Vaarwel Laima...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Vaarwel Laima...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 08:59

Ik moet even mijn verhaal hier kwijt. Onze lieve kat van 2 is gisteren door een aanrijding om het leven gekomen, heel plots... .
Twee jaar geleden vonden wij haar op vrijdag de 13e. Een heel klein ziek poesje aan de kant van de weg. We hebben haar in huis genomen en haar geholpen er bovenop te komen. Ze was 4 weken oud en had nog helemaal niet bij moeder weg gemogen eigenlijk.
Ze heeft het heel zwaar gehad de eerste 5 weken en we waren toch bang dat ze het niet zou halen. Maar ze haalde het wel en werd kerngezond. Om nog meer en langer van haar te kunnen genieten hadden we haar in maart laten steriliseren. Laima is de naam van een godin die staat voor geluk of ongeluk wat de mens treft in zijn leven. Reden hiervoor is dat we ze gevonden hebben op een ongeluks dag maar dat ze geluk heeft gehad dat ze het gehaald heeft. Tevens bepaalt Laima het moment van sterven. We vonden het wel een toepasselijke naam.
Gisteren heeft ze haar moment gekozen en hoe gek het ook mag klinken. Ze is gestorven precies 13 dagen nadat wij haar hadden gevonden 2 jaar geleden! Toeval? Ik weet het niet.
Vooral mijn vriend heeft het er erg moeilijk mee omdat Laima hem ook had uitgekozen als haar maatje. Ze liep constant achter hem aan of zat in zijn nek.

Gisteren keek ze even niet goed uit en werd geschept door een wagen. Ze stierf in de handen van mijn vriend... . We hebben haar een mooi plekje gegeven onder de bramenstruik waar ze kan rusten!
We missen haar wel heel erg. Apart hoe zo'n dier op een korte tijd een stempel kan drukken!

Rust zacht lieve Laima!

Dank jullie wel voor het lezen.

Ylana

Re: Vaarwel Laima...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:52

Ach meiske, wat erg!
Ik wens jou en je vriend héél véél sterkte in deze moeilijke tijd!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:08

Heel veel sterkte

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 13:30

Dank jullie wel! Het grijpt je toch meer aan dan je denkt. Ik ben echt helemaal uit mijn doen. Het was zo'n leuk frommeltje!
Mijn vriend schiet zo nu en dan nog echt even vol en is vanmorgen bij de bramenstruik een mooi roosje op haar grafje gaan leggen! Het is ook zo'n lieverd, hij was er ook zo gek mee. Ik vind het zo erg voor hem.

Het heeft even tijd nodig om te slijten maar dat komt. Over een aantal dagen/weken kunnen we er veel luchtiger over praten. Nu is het te vers.

Het mooie is dat mijn vriend een afbeelding heeft gevonden van de godin Laima. Het is een heel abstract beeld in de vorm van drie open driehoekjes onder elkaar. Het staat bekend als Laima's sign. Mijn vriend gaat deze tekening als tatoeage laten zetten met daaronder de naam van Laima!
Ik vind dat wel heel mooi, een prachtig eerbetoon aan het kleine, zwarte katje wat zo graag met je "kletste".

Fuzza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:09

IK vind het zo vreselijk voor je! Ik hoop dat jij en je vriend er snel weer bovenop komen!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:29

Hartstikke veel sterkte ermee.. Echt heel erg jammer van zo'n lief katje. wel heel leuk wat je vriend gaat doen, dat is inderdaad een mooi eerbetoon..

beerbun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:16

heel veel sterkte

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:10

Als zo iets gebeurt besef je pas hoeveel zo'n beestje voor je betekend. En dat ze er echt bij horen.
Heel veel sterkte.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:38

heel veel sterkte!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:12

heel veel sterkte!!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:44

Ahh, sterkte hoor Weet precies hoe het voelt!
Lief van je vriend

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:00

Dank jullie wel allemaal!
Om het leed nog wat te vergroten werd gisteren ook nog de kat van een vriendin dood gereden, zij laat 3 weken oude poesjes achter!
Volgens mij zie ik weer een taak weggelegd om er eentje te adopteren. Ze moeten nu allemaal met de hand gevoed worden de komende weken tot ze oud genoeg zijn om vast voer te kunnen eten.
Het leven is soms zo oneerlijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:32

Jeetje, wat vreselijk.
Heel veel sterkte en succes met de kittens.

