verwaarloosde honden die nu een goed tehuis hebben!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

verwaarloosde honden die nu een goed tehuis hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 02:26

Ik wil jullie een verhaal vertellen over stevie en aziz. stevie is die donkere hond en heeft in de bergen van spanje geleefd. Stevie is door kinderen met een ijzerenstang blind geslagen over zijn hele lichaam heeft die klappen gehad. toen die in nederland aankwam was het vel over been, bang voor mensen, doodsbang door alles wat hem is aangedaan. De eerste man die die hond vertrouwde en die er alles mee kon is mijn opa geweest, die nu helaas al een jaartje is overleden.
deze hond betekend ook altijd zielsveel voor mij.

Stevie heeft nu echt rust gevonden, tis echt een super hond, een vriend voor iedereen, en dat nadat hem zoveel leed is aangedaan door de mens, ik kan er gewoon niet over uit. Stevie word daarbij ook gebruikt als therapeut hond, voor andere honden die nog moeten wennen aan de mens, of katten die moeten wennen aan een hond, tevens begeleid die ook een andere jonge kat die helaas ook blind is geworden.

ook als mensen ergens mee zitten en erg over stuur zijn komen ze vaak even bij stevie uithuilen, dan is het in 3 minuten over. die hond staalt zoveel liefde en rust uit. hier wat fotos van stevie, helaas niet zoveel want hij was niet zo foto geniek vandaag Haha!.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een paar fotos van aziz, aziz is een turkse hond vandaar ook die naam, die is nu een jaartje of twee en sinds kort na een jaar vertrouwd ze weer een beetje mensen. aziz komt altijd even bij me knuffelen enzo.

een jaar geleden had aziz nog geen haar op de huid en was vel over been. aziz is het zelfde verhaal altijd overal hardhandig weggetrapt geslagen enzo, als ze mensen op straat hoort schreeuwen raakt ze erg in paniek. maar het is echt zon scheetje, als je haar uitlaat, dan geniet de hele buurt mee ze piept dan alles bij elkaar. maar gewoon allemaal van blijdschap.

aziz had dus geen haar omdat ze in nederland aankwam met erge schurft. nu naar een jaar negint het echt een mooie blondine te worden, ze is echt super opgeknapt in die tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
aziz, kijk die ogen, tevens een stukje van mijn hand Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens was er ook nog een hondje avia, de eerste dag ontstond er gelijk al een grote band met haar. tot onze spijt hebben we haar in moeten laten slapen omdat ze botkanker had.

er loopt overdag nog een hondje rond daar kitta, dat was een pleeghond van haar en die woont nu bij een vriendin.

eerdaags binnen nu en een maand komt er een hond binnen shakira, shakira moet met de hand worden gevoert omdat ze geen onderlip meer heeft, ook lopen er nog een stuk of 5 katten rond.

eerdaags meer fotos en verslagen over pleeghonden en opvang honden.

050206051012

Re: verwaarloosde honden die nu een goed tehuis hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 03:39

Ik heb een adoptiehond uit Spanje. Madame is zo erg in elkaar getrapt dat ze 1 achterpoot nooit meer zal kunnen gebruiken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 03:46

Zielig (sorry voor de oneliner)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 04:23

Tja daar kan ik dus echt niet tegen!
Ik hou ontzettend veel van mijn honden!
Ik zou dood gan van pijn als ik zou weten dat hun zoiets moeten meemaken!

Gelukkig hoeven mijn honden dit nooit mee temaken.

Als er ooit een van onze beestjes dood gaat ga ik denk ik dit x ook naar het asiel, lijkt me leuk om een beest een nieuwe goede kans te geven, zodat zij/hij zich nooit meer ergens zorgen over hoeft te maken of ergens bang voor hoeft te zijn!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:47

Super dat jullie die verwaarloosde honden en katten een nieuw huis hebben gegeven.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:50

AM -> BB

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:53

Super werk!
Lijkt me echt fantastisch om de honden weer een goed leven te geven en ze zien opknappen.
Mijn hond is ook herplaatst, maar hij was er niet slecht aan toe. De mensen gingen scheiden en dan hadden ze te weinig tijd voor doeb. Heb er echt een super hond aan!

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:25

Echt leuk wat je voor die diertjes doet!

Ik heb mijn hond ook uit het asiel gehaald.Z'n baasjes vonden z'n krullen niet mooi.Ze hadden h'm als pup gekregen met kerstmis.Ze hebben hem nooit laten scheren,en hij was wat aan de magere kant.Nu heeft hij een lekker kort kapsel en dik(hij moet zelfs een beetje afvallen Clown ).Als Beau doodgaat,ga ik dit keer voor hondjes uit Spanje Ach gut .

