De asiels zitten weer overvol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

De asiels zitten weer overvol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 22:01

Weliswaar komt dit bericht elk jaar op het nieuws als het weer vakantie wordt maar dit jaar is het een stuk extremer dan voorgaande jaren. 41% van de asiels heeft zijn maximum aan katten bereikt. 16% hebben een opnamestop en bij veel andere asiels komen mensen op de wachtlijst wanneer ze hun dier willen brengen. Ook met honden zitten de asiels overvol op het moment.
Wat doen mensen als ze op een wachtlijst komen? Wachten ze of dumpen ze hun dier?
Dat het dit jaar erger is schijnt mede te komen door de slechte economie. Mensen kunnen hun huisdieren niet meer betalen.

Dus voor iedereen die het zo leuk vindt voor één keertje een nestje te hebben van poes of hond, bezint eer ge begint.
Ik vraag me af of al die dieren die nu in het asiel zitten wel een baasje zullen vinden en ik denk inmiddels met schaamte terug aan de kattennestjes die bij mij op de boerderij geboren zijn omdat ik te laat was met de sterilisatie. Ze hebben goede huizen gevonden maar wie weet zit er nu ook wel één in het asiel als deel van het kattenoverschot.

Vinaba

Re: De asiels zitten weer overvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:08

echt zielig
wij willen mischien hondje uit het asiel

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:19

Zag het idd op het jeugdjournaal * *
Bij de meeste asiels is al geen plek voor katten meer, en meer als de helft zit al vol..
En ja inderdaad, dan komen ze op een wachtlijst endan?
Zetten ze ;m dan maar buiten, of een spuitje?
Ik snap echt niet meer waarom mensen dieren nemen, vind het zo echt geen stijl meer hoor..
*Grr, kan er echt zo boos om worden..

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 04:44

Ja, zie je hier ook terugkomen, allemaal blije berichjes *jippie een nestje*!! Zucht... *jamaar ik kan ze allemaal kwijt!!* ...asiels dus niet meer...

En dat alles nog steeds naief en vol beste bedoelingen.
Bijzonder triest dat het nu alweer zo ver is, héél zonde...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 05:00

Ik krijg als ik thuis kom een jong katje van een vriend. Zijn kat heeft een nestje en ik wilde niet dat ze naar het asiel gaan. Hij houdt er zelf ook 1tje dacht ik.
Verder zat ik er toch al aan te denken dus vandaar, het komt niet uit de lucht vallen!!! Maar ja onze katten worden altijd gesteriliseerd.......moeten meer mensen doen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 06:31

Leren we het nou nooit?

Heb zelf altijd alleen maar wegwerpdieren gehad; en stop daar nu mee,
want ook daarmee hou je het systeem van ondoordacht aanschaffen
in stand.

Mijn credo:

'Wie van dieren houdt, houdt geen dieren......'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:03

Beetje vreemde redenatie Botervlieg. Alsof jij iets wezenlijks bijdraagd aan de samenleving door principieel geen dieren meer aan te schaffen. Daar help je asieldieren echt mee

Mensen die echt van hun dier af willen bellen doodleuk de dierenambulance met de mededeling dat er een kat is komen aanlopen. of ze zetten hem om 6.oo uur in de morgen met bench en al voor de deur van het asiel. Ik heb zelf ook van die gevallen thuis zitten.

En die geadopteerde asieldieren zijn de leukste dieren die er zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:03

goh ik meen me toch te herinneren dat je een Ijslander ergens hebt staan BV.......

dus ik had mijn katten beter maar in de berm kunnen laten creperen, ach, ze waren warschijnlijk binnen een paar dagen dood gegaan....... lekker diervriendelijk hoor dat credo van jou!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:48

Ik wil al heel lang weer een dier in huis. Maar ik woon niet alleen...
Zal dit toch eens laten lezen, wie weet....

