hond is opeens bang.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

hond is opeens bang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:14

voor omweer. Vanacht had me moeder de deur naar boven open gelaten. Max die zat in de bench en Pino die durft toch niet naar boven te komen.

in iedergeval dat dachten we. Hij kwam nooit boven en als die boven kwam 3 Jaar geleden voor het laatst. En naar beneden durft die niet meer.

Maar vanacht ging het dus onweren. En was de hond boven gekomen. Hij probeerde telken tussen het nachtkastje van me pa en de muur toen bij iederen donder ging hij ertusse kruipen.

We denken dat het komt Door de onweer van afgelopen vrijdag. Me moeder gaat als het onweert toch altijd wel even naar beneden. En me vader ging bij deze extremen onweer niet naar beneden en waarschijnlijk is die bang geworden.

Gelukkig hebben ik hem naar benede kunne praten. Maar vanacht toch maar de deur dicht.

mariz

Re: hond is opeens bang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:08

ah gosh eigenlijk is het voor die beesten ook wat he.
maar het beste is toch om zulk gedrag volkomen te negeren, anders beloon je hem voor zijn angstige gedrag, dus de deur inderdaad dicht laten

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:45

Dat is wel zielig! Maarja onweer is ook niet leuk.
Je kunt ook proberen om de eerst volgende keer als het weer onweert om met hem te gaan spelen. Dan beloon je hem gelijk om de onweer te negeren.
Als hij zich gaat "angstig gedraagd" kun je dat idd het beste negeren.

suc6 ermee.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:46

gistere avond ging het weer onweren. Nou heel veel flitsen en een beetje rommelen. Maar iederen keer kwam die bij ons zitten. Wij hebben niets gedaan hem dus volkomen genegeerd.

Alleen toen we naar boven gingen wist die niet hoe snel die door de deur moest. Dus me moeder een lichtje beneden aangelaten. En we hebben hem geen rare dingen horen doen.
En hij had ook niet aan zijn poot gezeten. Dus het lijkt alweer een stuk beter te gaan.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:01

Aah arm beestje

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:38

Je hebt CD's met onweergeluiden erop staan speciaal voor honden. Mss deze kopen en zo je hond trainen dat er niks aan de hand is, zoals het altijd is geweest..? Ook kan je de hond kalmeren zodra hij weer wegkruipt. Zet je je maar eens in die hond, je zou het toch fijn vinden als iemand je kalmeerd. Of het beste nog.. Zorg er voor dat de hond geen flitsen ziet, door hem bijvoorbeeld in een ander kamertje te zetten.

Het is idd zielig! Ik kan me echt in die hond leven, want ik zat ook helemaal verkrampt van de angst.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:44

hij is volgens mij alweer helemaal de oude. Gisteren wou ik nog even snel voor de onweer gaan wandelen en teon was het aan het rommelen maar hij reageerde er niet op. Zoals altijd eigenlijk. Geluk.
Wel wil hij dat er iemand in de buurt is. Zoals gisteren lag die in de hal te slapen toen het ging rommelen. Toen wou die wel zo snel mogelijk naar binnen maar daar is die gewoon verder gaan slapen. En hij snurkte zelf bijna net zo hard als de onweer :p