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:54

Wat ontzettend erg voor jullie! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie je verdriet een plekje kunnen geven.

Ik moet wel even een brok wegslikken, dit lijkt wel een beetje op het verhaal van mijn "Sientje". Vorig jaar stond mijn broer op de stoep met 2 kittens, gevonden op een bouwplaats en gered van een paar "stoere" bouwvakkers die ze weleens "zwemmen of vliegen" zouden leren

Mijn broer ze meegenomen en bij mij afgeleverd. Twee dotjes van 3 weken, met de hand grootgebracht, nachtvoedingen en hulp bij ontlasting heel de riedel. Ze kregen de naam Ot & Sien en wonder boven wonder ging het goed en groeide ze gestaag. Onder begeleiding naar buiten en langzaamaan werden het twee hele vrolijke, gezonde poezenbeesten.

Tot het vreselijke moment vorig jaar 16 augustus, ik sta in de keuken hoor een auto over de dijk rijden (wij wonen dus aan een dijk) en hoor een rare klap. Ik kijk uit het zijraam en zie in het licht van de straatlataarn Sientje voor de oprit liggen. Ik ben er meteen naar toegerend, mijn man de dierenarts meteen aan het bellen. Ze was van "buiten" niet zichtbaar gewond en ik heb haar heel voorzichtig opgepakt en in mijn armen genomen. Ze spinde dus ik was in eerste instantie nog opgelucht dat het misschien wel meeviel. Maar helaas nog geen twee tellen later stierf ze in mijn armen (later las ik dat katten dus ook spinnen bij pijn en angst). Otje heeft nog lang om haar getreurd net als wij zelf uiteraard. Ik heb haar achter de bak onder een wilgestruik begraven en een kaarsje gebrand. Het blijft een speciaal plekje en als ik bij de paarden loop als ze los lopen in de bak ga ik altijd Sien even gedag zeggen.

Het gemis blijft maar de hevige pijn in het begin slijt en krijgt zijn plekje. Ik heb er nu vrede mee dat wij Sien al was het maar heel kort, toch een heel fijn leventje hebben gegeven en ze heeft het heel goed gehad bij ons. Het was blijkbaar haar tijd al. Met Otje en onze andere twee poezen heb ik de afspraak gemaakt dat ze hele voorzichtige hele oude poezen gaan worden en tot nu toe houden ze zich daaraan.

Dit zijn vreselijke harde en oneerlijke dingen om mee te maken. Ook al is het "maar een kat" zoals sommige mensen zo fijn kunnen zeggen dat mag dan misschien zo zijn maar voor jullie was het jullie Laima een deel van en een persoonlijkheid in jullie "huishouden".

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!!

Marijke

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:49

Marijke schreef:
Wat ontzettend erg voor jullie! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie je verdriet een plekje kunnen geven.

Ik moet wel even een brok wegslikken, dit lijkt wel een beetje op het verhaal van mijn "Sientje". Vorig jaar stond mijn broer op de stoep met 2 kittens, gevonden op een bouwplaats en gered van een paar "stoere" bouwvakkers die ze weleens "zwemmen of vliegen" zouden leren

Mijn broer ze meegenomen en bij mij afgeleverd. Twee dotjes van 3 weken, met de hand grootgebracht, nachtvoedingen en hulp bij ontlasting heel de riedel. Ze kregen de naam Ot & Sien en wonder boven wonder ging het goed en groeide ze gestaag. Onder begeleiding naar buiten en langzaamaan werden het twee hele vrolijke, gezonde poezenbeesten.

Tot het vreselijke moment vorig jaar 16 augustus, ik sta in de keuken hoor een auto over de dijk rijden (wij wonen dus aan een dijk) en hoor een rare klap. Ik kijk uit het zijraam en zie in het licht van de straatlataarn Sientje voor de oprit liggen. Ik ben er meteen naar toegerend, mijn man de dierenarts meteen aan het bellen. Ze was van "buiten" niet zichtbaar gewond en ik heb haar heel voorzichtig opgepakt en in mijn armen genomen. Ze spinde dus ik was in eerste instantie nog opgelucht dat het misschien wel meeviel. Maar helaas nog geen twee tellen later stierf ze in mijn armen (later las ik dat katten dus ook spinnen bij pijn en angst). Otje heeft nog lang om haar getreurd net als wij zelf uiteraard. Ik heb haar achter de bak onder een wilgestruik begraven en een kaarsje gebrand. Het blijft een speciaal plekje en als ik bij de paarden loop als ze los lopen in de bak ga ik altijd Sien even gedag zeggen.

