in *toeval*...
Het andere visje zwom als een gek rond, die heb ik er maar uitgehaald en even in een kom apart gedaan. Arm beestje, die is nu zijn maatje kwijt

Ik ben er de hele nacht naar van geweest, ik heb ook de hele nacht gedroomd dat de vis weer vrolijk rond zwom.....

Ik voel me wel een beetje raar, ik zit te treuren om een goudvis

Sapphire

Re: Goudvis dood....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:00

dan koop je toch een nieuwe..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:50

Nou .. onze goudvis houdt et nu al zo'n 3/4 jaar vol volgens mij :p
Maja, sterkte.. ..

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:56

Nou,, Ik zou het ook wel ff rot vinden als een van mijn sluierstaartjes dood zou gaanhoor,,
Ik zou gewoon weer een maatje erbij kopen als je er nog zin in hebt,

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 14:10

Ja, ik koop er vandaag of morgen wel een nieuw visje bij. Het achtergebleven visje zwemt zo alleen rond nu.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:17

Sapphire schreef:
dan koop je toch een nieuwe..

Wat weer een lekker symphatiek antwoord.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:23

toen mijn mannetjes gup dood ging *hij was echt extreem oud wel 7 jaar * moest ik echt huilen ik snap het best dat je je naar voelt het is toch een beest waar je al die tijd voor heb gezorgt ik snap niet dat somige mensen heel gevoel loos kunnen reageeren op een dode vis het eerste wat ze roepen is koop een nieuwe nou ook lekker banketstaaf kijk dat je na een dag een nieuwe koop oke maar ik doe dat niet 1,2,3 wand die vis betekende voor mij heel wat

veel succes met je nieuwe vis veel plezier ermee

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:47

Ik kan me best voorstellen dat je het naar vind van je goudvis. En je hoeft je echt niet stom te voelen omdat het maar een goudvis is. Je kunt van elk levend wezen houden, dus ook van een vis. Ik heb zelf ook 3 goudvissen, waarvan er 2 al bijna 5 jaar oud zijn. Ik zou het ook heel naar vinden als die dood zouden gaan. Ongemerkt krijg je toch een soort van band!

Sterkte ermee, en veel plezier straks met je nieuwe visje!

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:16

Je kan denk beter even wachten met een vis erbij kopen. Misschien was die ene vis wel ziek.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 22:17

Jenslover schreef:
Je kan denk beter even wachten met een vis erbij kopen. Misschien was die ene vis wel ziek.

Ja, daar dacht ik ook nog aan.
Hoeveel dagen zou er tussen moeten zitten??

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:04

Wij hadden vroeger ook twee goudvissen, toen eentje ervan dood ging hebben we wel drie keer geprobeert een nieuwe er bij in te doen, maar telkens waren die de volgende dag dood.

Toen de laatste van die twee op een gegeven moment toch dood ging [was wel een jaar of 17 geworden] hebben we een tijdje geen vissen gehad. Daarna hebben we er weer 3 genomen. De volgende dag was er al één dood. Wat bleek, de sluierstaart probeerde de andere vissen gewoon tegen de rand dood te drukken. Toen hebben we ze maar apart gezet en ze leven nu gescheiden nog lang en gelukkig [hopelijk].

Ik weet dus niet hoe het precies zit met goudvissen bij elkaar zetten, maar mijn ervaring is dus dat telkens diegene die je er nieuw bij koopt de volgende dag dood is.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:24

Bij m'n nicht is er ook een goudvis doodgegaan, toen ze er een nieuwe bij wilde zetten. Ging die oude m'n aanvallen, de volgende dag lag de nieuwe dood in de kom. Waarschijnlijk had die oude vis z'n territoriom willen verdedigen en die andere dood gemaakt.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:05

Oww...

Dus het is misschien niet zo verstandig om een nieuwe erbij te kopen??
Maar, alleen vind ik zo zielig De visjes hadden ook wel veel plezier met elkaar, ze waren altijd aan het "spelen"... *lees: achter elkaar aan zwemmen".

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:12

Ik zit hier nu ook met een vis die tussen leven en dood zit te hengelen. Vreselijk om aan te zien. Ik wil hem niet door de WC spoelen, omdat hij nog niet 'dood' is. Maar ook omdat ik hem al ruim 6 jaar heb en dan kan ik het echt niet over mijn hart krijgen.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:22

Sukana schreef:
Ik zit hier nu ook met een vis die tussen leven en dood zit te hengelen. Vreselijk om aan te zien. Ik wil hem niet door de WC spoelen, omdat hij nog niet 'dood' is. Maar ook omdat ik hem al ruim 6 jaar heb en dan kan ik het echt niet over mijn hart krijgen.

Sterkte....

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:28

Lavanta schreef:
Jenslover schreef:

Ja, daar dacht ik ook nog aan.
Hoeveel dagen zou er tussen moeten zitten??

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ongeveer een week denk ik.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:25

aaaah wat sneu
arm visje..