Kat met kiespijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Kat met kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:22

Okee, het is geen kies, gewoon een van haar tanden.

Maar een van onze katten kwam vandaag dus na 10 dagen naar huis (slecht weer ) en toen ik haar te eten gaf, nam ze iedere keer een hap van het blikvoer en dan hield ze grommend op en het duurde iedere keer even voor ze weer voorzichtig een hapje probeerde. Ik dacht gelijk aan haar tanden!

En ja hoor, het tandvlees rond een van haar tanden is ontstoken en er zit ook tandplak op de tand zelf. Maar moet ze nu kosten wat het kost naar de DA, en wat kan de DA er nou eigenlijk aan doen?? Met harde brokjes lijkt ze niet zo n probleem te hebben. Het probleem is vooral dat het zo n type kat is dat morgen weer voor 10 dagen verdwenen kan zijn.. Maar ik wil natuurlijk niet dat ze dan ergens onnodig pijn zit te lijden.
Verder is ze gewoon blij en actief, ze lijkt ook niet afgevallen te zijn ofzo, dus "pijn" is (voorlopig?) een relatief begrip, ze heeft alleen moeite met zacht of koud voedsel.

Ben ik aan het overdrijven of moet ze dus naar de DA?

-x- Nouska

Natascha

Re: Kat met kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:37

de dierenarts kan het tandplak of tandsteen er gemakkelijk afhalen. Kleine "ïngreep" en kat kan weer lekker eten. Ik zou het gewoon laten doen. Nu doet het misschien nog niet zoveel pijn maar later misschien wel.