Zoals best wel veel van jullie al weten heb ik twee mussen, voor degene die nog niet weten hoe ik er aan gekomen ben zal ik dat nog even kort samenvatten. Jaarlijks voed ik altijd wel een paar mussen op die op de manege uit het nest zijn gevallen, dit jaar 7 waarvan er dus weer 5 met succses zijn uitgezet in de hooischuur op de manege. Pukkie moest ik langer houden dan gepland omdat ze een lamme vleugel had waardoor ze steeds neerstortte, maar dat is nu al weggetrokken, maar ze is nu te tam om uitgezet te worden, ze is heel lief en als ik haar roep komt ze naar met toe en ze zit altijd wel met je te babbelen om vervolgens eens lekker je oorlelletje of je oorbel met haar snavel te onderzoeken *au* Kleine Prop is gehandicapt, ze heeft een groeiachterstand en een klompvoet, haar veertjes zijn erg scruffy en vliegen kan ze ook niet perfect, maar verder doet ze alles want een mus hoort te doen, ze heeft een enorme sterke overlevingsdrang en is echt een schatje (ik denk da de moeder dat al aanvoelde en dat ze daarom al uit het nest is gegooid) in het wild zou ze binnen een dag dood zijn. Ze zitten binnen in een grote vogelkooi met een lekker plonsbadje waar ze eigenlijk 3 kwart van de hele dag uit zijn om lekker los te mogen vliegen. Dan komt Puk altijd gezellig op mn schouder zitten en maakt af en toe een holletje bij mn hals op mn t-shirt. Ze krijgen universeel voer en zaadjes (lijnzaad, tarwe enz) en af en toe een spgettie sliertje of een mie sliertje, en ze krijgen ook nog elke dag nat brood, als ze dat niet krijgen gaan ze bleren, ze zijn er helemaal gek op.
Zo, en dan nu eindelijk de foto's.
Pukkie

Met een draadje slepen

Kleine Prop

*gaaaaaap* Dat rode vlekje op haar tongetje is pigment hoor 

Deze vind ik grappig, hier lijkt het net alsof ze is onthoofd maar ze zat haar rugje te poetsen

Groetjes