Boommarter(zeldzaam dier) gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Boommarter(zeldzaam dier) gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:09

Ik ging vandaag weer even naar school. zie ik in een keer een eekhoorn op de weg...dacht ik. Het beestje was een beetje groot voor een eekhoorn en had een dikke staart dus vandaar dat ik eerst dacht dat het een eekhoorn was. Van dichterbij leek het een vos. Toen ik er nog dichterbij stond leek ie op een fret. Hij stond midden op de weg en kroop naar de overkant. Ik had medelijden met t dier, hij zag er zo apart en mooi uit dat ik hem maar heb opgepakt(hij beet niet) en aan de kant van de weg heb gelegd. Ik durfde er niet zelf over heen te rijden en vind het zielig als er nog een auto overheen rijd. Op de terug weg lag hij er nog en heb ik hem mee naar huis genomen. Op internet gekeken, iemand zei dat het een Boommarter was en dat klopte. Wij naar de dierenarts. die mensen gelijk "wat een schatje, wat een mooi beestje" er leven er maar 100 in Nederland en ze worden weinig gezien. Wist ik veel dat ie zeldzaam was, als het een gewone fret ofzo was had ik die vast ook gered(of hij moet half dood zijn)
Nu is hij bij de dierenarts. Hij kan zijn achterpootjes niet bewegen en heeft hiervoor een prik gehad. Dan maar hopen dat ie daar op reageert anders word ie ingeslapen. Als ie het overleefd gaat ie naar een Boommarter opvang en word daarna weer vrij gelaten.
Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
lief

Afbeelding
bij de dierenarts

Afbeelding

Afbeelding
lief kopje

Afbeelding
temperaturen...dan moet ie even stevig vast gehouden worden, hij is verder erg tam maarja blijft een wild dier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
schattig beestje

Afbeelding

Afbeelding
Hij viel gewoon in slaap

Afbeelding

Afbeelding
bij me zusje deed ie een beetje druk

Afbeelding
en hier gaat ie slapen..zal t lieve beestje wel missen

en wat vinden jullie er van? schattig beestje toch?

Afbeelding
zo word ie als ie groot is

Anoniem

Re: Boommarter(zeldzaam dier) gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:13

Gaaf beessie. En wat goed dat je met hem naar de DA gegaan bent en hem niet aan z'n lot over gelaten hebt. Nu maar hopen dat het goed komt met hem.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:18

ik hoop t ook. Veel mensen reden er gewoon voorbij...ik was wel te laat op school...had toets maarja zo'n beestje vind ik belangrijker..vind t gewoon zielig.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:03

Leuk beestje! Ziet er ook erg schattig uit! Is het al bekend wat er met zijn achterpoten is? Ik had hem ook gered hoor!!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:15

Heb er nog nooit van gehoord, maar ziet er idd wel erg schattig uit!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:19

Wat een mooi dier! En wat goed dat je met hem naar de DA bent geweest. Hopelijk komt hij er weer bovenop!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:28

Echt goed dat je hem gered hebt!!
Hoop dat het goed komt met zijn pootje, 't is dat het een wilde is maar hij ziet er echt super lief uit!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:34

wauw wat een schatje zeg! je zou hem toch zo mee naar huis willen nemen goed van je dat je hem hebt gered

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:36

Helemaal top dat je hem naar de DA hebt gebracht!
En nu maar hopen dat ie het redt. Denken ze dat hij is geraakt door een auto?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:27

Goed dat je hem naar DA hebt gebracht, ik hoop echt dat hij niks ergs aan zijn pootjes heeft.

Hij ziet btw heel schattig uit.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 10:42

ik weet haast wel zeker dat ie aangereden is. Hij zat midden op de weg en had toen een hele dikke staart haha vandaar dat ik dacht "wat doet die eekhoorn midden op de weg" zag toen al dat ie gewond was hij probeerde dus naar de overkant te gaan en daar heb ik hem neer gelegd. Had spijt dat ik hem toen niet mee had genomen richting school, daar zit de dierenarts valkbij en voor de toets was ik toch al te laat.