BV, hoe lang wordt er nou al niet opgeroepen om vooral niet naar het stierenvechten te gaan kijken als toerist? En, helpt het?
Struisvogelpolitiek is dat credo van jou, meer niet.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:51

Zo heb ik 3 weken geleden nog een zwerfhond naar het asiel gebracht Een vriend van mij belde me 's avonds op, dat er een hond uit de auto was gezet bij hun voor de deur. Die hond liep steeds bij hun in de tuin en ze hadden hem maar in huis genomen. Het dier was zwaar verwaarloosd en mishandeld. Was heel erg bang! En het was ook nog een mechelse herder. Hij stond te wankelen op zijn benen van vermoeidheid en hij had allemaal kale plekken en eczeem. ook erg mager.

Ik heb hem opgehaald, omdat die mensen hem niet konden houden en is toen een dag bij mij geweest. Eerst ging hij alleen maar grommen naar mij, maar later kwam ie snuffelen en kon ik hem aaien

Wij kunnen hem helaas ook niet houden, er lopen altijd zoveel honden hier thuis en het lijkt me echt moeilijk om die hond weer helemaal goed te krijgen, hij heeft helemaal geen vertrouwen meer in de mensen.

Ik moest hem van mijn vader naar het asiel brengen.
Ik heb laatst nog gebeld, het ging helaas niet zo goed, hij beet en gromde naar de verzorgers.

Maargoed wat ik wil zeggen: die mensen gingen waarschijnlijk op vakantie ofzo, en dachten: ooh we moeten de hond ook nog kwijt. Huppakee, uit de auto, er is vast wel iemand die voor hem gaat zorgen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:55

Het zijn natuurlijk niet allemaal vakantieslachtoffers in het asiel.
Ik herinner me mijn oudtante die noodgedwongen op korte termijn naar een verzorgingstehuis moest en haar dieren niet mee mócht nemen ( ), in de familie konden ze ook niet opgevangen worden, dus tja.... Dat is naar hoor!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:00

Met jouw credo ben ik het ook niet eens BV maar dat zal je vast bekend zijn met de beestenboel in mijn huis
In de auto hoorde ik vanmorgen een gesprek op radio 2 met een medewerker van een Rotterdams dierenasiel. Die hadden een zesjarige herder binnengekregen die vastgebonden was in een tram. Welke idioot laat zijn hond, die toch jaren bij de familie moet zijn geweest, nou achter in de tram?
Ze hadden door de volle bezetting ook een tekort aan vrijwilligers.

Ik heb nu zelf heel bewust voor een pup van een bepaald ras gekozen maar ik heb ook honden uit het asiel gehad en herplaatsers. Dat waren allemaal wereldhonden. Een van mijn katten is een asielkat, ik had een zevenjarige meegenomen omdat de wat oudere moeilijker te plaatsen zijn. Inmiddels is hij al negen jaar bij me

Het zijn inderdaad lang niet altijd zomaar afdankertjes, mijn Herdershond was van een meisje geweest die zelfmoord had gepleegd. Die dieren verdienen gewoon een tweede kans.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:03

Margreet schreef:
Ik herinner me mijn oudtante die noodgedwongen op korte termijn naar een verzorgingstehuis moest en haar dieren niet mee mócht nemen ( ), in de familie konden ze ook niet opgevangen worden, dus tja.... Dat is naar hoor!

mijn wijze oma zei altijd; 'kan niet is dood, en wil niet ligt ernaast'......

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:05

maar in Nederland heb je te maken met "mag niet", dan kan je nog zoveel kunnen en willen, maar als het niet mag, dan mag het niet....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:09

luxx schreef:
Margreet schreef:

mijn wijze oma zei altijd; 'kan niet is dood, en wil niet ligt ernaast'......

écht fijn zo'n reactie.
Denk even na zeg.... Je weet er niks van.

Bah!

Poezebeesten hebben een fijn plekje gekregen hoor en snel ook, mocht dat je gerust stellen. Het netwerk van het asiel is nou eenmaal wat groter dan het mijne

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:29

Wat triest!
Kan best begrijpen dat je op een gegeven moment geen huisdier meer wilt, om de een of andere reden, maar om een dier te droppen?

Die moesten we eens mores leren !

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:35

Nou, mijn moeder heeft mij altijd gezegd: "Als je een dier neemt, moet je er wel voor zorgen. En als je hem niet meer kan houden, zorgen dat hij een goed nieuw baasje krijgt."

