Onze aparte rassen hondjes (t zijn er 8) :=

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Onze aparte rassen hondjes (t zijn er 8) :=

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 12:00

Ok hier onze hondjes! We hebben er in totaal 8 waarvan 6 Noorse Elandhond zijn, 1 Karelische berenhond en 1 nep jack russel!
Worden vast veel fotos maar ja ook beetje veel honden Clown

Die rechter hebben we nog is Nederlands Kampioen en hete Funda de linkner is haar moeder en hebben we niet meer maar die was Wereld kampioen
Afbeelding

Hiervan hebben we alleen de rechter nog dat is Taru de karelische berenhond. We hebben haar geimpoteerd uit Finland en in het fins heet ze Suopellon Pia. De linker is al dood was onze eerste.
Afbeelding

Dit is weer funda toen ie nog mini was.
Afbeelding

Dit is Balto die is ook nederlands kampioen hebben we geimpoteerd uit Noorwegen en heet eigenlijk Fagenjordens Balto
Afbeelding

Bobby de nep Jack Russel
Afbeelding

Van links naar rechts Flora dan Fjella en dan Flam Fjella is Nederlands kampioen. Die andere twee zijn we net mee begonnen.
Afbeelding

En dit is Flora nu bij m'n pa op schoot!
Afbeelding

Ok ik ben erg benieuwed of jullie dit ras al kennen of wat jullie van de honden vinden! Ik vind ze heel leuk alleen een beetje jammer dat ze zo'n dikke vacht hebben wat zorgt voor erg veel haar:)

Manny

Re: Onze aparte rassen hondjes (t zijn er 8) :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:48

wow mooie honden.... wat hebben jullie veel kampieoenen in huis zeg!(Y) ik ken het ras neit maar vind ze echt mooi... vind ze wel wat hebben van duitse herders allen die staart is dan anders.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:53

Ja de noorse elandhond ken ik wel, zijn erg leuk en ik zou graag ook 1 of 2 hebben maar dat zit er voorlopig niet in nog.

Die andere zwart witte ken ik niet.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:10

Ze zien er wel mooi uit! Ik ken het ras ook niet, wat zijn de specifieke karaktertrekken van dit ras?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:56

mooie honden! ik kon ze ook niet. Ze hebben wel wat poolhond achtigs, samojeed enzo

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:26

Ok hier een korte beschrijving van dit ras!

De Elandhond behoort tot de oudste hondenrassen, daar er skeletten van honden uit het stenen tijdperk zijn gevonden die veel overeenkomen met de huidige Elandhond.

In Noorwegen en Zweden worden deze honden heden nog voornamelijk gebruikt voor de jacht op de eland. Er bestaan twee manieren om deze jacht te beoefenen: in sommige streken wordt de Elandhond alleen aangelijnd voor deze jacht gebruikt. Elders wordt hij ook los voor de jacht gebruikt. In dit geval moet hij de Eland weten te stellen en aan de praat te houden tot de jager het dier onder schot kan krijgen.

Daar de eland allesbehalve ongevaarlijk is, eist deze jacht niet alleen een hond met een goede neus en een geweldig uithoudingsvermogen, maar ook een zeer intelligente en moedige hond.

Daar het vaak geruime tijd kan duren voordat de jager de hond en de eland kan bereiken moet de hond volkomen onafhankelijk van de jager weten te werken.

Daar deze honden dus voor het werk een zekere eigenzinnigheid moeten hebben, mag men nooit een slaafse gehoorzaamheid van de honden verwachten.

Toch, als deze honden begrip en aandacht krijgen, hechten zij zich heel sterk aan de familie of aan de baas, die alles van ze gedaan kan krijgen. Hoewel de Elandhond vriendelijk van aard is, weet hij ongewensten zeker op een afstand te houden en heeft hij ook een beschermend instinct. Daar de meeste Scandinavische rassen nog zeer dicht bij de natuur staan, zijn het vaak zeer gevoelige honden, maar ze mogen nooit nerveus of schuw zijn.

Het belangrijkste onderdeel van het onderhoud van deze honden is de dagelijkse vrije beweging: een flinke wandeling voor deze honden is beslist noodzakelijk. Op de wandeling zijn zij een en al actie, vol belangstelling voor alles, maar eenmaal weer thuisgekeerd, zijn het in huis zeer rustige honden. Aan de zachte vacht - in hoofdzaak grijs - hoeft weinig gedaan te worden, behalve flink kammen en borstelen als hij twee keer per jaar verhaart.

Algemeen voorkomen: een zeer zelfbewuste stevige, vierkant gebouwde hond, met een zachte vriendelijke zeer intelligente uitdrukking: staart in dichte krul op de rug. Schofthoogte reuen: 52 cm, teven: 49 cm.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:19

erg appart ras idd.. Wel mooie hondjes!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:57

Balto, zo heet die hond uit die film toch ook?

Leuke & mooie hondjes!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:36

Huh uit welke film?? Balto is in Noorwegen iig wel een gebergte of een rivier ofzo ben k even veregeten.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:55

KimBalaa schreef:
Balto, zo heet die hond uit die film toch ook?

Jaa, die ging al die mensen redden enzoo en haha

Leuke honden

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:56

Heel mooi ras!
En mooie honden. Vooral Funda!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 22:26

welke film nou? Ik zou t echt nie wete!