Het gemis blijft maar de hevige pijn in het begin slijt en krijgt zijn plekje. Ik heb er nu vrede mee dat wij Sien al was het maar heel kort, toch een heel fijn leventje hebben gegeven en ze heeft het heel goed gehad bij ons. Het was blijkbaar haar tijd al. Met Otje en onze andere twee poezen heb ik de afspraak gemaakt dat ze hele voorzichtige hele oude poezen gaan worden en tot nu toe houden ze zich daaraan.

Dit zijn vreselijke harde en oneerlijke dingen om mee te maken. Ook al is het "maar een kat" zoals sommige mensen zo fijn kunnen zeggen dat mag dan misschien zo zijn maar voor jullie was het jullie Laima een deel van en een persoonlijkheid in jullie "huishouden".

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!!

Marijke

Ik moet nou toch echt wel weer een traantje wegpinken. Voor ons was Laima in die korte tijd toch een deel van de familie geworden en vooral mijn vriend mist haar heel erg.
Ik heb mijn lieve, oude vriendinnetje gelukkig nog. Mijn poes is al 17 jaar bij me en we hebben lief en leed gedeeld. Als zij op een gegeven moment wegvalt zal ik nog zieker zijn denk ik. Dat is echt mijn meisje.
Gelukkig komt zij niet buiten omdat ze door een aantal hersenbloedingen niet meer goed kan lopen en springen en ze ziet alles ook niet meer goed.
Wel weet ze me nog steeds de hele dag achterna te lopen en een knuffel maakt alles goed.
Mijn vriend had gehoopt ook zo'n band op te bouwen met zijn Laima. We hadden gehoopt dat ook zij een oude, gezonde kat bij ons kon worden maar het lot besliste daar anders over. Het was blijkbaar al haar tijd. Waarschijnlijk had ze in haar moeilijke start al heel wat leventjes op gebruikt en dit was er eentje teveel.
Het mooie is dat leven en dood zo dicht bij mekaar staan want nu zijn er dus weer weespoesjes die een baasje nodig hebben.
Mijn vriendje wil misschien toch wel eentje adopteren om ze een kans te geven op een volwaardig leven. Als eerbetoon aan Laima die ook als klein kittentje moederloos was geworden. Het lijkt allemaal zo voorbestemd en toevallig... . ik ga haast denken dat het geen toeval meer is.

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:17

Toeval bestaat niet roep ik regelmatig

Ik vind het inderdaad een mooi eerbetoon aan Laima als jullie een nieuw moederloos poesje een kans willen geven en daarmee het verlies en verdriet om Laima een plek kunnen geven. Je zult haar toch nooit vergeten!

Een band opbouwen met een dergelijk hulpeloos wezentje is een heel mooi iets ik wens jullie daarbij veel geluk en liefde.

Het lot kan een onvoorspelbaar genadeloos iets zijn. Naast Sien heb ik van meerdere geliefde dieren en personen afscheid moeten nemen, door het lot maar ook door ouderdom en ziektje en dan is het niet zo abrupt hoewel nog steeds pijnlijk. Een ding heb ik er van geleerd en dat is te genieten en gelukkig te zijn met wat je hebt iedere dag opnieuw want je weet nooit wanneer het lot anders bepaalt!

Vorig jaar na Sien's ongeluk heb ik alle poezen een week binnen opgesloten uit angst dat er met hun ook wat zou gebeuren. Tot mijn schrik balanceerde kleine Ot toen boven op de vensterbank aan de buitenkant van het raam, het slaapkamerraam stond op een kier en ze had zich tussen de kier doorgefrummelt ze wou hoe dan ook naar buiten. Toen wist ik dat ik de angst los moest laten en het kattenluik moest opendoen en alles zijn gang moest laten gaan en accepteren zoals het komt. Moeilijk maar gelukt!

Stomme is ook (wij hebben 3 paarden) dat ik van een collega de opmerking kreeg "wees blij dat het niet één van de paarden is".... dat kun je niet uitleggen, of het nu één van de poezen of paarden is, ik hou van allemaal niet meer niet minder en niet anders en het verlies is even groot.

Nogmaals sterkte gewenst met jullie verdriet! Toch een mooi iets dat je via bokt met een "wildvreemde" zo je ervaringen en verdriet kunt delen.

Marijke

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:32

sterkte ermee