Tss, ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen doen. Zo'n dier geeft je liefde en warmte, en als stank voor dank krijgt hij wat trappen, wordt 'ie buiten aan een ketting gegooid en even later ergens neergedropt.
Gerrum.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:36

echt niet normaal! maar ja goed kan natuurlijk AL DIE ZIELIGE DIERtjes niet in huis nemen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:48

Ik vind het altijd zo zielig he
Maar nu hebben wij zelf een hond uit het asiel
(zat met de koude dagen en vuurwerk aan een boom )
Die heeft gelukkig een fijn tehuis gekregen
En ik zou zo weer een hond uit het asiel willen!
Wat een geweldige dieren .. ze zijn je ook eeuwig dankbaar

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:26

In het asiel waar ik op zondag vrijwilgs werk ( is wel in België ) Zitten ondertussen ook veel dieren, zeker nu met het kittenseizoen. De oudere katten blijven nu meestal ook zitten omdat iedereen een kitten wilt... Grote honden zitten hier nu ook in overvloed, de grote hokken zijn allemaal bezet en er moeten zelf al enkele honden buiten slapen (wel beschut en het is een sint-bernard ) Kleine honden hebben we maar 2 dus enkele grote honden zitten al in de kleine hokken omdat we plaats te kort hebben... Ook zitten we hier met een nestje van 6 konijntjes + mama en papa. Dus al er iemand nog katten, honden of konijnen wil kom je maar naar België
[edit] De site van dit asiel is trouwens : www.dierenwereldkruis.be [/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:33

Sneu is het he.. Als onze poes nou niet zo verschrikkelijk agressief was tegen andere katten hadden we al lang een aantal katjes uit het asiel gehaald. Maar helaas..
Het is toch vreselijk dat mensen hun huisdier nog even snel voor de vakantie bij het asiel dumpen [als ze die moeite al nemen en hem niet gewoon aan zijn lot over laten of aan een boom binden]. Ik kán dat niet begrijpen!!! Ik jank al omdat ik mijn dieren 5 dagen achter moet laten vanwege de vakantie [wetende dat ze echt goed verzorgd worden], maar ik voel me gewoon vreselijk als ze niet bij me zijn!
Als je dieren neemt ben je er ook verantwoordelijk voor. En om de belachelijkste redenen worden er dieren naar het asiel gebracht, ik heb zelfs eens gehoord dat iemand zijn kat naar het asiel bracht omdat deze niet bij zijn interieur zou passen. Nou je kan me niet kwader krijgen hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-05 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:38

Ja wij hebben al eens gehad dat ze een nieuw tapijt gingen nemen dus hun kat moest maar weg De meesten verzinnen ook gewoon een reden om hun hond/kat binnen te brengen. Zoals een hondje dat absoluut niet met andere (kleine) hondjes overweg kon. Wij merkten niets agressief dus toch maar gebrobeerd... dat hondje heeft met 6 (!) andere (kleine) hondjes op de speelwei gezeten en er was niks gebeurd

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:38

Een kat wordt niet alleen in het asiel gedumpt, maar ze worden ook geboren om direct naar het asiel te gaan. Het is echt niet verantwoord om nog jonge poesjes geboren te laten worden.

Mensen zijn zo waardeloos, de mentaliteit is weer achteruit aan het hollen, en dat uit zich o.a. in impulsieve aankopen van huisdieren en deze weer even gemakkelijk te dumpen. Ik snap ook niet dat mensen dat kunnen doen. Ik zou mijn honden al helemaal niet aan andere mensen kwijt kunnen, laat staan achter laten in het asiel.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:11

smurf schreef:
goh ik meen me toch te herinneren dat je een Ijslander ergens hebt staan BV.......

dus ik had mijn katten beter maar in de berm kunnen laten creperen, (...)

Hoe
krijg
je het (tweede) bij elkaar verzonnen ........
Is in ieder geval mijn tekst niet, noch mijn idee daarover.

Essentieel stukje gemist, smurf?

Bv schreef:
Heb zelf altijd alleen maar wegwerpdieren gehad; en stop daar nu mee

Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 05-07-05 15:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:25

wegwerpdieren. Zijn die er ook? Zijn dat tamagotchis of zo? Ik zou namelijk bij god niet weten welk dier nu in aanmerking zou komen voor wegwerpen.