Vind het wel jammer dat ie nu niet meer hier is. Als hij beter word gaat ie naar een opvang voor Boommarters en daarna weer t bos in.Dit is nog maar een jonkie dus er zouden er zeker wel meer in Kootwijk leven. Ga de bomen goed in de gaten houden als ik buiten rijd misschien kom ik er wel een tegen. Ik mis hem wel we krijgen vandaag te horen of ie ingeslapen word of niet. Z'n achterpoten zijn verlamd(kan door de schrik, mijn kat had een blaasverlamming vast ook omdat ie een ongeluk gehad heeft...toen kreeg hij een spuit en is uiteindelijk weer beter geworden) dan maar hopen dat dat spuitje ook bij hem werkt. Denk dat ze hem anders op gaan zetten als ie t niet haalt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:54

dan kan je hem iig nog zien (sorry flauw ) tjah hopelijk komt het goed met hem...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:01

ben er een paar vergeten

Afbeelding

Afbeelding
hier is het net een vosje

Afbeelding

Afbeelding
hij viel steeds in slaap

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:08

als die achterpoten nou verlamd blijven mag jij hem dan niet houden en verzorgen

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:36

Ach! Liefffff! Ik heb 2 fretjes,maar dit is ook heeeeel lief!

Hebben hebben hebben

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:06

Volgens mij schoot er zo'n beestje gisteren voor mijn auto langs op een landweggetje maar dat kan ook een gewone marter geweest zijn. Hij was nogal snel
Hij leek er wel sprekend op, net zo'n staart, een soort verlengde eekhoorn op het eerste gezicht.

Ik hoop dat hij het gaat redden.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:15

weet je al of hij ok is?

LIEFFFFFFFF!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:16

wat ziet ie er lief uit hij lijkt helemaal niet wild..
goed da je m gered hebt hopen dat alles goed komt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:33

Het gaat nog niet beter met hem, er zijn veel mensen die er belangstelling voor hebben en onderzoeken willen doen(niet alleen de dierenartsen...) misschien gaan ze wel met hem/haar fokken...als ie naar de opvang gaat is het nog niet zeker of ie weer vrij gelaten word, die beestjes kunnen tam worden(is deze eigenlijk al wel, doet geen vlieg kwaad) dus zou ik hem wel willen hebben, ik heb hem toch gered...t is dat wij al huisdieren hadden anders had ik hem zo mee naar huis genomen. Ze gaan nu vast onderzoeken doen in Kootwijk om die beestjes te zoeken, moet alleen wel een beetje stil gehouden worden anders stikt het hier zo van de toeristen enzo.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:18

Wat een schatje zeg, hij heeft een koppie van een hondje ..
Echt goed dat je ermee naar de DA bent gegaan hoor!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:57

Haha gaaf
Probeer je als een goes mens een Fred te redden, heb je ineens een zeldzaam dier in je hand

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:23

haha ik belde de dierenarts en zei dat ik een aangereden fret had gevonden. Kon pas rond 8uur komen(tijd er tussen waren ze gesloten)

Frank(nieuwe man van me moeder) kwam thuis en zei dat t vast een boommarter is...dus hij zoeken en ja hoor is er een. Dierenarts bellen en toen konden we gelijk komen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 01:52

wat een ontzettend lief beestje zeg!! zoals hij in je hand zit te slapen ik ben gewoon verliefd door die fotos. ik weet zeker dat ik hem zou willen houden als ik hem had gevonden. Kun je het niet navragen bij die DA?? Als hij zo tam is...en volgens mij is het familie van de fret, en fretjes kunnen ook samen met katten en honden etc, dus zal bij zo'n beestje toch ook geen probleem zijn??

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 01:53

KimBalaa schreef:
Probeer je als een goes mens een Fred te redden, heb je ineens een zeldzaam dier in je hand

Haha mijn vriend redden?

(het is fret, Fred is een mannennaam )

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 15:29

Toen ik hem thuis had wilde de honden hem op eten....had hem in een hondenbench(kooi) zitten en de nieuwe man van me moeder(noem hem geen stiefvader) kwam binnen en liet de honden in de kamer...zo hond begon te grommen! volgens Frank zien honden dat soort dieren als een konijn ofzo...

Beestjes is helaas ingeslapen. Degene die t beestje vast heeft op de foto belde me gister op. Hij werd niet beter, en kreeg epeleptische aanvallen en toen hebben ze hem in laten slapen. Als t overleefd had weet ik zeker dat ze dat beestje voor onderzoeken gaan gebruiken en daar word ik nou ook niet echt vrolijk van...als ik gewond zou zijn en dan iedereen testjes en van alles met me gaat doen...had zoiets van laat dat beestje even met rust om op te knappen.

Wil die beestjes niet in gevaar brengen...weet wel dat die mensen ze willen onderzoeken om te kijken wat voor leefgebied ze nodig hebben enzo...maar ben toch wel bang dat ze door die drukte dan in t bos misschien weg gaan. t zijn trouwens wel roofdiertjes! ze eten gewoon eekhoorns! en vogels....