Twee kittens adopteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Twee kittens adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:11

Al mijn hele leven heb ik katten in huis gehad, van raskatten tot zwervers.
Laatst ben ik lid geworden van een zwerfkatten organisatie die door middel van gastgezinnen en donaties kittens en katten opvangt en aan een nieuwe baas helpt.
Nu kreeg ik van de organisatie vanmorgen een e-mail dat ze 2 kittens hebben, broer en zus die graag een nieuw baasje zouden willen.
Ze zitten nu in een gastgezin vlak bij ons.
Alleen is net onze jonge kat overleden en mijn vriend is er niet zo happig op om een nieuwe kat(ten) in huis te halen zo vroeg na het overlijden van zijn vriendinnetje.
Ik zou ze zelf wel graag op willen vangen. Voor 40 euro per kitten heb je een compleet ge-ent, ontwormd en ontvlooid dier. Met die 40 euro kan de organisatie weer andere kittens helpen en plaatsen.
Maar ik durf eigenlijk niet zomaar 2 kittens in huis te halen als mijn vriend het er niet zo mee eens is. Aan de ene kant denk ik wel dat hij snel zal wennen aan het idee als ze er eenmaal zijn maar ik vind het een beetje banketstaaf om achter zijn rug om 2 nieuwe katten in huis te halen.

Maar ik vind het ook zo sneu voor die 2 jonkies en wil ze dan zo graag helpen, dat heb ik altijd al gedaan. Ik nam altijd zwerfkatten mee naar huis en lapte ze weer op. De meesten bleven tot hun dood bij me, zo hadden we thuis op een gegeven moment meer dan 15 katten.

Wat zal ik doen? Het even laten rusten of die 2 in huis halen en aangeven dat het mijn keuze is en ik er voor wil zorgen? Dat het niet dient als vervanging van zijn overleden kat maar dat ik het zie als mijn steentje bijdragen aan het overschot aan zwerfkatten en katten die in de vakanties nog steeds domweg gedumpd worden door hun baasjes. Helaas zijn er nog steeds mensen die zulke praktijken uitvoeren.

swoeky

Re: Twee kittens adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:47

misschien moet je het gewoon goed overleggen met je vriend. nee heb je ja kun je krijgen.

je hebt wel kans dat de pijn dan wat minder word van de overleden kat omdat hij zich nu dan bezig kan houden met de nieuwe katjes

sarahlou

Re: Twee kittens adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:18

Over welke stichting gaat dit? Ik vang ook kittens op voor een stichting in Belgie (zwerfkat in nood II).

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je vriend achter de keuze staat voor het nemen van twee ukkies. Ze wonen uiteindelijk ook onder zijn dak!
Is het niet een idee om met je vriend te gaan kijken bij de kittens? Als hij ze gezien heeft is hij misschien makkelijker te overtuigen!

(ik heb trouwens ook 5 kittens in huis. Vier ervan zijn nog op zoek naar een lief baasje. voor hun verhaal kun je kijken op www.zwerfkat.com ze staan bij baasje gezocht en hun namen zijn: Ozzy, Spock, Ziggy, Frodo en Kiki. De laatste wil ik eigenlijk zelf houden... )