kitten tips gevraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

kitten tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:31

naar aanleiding van viewtopic.php?f=73&t=432359

heb ik nu dus een kitten.
Ik heb er alleen totaal geen ervaring mee.
Alle tips zijn welkom
Hij scharrelt nu lekker rond, maar hoe leer ik hem bijvoorbeeld dat ie bepaalde plaatsen niet op mag klauteren?
Zulke dingen allemaal

Iris82

Re: kitten tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:05

Hoe oud is het beestje geschat?
Welk voer heb je meegekregen van de da?
Heb je al een kattenbak gekocht?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:10

heej goeie vraag wilde hem net gaan stellen
alleen mijn kleine is er nog niet
ik ga dit even volgen

heb een kattebak, zoon radiotorhang ding, krabpaaltje, voerbakjes
ga men vader zoon hangmat uit Princess Dairies twee laten maken

tegen klauteren: volgens mij oppakken, op de grond zetten en hard een strafwoord zeggen (NEE, FOEI, enz enz)
en ze schijnen niet van citroengras te houden, dus door dat op die plekken te smeren gaan ze daar nite heen (heb ik gelezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:22

Om te leren op de bak te gaan: druppeltje valeriaan in de bak doen vinden katten onweerstaanbaar (is mij verteld)

Wanneer ze iets doen dat niet mag met de plantenspuit water naar ze spuiten doet geen pijn en ze vinden het echt niet grappig. En idd streng NEE of FOEI zeggen.

Met citroengras heb ik geen ervaring.l Als ze van je planten eten wat kattengras neerzetten.

Niet alleen (liever eigenlijk geen) blikvoer geven omdat brokjes beter zijn voor hun tanden (tandsteen).
Oppassen met te veel natrium in het voer ( sommige goedkopere merken) dit kan zeker bij (ex-)katers blaasgruis en dus verstopping geven.

Suc6 met jullie jonge snorders!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:26

hij is geschat op 6 weken. Heb geen voer mee gekregen, dus heb kittenbrokjes gehaald (whiskas). Kattenbak heb ik nog niet, heb een bak schelpenzand neergezet, en zet hem steeds buiten (het is de bedoeling dat het een buiten kat wordt)
Klinkt misschien stom, maar ik heb ook even een cavia kooi ingericht met hooi en een handdoek, aangezien ik 2 honden heb lopen, kan hij dit als veilig plekje beschouwen, en als ik weg moet gaat hij er ook in.
Hij krijgt nu 2x daags antibiotica (druppels) oogzalf, en ik heb hem net speciaal alles in 1 spul in zijn nek gedruppeld (tegen vlooien, luis, oormijt en weet ik veel wat allemaal. Hij springt zelf al van de bank, en klautert er ook weer op.
Ik heb hem alleen nog helemaal niet zien poepen en plassen

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:53

ik heb nu 2 kittens en die klimmen ook overal op waar je ze niet op wilt hebben.. ik heb (ook al met mn andere 2 katten) de ervaring om dan met de plantenspuit op ze te gaan sprietsen. Bij de ene kat werkt het heel goed en bij de ander weer wat minder,mijn eerste kitten die houd namelijk van water die vindt dat niet erg bij hem doe ik dan een opgerolde krant pakken en hard naast hem slaan of hard in je handen klappen.. dat helpt wel bij deze kitten. NEE of FOEI kan inderdaad ook goed, maar dan zou ik het wel op één van de twee woorden houden.
Ik heb mijn twee kittens gelijk de eerste dag op de bak gezet en met hun voorpootje door het grit een kuiltje graven.., Bij mij liepen ze de heletijd weg en mijn tweede kitten die ging pas op de bak na 4 a 5 uur.. wel goed in de gaten houden!
Ik weet alleen niet of het slim is om hem steeds buiten te zetten aangezien hij dan weg kan lopen. Mij is gezegd dat je beter een maand daarmee kan wachten zodat de kat aan het huis kan wennen.
Veel succes ermee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 08:57

buiten is een afgesloten ruimte, dus daar kan ie niet weg.
Hij heeft inmiddels gepoept en geplast, óp de bak!
We denken trouwens toch dat ie jonger is, hij probeert ook steeds bij mijn hond te drinken (niet dat dat kan, maar vooruit)

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:54

ja.. ik heb dat ook bij mijn kitten.. die probeerd bij mn andere kat te drinken.. is een mannetje dus gaat ook moeilijk, maar toen ik naar de dierenarts ging een weekje geleden zei zij ook dat hij jonger was.. de boer zei dat hij 6 weken was maar waarschijnlijk was hij nog maar 4 weekjes...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:13

4 weekjes is echt te jong :|
dan kunnen ze nog eigenlijk niet eens zelfstandig eten
het beste is om ze er 6 weken bij de moeder te laten, deze leert ze ook de sociale regels, leren ze spelen en delen enz
maar ja het is nu niet anders

je kan ze kittenmelk geven (te krijgen bij de dierenwinkel) en hun brokjes weken in water

succes met de kleintjes
ik ga zo even bij de mijne langs, die mag ik waarschijnlijk dinsdag of woensdag ophalen

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:22

ja we wisten dat niet tot vorige week.. toen ik lucky op ging halen bij de boer zag ik ook geen moederpoes? maar goed hij kon al zelfstandig eten en alles en het gaat zeer goed met hem*D

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:05

wij hadden onze kat in de kattenbak gedaan en sinds dien doet hij het nergens anders..
nu buiten maar eerst kwam die gauw naar huis rennen om te kakken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:14

hij eet prima zelfstandig (droge brokjes) maarja, de leeftijd is ook gissen natuurlijk, we weten het gewoon niet

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:46

Kattenbak hebben ze vrij snel door altijd.
Hoe vaak per dag krijgt ie nou eten?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:15

Citaat:
hij probeert ook steeds bij mijn hond te drinken (

dat is toch wel erg sociaal van je hond zeg .

Moet je echt blij mee wezen dat ie zo op de kat reageert.

Volgens mij doe je het zo wel goed. Plantenspuit is idd een ideaal straf middel
Die van ons hebben echt zelden in de gordijnen ofzo gehangen. Het is ook een voordeel als je er 2 hebt dan gaan ze met elkaar spelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 23:45

nou, hij mag bij zijn buik zoeken, hij mag melken, maar op een gegeven moment gebruikt ie zijn tandjes en dan vliegt mn hond 3 meter de lucht in

Nadeel is trouwens dat mijn jongste hond helemaal geobsedeert is door die kat, waat kat gaat gaat hond, als ze hem niet ziet gaat ze lopen zoeken, gooit hem om (in de trand van, spelen!) en wordt af en toe helemaal dol.
Gewoon tot vervelends aan toe.
Ik geef het tot eind van de week, en als het gedrag van mijn hond niet beter wordt is het heel jammer voor Lucky, maar dan zoek ik toch echt een ander tehuis. Hond was er tenslotte als 1e

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:35

waarom straf jij dan de hond niet? Onder het mom van spelen mag, maar niet te ruig? Die van ons denkt af en toe ook dat ze ze mag omgooien en naar mag bijten...... Maar ze heeft dan toch echt wel een groot probleem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:55

wie zegt dat ik dat niet doe? Maar dan nog, als het niet verbetert was de hond er nog steeds als 1e