uitlaatservice voor honden, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

uitlaatservice voor honden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 13:05

Mijn man en ik werken allebei en we hebben een hond. Hij is er en we willen hem niet wegdoen.
Eerder ging de hond overdag naar mijn moeder, nu kan dat niet meer. Hij is dus nu overdag alleen thuis, ik wil hem nu overdag laten uitlaten door een uitlaatservice. Hij zal dan 4 dagen in de week meegaan, ze gaan een uur wandelen in het bos met een groep van 12-14 honden.
Ik ga woensdag met hun mee wandelen met de hond om te zien of hij in de groep past en hoe die mensen met de honden omgaan. Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten of die belangrijk zijn om na te vragen? En verder, wie heeft er ervaring met je hond mee laten gaan met een uitlaatservice en hoe reageren jullie honden daarop?

Shaienne

Re: uitlaatservice voor honden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:03

Ik heb zelf een hondenuitlaatservice

Met hoeveel personen lopen ze? Want 12 tot 14 honden vind ik wel heel erg veel voor 1 persoon. Ik doe het zelf in mijn eentje en loop met maximaal 5-6 honden tegelijk. Dan kan ik ze allemaal goed in de gaten houden en de nodige aandacht geven.

Waar je verder op moet letten... Vraag naar diploma's. Bijvoorbeeld EHBO voor honden is erg belangrijk.

Goed dat je zelf meegaat om te kijken hoe het wordt gedaan! Kijk hoe de honden in de bus vervoert worden.

Maar als ze 12 tot 14 honden per dag hebben, dan zal het wel een goed lopende hondenuitlaatservice zijn.

Verder kun je vragen of ze zijn aangesloten bij de belangenvereniging van hondenuitlaatservices www.hus-nederland.nl Als je daar lid van bent, moet je aan de eisen die ze daar stellen voldoen en kan je er zeker van zijn dat het een goede hondenuitlaatservice is.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 14:26

Bedankt voor je reactie, ik heb alweer een paar vragen voor ze, EHBO en verzekering bijvoorbeeld.
Ze vragen 6,5 euro per dag of 112 euro voor een maandkaart, zijn dit redelijk normale bedragen?

Ze lopen met z'n 2-en en gaan naar een losloopgebied in het bos bij ons in de buurt. De honden worden in benches vervoert, kleine honden met z'n 2-en en grote alleen, honden die niet samen kunnen met een andere hond zitten ook alleen.

Wat mag ik verwachten trouwens van bijvoorbeeld poten schoonmaken als het erg modderig was in het bos, zit er nu niet echt om te springen dat hij modderig en al weer zo in de gang gezet word... Hij wil nl. ook nog wel eens stiekum op bed gaan liggen als wij er niet zijn... (en ja ik weet dat ik de slaapkamerdeur dicht zou kunnen doen, maar dan kan hij niet meer bij zijn mand...)

En is het normaal dat ik af en toe eens contact heb om te vragen hoe het gaat met wandelen, vooral in het begin?

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:47

Je kunt ook een schriftje neerleggen en vragen hoe het is gegaan met jullie hond. Ik heb ook bij sommige mensen die graag willen weten hoe het is gegaan, dat ik daar elke dag een verslagje schrijf. En bellen kan natuurlijk ook!

Ik vraag ook 6,50 per wandeling. Ik gebruik een strippenkaart, 10 wandelingen voor 65 euro en dan streep ik dat elke keer af. 6,50 is best wel goedkoop. Hier in Apeldoorn zijn er uitlaatservicen die vragen 9,50 per wandeling. Ik werk meer in Vaassen en Epe en ik moet ook rekening houden met mijn concurrentie Die vragen 7 euro per wandeling.

Tja, het schoonmaken. Ik probeer ze ook altijd schoon te maken, maar soms zijn ze zo vies dat dan gewoon niet lukt. Modder blijft toch in de vacht hangen en dat krijg je er niet allemaal uit. Dat moet eerst opdrogen en dan valt het zand er wel uit.
Misschien is een traphekje iets?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 17:26

Nogmaals bedankt!

Het gaat mij er niet om dat hij brandschoon is als hij binnenkomt, als de ergste modder er maar af is, brandschoon lukt toch niet.
Ben net even met hem wezen fietsen, dacht de regen hier al voorbij getrokken was, niet dus. Heb hem dus net wel afgedroogd maar hij blijft toch vochtig, dat droogt wel.

Zo te zien zijn ze nog best goedkoop, daar doe ik verder niet moeilijk over, de hond verdiend beter dan dat hij nu krijgt en daar heb ik best wat voor over.