Jonge konijntjes zoeke met spoed een huisje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jonge konijntjes zoeke met spoed een huisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:47

Ik heb 5 jonge konijntjes die een nieuw baasje zoeken. Ze zijn nu 5 weken oud en mogen eigenlijk pas over 1,5 á 2 week(en) weg, maar het moeder konijn trekt het niet meer. Om moeders te sparen zoeken deze geweldig lieve konijntjes nu een pleegmoeder die goed voor hun zal zorgen.
Ze zijn allemaal handtam en erg lief. Ze eten en drinken al zelf en zijn verder prima gezond. Vind het erg jammer dat ze al weg moeten, maar de moeder kan er niet meer voor zorgen. Het is een nest van 7 maar 2 blijven er hier, de andere 5 mogen weg.
Zo als ik het nu kan zien zijn het 2 dames en 3 heren... Wie geeft deze snoepjes een nieuw thuis...

Afbeelding

geen berichten dat t niet mag en kan blabla.. ik wil niet dat de moeder dood gaat omwille van de jongen. Konijntjes in de dierenwinkel zijn doorgaans ook 5 weken oud en redden zich ook prima zonder mama.. al is dat niet het beste natuurlijk. Ben met de moeder bij de dierenarts geweest en die heeft me dit geadviseerd..

De konijntjes kosten 8 euro per stuk.. neem je er 2 dan mogen ze samen voor 13 euro weg. ( dit is een bedragje om de dierenarts rekening en de berg voer dat ze verslonden hebben te dekken)

wynoah

Re: Jonge konijntjes zoeke met spoed een huisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:51

Waarom kan de moeder het niet meer aan?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:53

Sorry ik ga ook een beetje offtopic reageren, maar kan je de jongen niet alvast apart zetten van de moeder dan? Als je ze alle 7 in een ander verblijf plaatst kan je meteen observeren of het goed gaat, en zo niet dan kan je er 1 of 2 altijd nog terug zetten. Zo is er niet zoveel haast bij de verkoop, want 5 konijntjes ben je natuurlijk ook niet binnen een dag kwijt...

Dit is absoluut niet als kritiek bedoelt hoor, dus zo moet je het ook niet opvatten, alleen een tip

@ _inge_ Denk dat de moeder het niet meer aankan, omdat 7 baby's zo'n beestje behoorlijk leegzuigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:34

daar zat ik ook al aan te denken minka, heb alleen geen extra hok... Zal eens zoeken in de schuur of ik daar nog iets heb staan, dahct nog een oud binnenhok te hebben..

De moeder is erg mager en futloos.. de jongen zuigen haar ind helemaal leeg..

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:39

Ik fok zelf konijntjes,haal kitti mel in de dieren winkel en voer ze dat tot ze 7 weken zijn,dan ben je er zeker van dat alles goed afloopt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:42

Debo schreef:
daar zat ik ook al aan te denken minka, heb alleen geen extra hok... Zal eens zoeken in de schuur of ik daar nog iets heb staan, dahct nog een oud binnenhok te hebben..

De moeder is erg mager en futloos.. de jongen zuigen haar ind helemaal leeg..

Ik vind dat als je zelf een nestje fokt, je ook zelf verantwoordelijk bent voor het wel en wee van de jonkies. Je zou er van te voren rekening mee moeten hebben gehouden dat dit wel eens zou kunnen gebeuren. Het is nog niet te laat, je kunt nog gewoon een hok aanschaffen. Maar ze hebben het gezelschap van de nestgenootjes echt nog wel nodig. Het is niet verstandig om ze nu al per stuk weg te doen. Al helemaal niet omdat het eigenlijk groepsideren zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:59

Iris , ik heb haar zwanger gekocht...

Ik raad mensen ook aan er 2 te nemen, geef niet voro niets "korting" als mensen er 2 nemen aangezien ik weet dat ze samen stukken gelukkiger zijn..

Onder tussen zit moeders apart en laat ik haar 1x per dag nog even bij de jongen om ze te voeden.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:21

Als je nu iets dichterbij had gewoont, dan mochten er hier 2 een fijn warm plekje krijgen, maar helaas..

Ik hoop dat je kleine konijntjes een fijn plekje krijgen, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:10

hmmm den bosch is een uurtje.. jammer genoeg hoef ik er binnenkort niet in de buurt te zijn anders had ik ze wel langs willen brengen..
Ik voer ze nu bij met kittenmelk.. en doe de moeder er alleen snachts bij... hopelijk houden ze het zo nog even 2 weekjes uit..

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:09

Kittenmelk is geloof ik niet goed voor de darmpjes. Ik zal eens kijken of ik kan vinden wat je ze wel mag geven.

Ik zou ze sowieso nog gewoon bij de moeder laten en dan melk geven. Voor moeder kun je denk ik ook wel extra supplementen krijgen zodat ze wat meer energie heeft.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:16