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:27

Quellian schreef:
Ik heb een adoptiehond uit Spanje. Madame is zo erg in elkaar getrapt dat ze 1 achterpoot nooit meer zal kunnen gebruiken.

heej heb je hem ook via een stichting? actiezwerfhonden ofzo?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:52

aah ik vindt Stevie idd echt een lieverd om te zien. Lijkt wel of er iets van boxer en labrador in zit.
Hij heeft idd zo'n lieve rustige uitstraling! raar he, dat die mensen (kinderen) er zo mee om kunnen gaan....hoe bedoel je cultuur verschil.
Maar heb je nu een opvang aan huis? want ik snap het niet helemaal

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:47

Navidad schreef:
Quellian schreef:

heej heb je hem ook via een stichting? actiezwerfhonden ofzo?

Ik heb haar geadopteerd via www.podencoinnood.nl

Een kennis van mij vangt voor hun tijdelijk honden op totdat ze een vaste plek hebben. Mum (mijn hond) trok heel erg naar mij toe en kwam al snel bij mij logeren. En van het 1 kwam het ander, terwijl ik echt niet op nog een hond zat te wachten. Ik denk dat zij mij heeft uitgekozen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 16:56

Marye78 schreef:
aah ik vindt Stevie idd echt een lieverd om te zien. Lijkt wel of er iets van boxer en labrador in zit.
Hij heeft idd zo'n lieve rustige uitstraling! raar he, dat die mensen (kinderen) er zo mee om kunnen gaan....hoe bedoel je cultuur verschil.
Maar heb je nu een opvang aan huis? want ik snap het niet helemaal

Ik ben slechts een vrijwilliger die die hinden leert om met mensen om te gaan. een vrouw die ik al vanaf mijn geboorte ken doet dit werk. die is ook heel hecht met mijn opa geweest en mijn oma.

ze haalt ook wel eens honden weg uit het vechtsicuit (of hoe schrijf je dat) Link maar goed werk dus. Zowel vechthonden als prooihonden, als je die beesten zien zo zielig gewoon. zo zie je ook dat zulke honden zo zijn gemaakt door de mens (een pitbull is een van de liefste honden bewijs van spreke) maar worden onderandere door dit en door inteelt zo "aggresief" gemaakt door de mens. dan hebben we ook zon leuke regering, die al dit soort honden uit wil laten sterven. net of die honden daar iets aan kunnen doen!.

in de tijd dat die vrouw dat werk doet heeft ze een hond af moeten laten maken omdat die gevaarlijk was voor de mens (zo gemaakt dus) en die andere paar honden helaas omdat ze veel pijn hadden en erg ziek waren.

maar goed zo is de regering, en zo moeten wij het maar accepteren. Stevie is een mastino x iets anders.

heeft idd in dit opzicht veel weg van een boxer, maar is 3 keer zo breed en heeft wat meer wammen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 17:00

Quellian schreef:
Ik heb haar geadopteerd via www.podencoinnood.nl

Een kennis van mij vangt voor hun tijdelijk honden op totdat ze een vaste plek hebben. Mum (mijn hond) trok heel erg naar mij toe en kwam al snel bij mij logeren. En van het 1 kwam het ander, terwijl ik echt niet op nog een hond zat te wachten. Ik denk dat zij mij heeft uitgekozen

Mooi is dat he gewoon dat zon hond de volste vertrouwen in je heeft en als je weet wat ze allemaal hebben meegemaakt enzo. dan word je gewoon helemaal verliefd haha

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:07

Echt super van je!

Je ziet gewoon die dankbaarheid in hun ogen.

Voor veel honden die in Nederland zijn geboren en bij een goed gezin zijn gekomen is alles zo vanzelf sprekend. Deze honden stralen echt dankbaarheid uit.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:52

Fijn dat die honden nu een goed huis hebben

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 23:31

Navidad schreef:
Ik ben slechts een vrijwilliger die die hinden leert om met mensen om te gaan. een vrouw die ik al vanaf mijn geboorte ken doet dit werk. die is ook heel hecht met mijn opa geweest en mijn oma.

ze haalt ook wel eens honden weg uit het vechtsicuit (of hoe schrijf je dat) Link maar goed werk dus. Zowel vechthonden als prooihonden, als je die beesten zien zo zielig gewoon. zo zie je ook dat zulke honden zo zijn gemaakt door de mens (een pitbull is een van de liefste honden bewijs van spreke) maar worden onderandere door dit en door inteelt zo "aggresief" gemaakt door de mens. dan hebben we ook zon leuke regering, die al dit soort honden uit wil laten sterven. net of die honden daar iets aan kunnen doen!.

in de tijd dat die vrouw dat werk doet heeft ze een hond af moeten laten maken omdat die gevaarlijk was voor de mens (zo gemaakt dus) en die andere paar honden helaas omdat ze veel pijn hadden en erg ziek waren.

maar goed zo is de regering, en zo moeten wij het maar accepteren. Stevie is een mastino x iets anders.

heeft idd in dit opzicht veel weg van een boxer, maar is 3 keer zo breed en heeft wat meer wammen.

oh okee, wat goed dat je je er zo voor inzet! ik zou ook wel willen helpen maar wij werken allebei fulltime dus een hond gaat niet lukken....

