Vanmiddag met spoed onze ouwe pup opgehaald!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Vanmiddag met spoed onze ouwe pup opgehaald!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:27

Vanmiddag was ik met mijn vriend bij mijn ouders, wordt mijn vriend gebeld op zijn mobiel, was de eigenaar van een van de puppy's die mijn hond vorig jaar heeft gehad.
Pup is nu dus inmiddels 8 maanden.
Maar hij vertelde dus dat zijn dochter een tijdje lastig gevallen werd door een jongen en zij wou die jongen even bang maken met de hond resultaat dus dat de riem los ging en die hond dus twee mensen heeft gebeten. Dus of wij de hond op wouden halen!!!!

Hier baal ik toch zo van!!!!
Wij hebben dus bewakingshonden en dit was dus een pup van onze honden, dat zijn honden waar je dus anders mee om moet gaan als met een huishond, maar toch zijn er nog mensen die dat niet begrijpen!!
Voor dat hij de pup kocht hebben we het met hem erover gehad hoe deze honden zijn en dat ze een strakke hand nodig hebben en met de juiste opvoeding heb je hele fijne en sociale honden.

Dus ik zei nou we halen hem wel op, want als die mensen aangifte doen(hun goed recht trouwens) wordt ie straks afgemaakt en dat vind ik niet eerlijk, want ik weet dat het geen valse hond is, hij is gewoon bij de verkeerde baas.

Dus we hebben hem opgehaald en nou echt niet normaal, die hond heeft dus helemaal niks geleerd kan nog niet de commando's zitten, af, blijven echt helemaal niks.

Kortom wij hebben weer een hoop werk om andermans fouten recht te zetten ten koste van de hond.

De volgende keer als we ooit nog pups nemen en verkopen denk ik wel twee keer na aan wie ik ze verkoop!!!

Moest dit eve kwijt ben zo boos

onley

Re: Vanmiddag met spoed onze ouwe pup opgehaald!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:33

mag ik eens heel nieuwsgierig vragen om welk ras het hier gaat je komt zo over alsof het een pitbull of zoiets is

en ja je hebt wel eens van die mensen die een hond aanschaffen puur uit zelfverdedeging omdat ze geen wapens etc etc mogen dragen.
ben wel erg benieuwd naar het ras

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:34

mechelse herder.

Ik heb geen vooroordelen over bepaalde honden rassen of ze welagressief zijn of niet.
Je kan elke hond maken zoals je zelf wilt, tenzij ze al verpruts zijn of een kronkel in hun kop hebben.
Laatst bijgewerkt door Toverbal op 02-07-05 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:36

Kan me heel goed voorstellen dat je baalt! Af en toe vraag je je toch af of mensen wel weten waar ze mee bezig zijn als ze zich een hond aanschaffen, zeker met een ras als een mechelaar. Ik zou inderdaad de volgende keer wat selectiever zijn, al kun je natuurlijk nooit zeker weten of mensen ook daadwerkelijk zullen doen wat ze zeggen te gaan doen. Zonde van je hond, succes met (her)opvoeden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:43

ja de hond is zo als de mens hem maakt,
en veel mensen beseffen niet dat het toch wel wat meer werk is als dat ze gedacht hadden en veel honden worden over 1 rug getrokken en dat vind ik zonde,
ik wens je in ieder geval veel succes met de heropvoeding en herplaatsing bij de juiste eigenaar

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:00

naja dat is echt stom van die mensen. Dat zijn dus mensen die niet na denken voor dat ze een hond nemen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:07

Owww ik word zo gek van de mensen die zoiets doen. Vooral met Mechelse herders dan die hebben toch iets meer opvoeding nodig (al vind ik dat elke hond het nodig heeft) dan een klein malthezertje.

Al goed. Ik help in het asiel en daar komen ook veel mechelaars en zucht wat daar wel eens niet mee gebeurd is

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:09

dat is balen
en ook zielig voor de hond
dat tie verkeerd terecht kwam
kan jij verder niks aan doen
en vind het toch goed van je dat je hem terug neemt
er zijn zat mensen die zo'n hond fokken
alleen voor het geld en hem dus nooit terug zouden nemen

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:08

ahcm belachelijk gewoon.
mensen denken niet na als ze een ras in huis nemen.
sommige rassen zijn zo mooi! maar die opvoeding kunnen veel mensen niet aan.

nu maar hopen dat je nu een echt goed tehuis voor hem vind.
dat is niet makkelijk, hond is waarschijnlijk al voor een groot gedeelte verpest.

succes

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 00:37

bedankt voor de reactie's

Als het goed is hebben we al iemand voor hem gevonden.
Een goed iemand die hem als speurhond wil gebruiken.
Dus ik hoop dat het nou goed komt met hem.
Die heeft meer tijd als ons dus kan ie mooi getraind worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 00:45

Ebene schreef:
mechelse herder.

Ik heb geen vooroordelen over bepaalde honden rassen of ze welagressief zijn of niet.
Je kan elke hond maken zoals je zelf wilt, tenzij ze al verpruts zijn of een kronkel in hun kop hebben.

ben ik helemaal met je eens..
Zo zijn het ook altijd de zelfde mensen die een valse hond krijgen..
Of ze nou een herder of een goldenretriever hebben...

Bij ons worden ze altijd te lief..
das soms ook best lastig hoor, ze helpen zeg maar de inbreker de Tv naat buiten dragen...
Maar goed beter te lief en dat ze goed luisteren dan vals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:16

Fijn dat je je hond direct terug neemt. Mechelaars zijn niet vals of agressief naar juist bijzonder slim. En met een beetje een dom baasje er naast gaat zo'n hond zijn eigen regels bepalen en wordt de hond de baas.

Mij mij in de buurt zit ook een man die Mechelaars fokt. Ik heb begrepen dat de pups altijd al zijn verkocht voor de dekking. Hij verkoopt ze ook alleen binnen de hondenvereniging waarhij lid van is en waar hij de honden traint. Zo weet je zeker dat de honden terecht komen bij echte liefhebbers met verstand van zaken en voorkom je een hoop leed.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:45

mag ik vragen wat je nu met hem gaat doen?
hou je `m zelf of zoek je een nieuwe baas voor 'm?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:01

Heel goed dat je hem teruggehaald hebt. Soms kan je je zwaar in mensen vergissen helaas. Het is te hopen dat je het ongewenste gedrag er weer uit krijgt.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:47

BeNGeL schreef:
mag ik vragen wat je nu met hem gaat doen?
hou je `m zelf of zoek je een nieuwe baas voor 'm?

Nou helaas hebben we eigenlijk niet de ruimte en tijd om hem te houden, we hebben twee kennels en daar zitten al drie honden in.
Binnen kan hij helaas ook niet, omdat we een jong katje hebben en die heeft ie van de week al bijna opgegeten.

Hij zit nu bij zijn vader in het hok, maar jah twee reuen bij elkaar hij is nu nog pup kwa karakter maar als ie groter wordt krijgen we als nog problemen.

Dus eerst hadden we iemand gevonden die hem als speurhond wou gebruiken, maar dat ging toch niet door.
Nu gaat ie naar iemand van onze oude hondenclub, daar ben ik wel blij mee, want die man kan heel goed met honden omgaan.
En die man was helemaal gek van mij hond en dit is precies een copie van mijn hond alleen in groter voormaat, dus dat moet goed komen.