Weer veel nieuwe leuke foto's van m'n MUSJES. (take a look)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSuup

Weer veel nieuwe leuke foto's van m'n MUSJES. (take a look)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 19:59

Zoals best wel veel van jullie al weten heb ik twee mussen, voor degene die nog niet weten hoe ik er aan gekomen ben zal ik dat nog even kort samenvatten. Jaarlijks voed ik altijd wel een paar mussen op die op de manege uit het nest zijn gevallen, dit jaar 7 waarvan er dus weer 5 met succses zijn uitgezet in de hooischuur op de manege. Pukkie moest ik langer houden dan gepland omdat ze een lamme vleugel had waardoor ze steeds neerstortte, maar dat is nu al weggetrokken, maar ze is nu te tam om uitgezet te worden, ze is heel lief en als ik haar roep komt ze naar met toe en ze zit altijd wel met je te babbelen om vervolgens eens lekker je oorlelletje of je oorbel met haar snavel te onderzoeken *au* Kleine Prop is gehandicapt, ze heeft een groeiachterstand en een klompvoet, haar veertjes zijn erg scruffy en vliegen kan ze ook niet perfect, maar verder doet ze alles want een mus hoort te doen, ze heeft een enorme sterke overlevingsdrang en is echt een schatje (ik denk da de moeder dat al aanvoelde en dat ze daarom al uit het nest is gegooid) in het wild zou ze binnen een dag dood zijn. Ze zitten binnen in een grote vogelkooi met een lekker plonsbadje waar ze eigenlijk 3 kwart van de hele dag uit zijn om lekker los te mogen vliegen. Dan komt Puk altijd gezellig op mn schouder zitten en maakt af en toe een holletje bij mn hals op mn t-shirt. Ze krijgen universeel voer en zaadjes (lijnzaad, tarwe enz) en af en toe een spgettie sliertje of een mie sliertje, en ze krijgen ook nog elke dag nat brood, als ze dat niet krijgen gaan ze bleren, ze zijn er helemaal gek op.

Zo, en dan nu eindelijk de foto's.
Pukkie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een draadje slepen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleine Prop
Afbeelding

Afbeelding

*gaaaaaap* Dat rode vlekje op haar tongetje is pigment hoor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik grappig, hier lijkt het net alsof ze is onthoofd maar ze zat haar rugje te poetsen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

ellepel

Re: Weer veel nieuwe leuke foto's van m'n MUSJES. (take a l

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:12

gaaf!!!!!!!

echt leuk zeg!!!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:38

Ik dacht dat in je titel stond muIsjes

Leeeuk zeg! Super scherpe foto's!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:05

Wat leuk! Ik heb nog nooit gehoord dat iemand tamme musjes heeft, dus ik heb de foto's met open mond bekeken. Echt gaaf, zeker die 'gehandicapte'. Veel succes ermee!

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:21

Wat goed zeg, dat je ze 'opvangt' (letterlijk en figuurlijk! ). Echt top van je!!
Mooie foto's en goede kwaliteit! Vooral die 8ste foto is mooi en fijn!
Wij hebben op stal geen musjes, maar zwaluwtjes!!
Er is ooit is eentje uit het nest gevallen, ik weet niet meer wat we gedaan hebben ermee, als ik het weet, zal ik het nog even zeggen!

Ooja! We hadden het diertje weer terug met de laddder in z'n nest gelegd, want het mankeerde niks.
Het nest lag eerst boven een stal, boven die van Zorak, maar geluk dat Zorak er niet was opgestapt... ik wil niet weten hoe dat zou gebeuren.. Nu zitten ze altijd boven het kastje.. Ik schrik me nu wel altijd te pletter als er opeens mama zwaluw 3 cm boven me hoofd langs vliegt om weer wat te halen voor haar kindjes
Ik had er foto's van gemaakt, maar me camera ben ik vergeten mee te nemen, maar die zal ik plaatsen waneer ik hem weer heb (waarschijnlijk morgen).

Nou hopen dat ze lang zullen leven, en dat jij nog veel plezier met ze heb en andersom! Doei! Kuss YerrY

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:31

Wat goed zeg, dat je ze 'opvangt' (letterlijk en figuurlijk! ). Echt top van je!!
Mooie foto's en goede kwaliteit! Vooral die 8ste foto is mooi en fijn!
Wij hebben op stal geen musjes, maar zwaluwtjes!!
Er is ooit is eentje uit het nest gevallen, ik weet niet meer wat we gedaan hebben ermee, als ik het weet, zal ik het nog even zeggen!

Ooja! We hadden het diertje weer terug met de laddder in z'n nest gelegd, want het mankeerde niks.
Het nest lag eerst boven een stal, boven die van Zorak, maar geluk dat Zorak er niet was opgestapt... ik wil niet weten hoe dat zou gebeuren.. Nu zitten ze altijd boven het kastje.. Ik schrik me nu wel altijd te pletter als er opeens mama zwaluw 3 cm boven me hoofd langs vliegt om weer wat te halen voor haar kindjes
Ik had er foto's van gemaakt, maar me camera ben ik vergeten mee te nemen, maar die zal ik plaatsen waneer ik hem weer heb (waarschijnlijk morgen).

Nou hopen dat ze lang zullen leven, en dat jij nog veel plezier met ze heb en andersom! Doei! Kuss YerrY

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:14

Wat is een klompvoet??

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:45

In Prop d'r geval is dat een pootje dat niet zo goed werkt, hij staat een beetje scheef en ze kan sommige tenen niet goed spreiden

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:27

Mooie duidelijke foto's.

Zelf vang ik ook musjes op (onderandere) die uit hun nest gevallen zijn.

1 ervan heb ik nu reeds 3 jaar. Heb hem in de tijd ook niet kunnen vrijlaten omdat hij enkel mij kende ("ik ben zijn moeder"). Hij is wel de baas hoor in mijn huis. Ik krijg gauw beten ervan als ik ergens wil aankomen dat van hem is :p Maarja, is leuk zo'n diertje aan je zijde. Ik hoop dat hij nog lang zal leven.
Een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@eetjuhhhh: Nog veel succes met je vogeltjes.

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:23

@Napoline: die derde foto is grappig. Net of hij zweeft.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 14:50

Dank je wel Napoline, jij ook, leuk musje heb je! Als ik wat bij de oudste van mij (pukkie) doe wat haar niet zint bijv. opakken of druppeltjes in haar nek doen tgen mijt. En ik laat haar weer los krijg ik er ook altijd 3 keer flink van langs hoor, en dan is ze weer leif.