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:10

Vind het echt super dat je je er zoo voor inzet

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 20:59

Het zijn niet mijn honden hoor even voor de duidelijk heid ben maar een vrijwilliger die daar over de vloer komt bij die vrouw van kinds afaan al ben daar meer dan dat ik thuis ben Ze vroeg ok ik wat fotos wou maken vandaar, en heb gelijk gevraagt of ik ze op bokt mog neerplaatsen en dat was geen enkel probleem. Als ik de kans had gehad had ik ook zulke honden in huis willen nemen maar dat komt later nog wel

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 00:53

ik kan echt heeeel erg slecht tegen dierenleed, en moet er niet teveel over nadenken want dan lig ik zo een nacht wakker, maar echt super zeg dat deze honden zo goed terecht zijn gekomen

heb zelf een kansloze hond uit het asiel gejaald, dat is een stuk minder heftig dan zwaar verwaarloosde zwerdieren uit het buitenland, maargoed je moet ergens beginnen he

maar echt top dat er mensen zijn die zich hier voor inzetten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:19

Wat een k.tvolk om zo met dieren om te gaan. Ik sta niet voor mezelf in als ik zulke mensen er op zou betrappen.

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:43

Ik vind het super goed dat je dit voor de honden doet.
ALs ik later op mezelf woon wil ik dat ook wel gaan doen, vind het zo zielig hoe mensen met die dieren omgaan. Alsof het maar een object is die je zo even omtrap ofzo...
Maar ik heb wel zoiets van dat asielgebeuren. Dat sommige mensen hun hond naar het asiel brengen omdat ze hem niet aankunnen ofzo ik bedoel dus dat de hond agressief is. Tja weet eigenlijk niet echt hoe ik het uit moet leggen, maar ik zal dus niet zo snel een hond uit het asiel nemen. Ook vind ik dat mensen een beetje moeten nadenken voordat ze een hond nemen ach ja ik stop maar weer

Vind het erg leuk dat er zulke mensen zijn wil dat later ook doen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:53

wauw, prachtig dat die honden het nu zo goed hebben. je ziet inderdaad de dankbaar heid in de ogen.
prachtig.. keep going !

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:52

Watr een prachtig verhaal en wat geweldig van jij voor die honden doet
Het zijn pracht beesten.
Toch knap van zo'n beest, werd vroeger geslagen en getrapt, en nu is het een vriend van iedereen. Dat moet je ook maar kunnen
Maar ik vind het echt goed van jullie (wie dat ook allemaal mogen zijn)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:48

Ik heb ook een hondje uit Spanje geadopteerd, via PAWS (kijk www.pawsholland.nl.
Wat mijn hondje allemaal heeft meegemaakt weet ik niet, weet eigenlijk maar weinig. Ze is bij een asiel in Spanje aan het hek gebonden. Ze was toen vreselijk ziek. Gelukkig is ze nu weer helemaal gezond en happy. En ik kan me een leven zonder dit hondje niet meer voorstellen. Je ziet gewoon dat ze dankbaar is voor de dingen die ik voor haar doe. Ookal is het af en toe moeilijk, omdat je niet weet wat ze heeft meegemaakt, dus niet snapt waarom ze op een bepaalde manier reageert op dingen. Maar ondanks dat is ze zo lief en vrolijk.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:49

wreckh schreef:
Ik heb ook een hondje uit Spanje geadopteerd, via PAWS (kijk www.pawsholland.nl.
Wat mijn hondje allemaal heeft meegemaakt weet ik niet, weet eigenlijk maar weinig. Ze is bij een asiel in Spanje aan het hek gebonden. Ze was toen vreselijk ziek. Gelukkig is ze nu weer helemaal gezond en happy. En ik kan me een leven zonder dit hondje niet meer voorstellen. Je ziet gewoon dat ze dankbaar is voor de dingen die ik voor haar doe. Ookal is het af en toe moeilijk, omdat je niet weet wat ze heeft meegemaakt, dus niet snapt waarom ze op een bepaalde manier reageert op dingen. Maar ondanks dat is ze zo lief en vrolijk.

FF nog een foto!
Afbeelding