Gaan m'n ouders vandaag de paardjes voeren (want ik zit druk in m'n tentamens)... bellen ze net op dat onze 14 jaar oude labrador teef is weggelopen bij de wei.
"t beest is epilleptisch, heeft heupdisplacy, kanker gezwellen, is bijna blind en bijna doof, maar nog altijd vrolijk, en nu loopt mevrouw gewoon weg.
Oh, de wei is trouwens zo'n 6 km van ons huis af, dus de kans dat ze op haar leeftijd nog over alle drukke wegen veilig thuis komt is best klein grrr...
Welke domme hond loopt er dan ook weg? M'n pa en ma hebben de afgelopen 2 uur alles afgezocht maar niets gevonden. Ze heeft gelukkig een penning om met ons telefoon nummer erop..
ik zou me erg verrot voelen als mijn hond zou weglopen maar als ik jou lees (ik bedoel het niet aanvallend of boos) maar dan lijkt het alsof je niet van je hond houd je noemt het een stomme hond...en "t beest en wees blij dat je hond nog vrolijk is met al die enge dingen en sorrie als mijn gevoel er helemaal naast zit hoor!
goh tja... arm dier zou ik haast zeggen, ouder, bijna blind en doof en niemand die dus goed op haar let.... kan toch niet anders zeggen dan stomme ouders en niet stomme hond....
Ze heeft haar hele leven al graag weggelopen, waarom snappen we niet, maar het ene moment kijk je, en staat ze voor je neus, het andere moment is ze er niet meer. We hebben haar wel eens 20 kilometer verderop teruggevonden toen ze een paar jaar geleden wegliep!
En haar continu aangelijnd houden op de enige plek waar ze echt plezier kan hebben is ook geen optie. En m'n ouders hebben nét een nieuw paard gekocht waar ze allebei druk mee bezig waren, en dus iets minder oog hadden voor het potentieel weglopen van de hond. Tja, en toen was ze weg... ze is nog steeds niet terug. Gelukkig is het niet zo koud geweest vanacht.
Eventjes de dierenambulance waarschuwen, die gaan ook op zoek, en krijgen vaak ook tips van mensen die de hond zien lopen.
En helaas spreek ik uit ervaring...
Onze hond loopt ook erg graag weg, we hebben haar nu ongeveer een half jaar. Heeft daarvoor een half jaar in het asiel gezeten, nadat ze een hele tijd over straat heeft gezworven. Onze hond grijpt elk moment aan om weg te lopen, ze is zo snel... Ik geloof dat ze nu een keer of 6 is weg gelopen, uit zichzelf komt ze niet terug, maar nog elke keer terug gevonden
Laat het even weten als je haar weer terug hebt!
PS Onze hond is ook 100% doof, en heeft het elke keer overleefd
Oef, dat is wel ff schrikken denk ik.. Zeker omdat ze dan al niet al te goed meer hoort en ziet! Idd even de dierenambulance bellen, of een asiel in de buurt.. En laat even weten als ze terecht is heh!? Sterkte
@ daantjuhhh & Windhond, als die hond echt ver weg is dan vind je hem ook niet 's nachts terug, dan is het donker. En bovendien, als je moe en radeloos bent is het minder makkelijk om te zoeken naar je hond. Dan is het beter om een nachtje uit te rusten en de volgende dag verder te zoeken, want die hond slaapt 's nachts heus wel in een schuilplaats en het kan natuurlijk zijn dat de mensen daar niet of niet makkelijk bij kunnen.
En misschien is die hond wel ergens van geschrokken en ergens weggedoken, dan vind je hem echt niet makkelijk terug in het donker hoor!