Zit ik vanmidag op stal, gaat mijn mobiel.
Stalgenoot, of ik kon komen, want ze had 2 kittens gevonden in the middle of nowhere, en ze zagen er niet goed uit. Maar zij zat op haar paard en kon er dus niks mee.
Dus ik met een andere stalgenoot erheen.
Een grijsbontje en een rood bontje, mager, helemaal in de klit (incl klitteballen) de grijze een dusdanig ontstoken oog dat het er zowat uit hangt, vieze neus, vieze ogen, gewoon zielig.
Dus wij die beestjes in de auto en naar de dierenkliniek, eigenlijk met het idee om ze in te laten slapen.
In ze auto bleken ze echter toch wel redelijk wakker en actief.
Nouja, de grijze moet over een paar weken geopereerd worden, het oog is niet meer te redden en moet eruit, maar daar is ie nu nog te jong voor.
De rode is gezond, wel mager (450 gr) en iets niesziekte.
Dus wij antibiotica mee gekregen, oogzalf, en iets voor oormijt, wormen, vlooien etc, alles in 1.
Wij terug naar stal. Tja, wat moet je nou met zulke beestjes?
Ik mijn man gebeld, en wij hebben de rode geaddopteerd. Mijn stalgenoot heeft de grijze geaddopteerd.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen zulke beestjes gewoon dumpen! Ze zijn zeer zeker mensen gewend, want ze zijn nergens bang van, ook bij de DA niet.
Hoe afgezaagt ook, ik heb hem LUCKY gedoopt. Foto's volgen wel, hij ligt nu te slapen