Onze kittens (foto's) + wéér een geadopteerde kitten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Onze kittens (foto's) + wéér een geadopteerde kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:12

Beginnend bij de linkergrijze, met de klok mee Haha! :
Hugo - kater
Gizmo - poes
Madonna - poes
Cat in Black - kater
Chupa Chup - poes

Met z'n allen eten, schattig hè Cool

Afbeelding

Ze zijn nu 5 weken oud.
Afbeelding

Stomme hond Tong uitsteken
Afbeelding

En Hugo Haha! Haha! Haha!
Afbeelding

Deze houden we zelf! ChupaChup is al vanaf de geboorte geadopteerd door een stalgenootje dus die gaat daar over een aantal weken heen.

Verder hebben wij er sinds gisteravond een extra kitten bij. Een meisje van stal vroeg aan mij ALSJEBLIEFT of ik een kitten in huis wou nemen. Iemand die ze kende had het diertje gevonden bij een bushokje maar wouden hem niet houden en hadden al besloten het dood te maken. Nouja of ze het echt zouden doen weet ik niet, maar als ze al zoiets zeggen dan hoort dat diertje daar niet thuis, dus heb ik deze gisteravond laten brengen.

Een poesje, zwart met over het hele lichaam witte haartjes. Ook rond de 5 weken oud, en we noemen haar Stekel Vork Ik weet niet wat er allemaal met het diertje gebeurt is, maar het wil niet drinken bij onze moederpoes. Ook niet als ik het aanleg. Ze begint te grommen. Ze is ook een beetje bang, al speelde ze gisteravond al voorzichtig met de anderen. Alleen, ze begint nog wel eens te grommen.

Wat kan ik haar het beste geven qua drinken ? (krijgt nu water).
Het eet ook al gewoon brokjes + vlees.

sarahlou

Re: Onze kittens (foto's) + wéér een geadopteerde kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:30

Wat een schatjes!!! Die grijze zijn echt heel erg mooi! Ja

Een kitten van vijf weken kan al op vast voedsel leven. Ideaal is natuurlijk anders. je kan haar bijvoeren met kattenmelk. Zorg dan wel dat de kattenmelk een beetje lauwwarm is. Anders krijgt ze zo'n koude plons in haar buik en daar kunnen ze van overgeven. Ook het vlees moet niet rechtstreeks uit de koelkast komen. Laat het even opwarmen tot kamer temperatuur. Als je haar speciaal kittenvoer geeft zitten daar alle voedingstoffen in die ze nodig heeft.

op deze site staan ook wat tips wat betreft de voeding en verzorging van kittens van vijf weken en jonger:
www.zwerfkat.com

Suc 6

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 11:38

Dank je wel voor de tips!!
Ik heb brokjes van Kitekat, en van die vleesjes voor kittens van Whiskas. Ik ga even op de site kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:41

Het zijn wel heel schattige kittens. Helaas is een poes aan mij niet besteed, ik ben nooit thuis en mijn broer erg allergisch (met name voor kattenharen)

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:07

Wat een lieverds, ik hoop dat het goed gaat komen met het nieuwe poesje Stekel! Misschien dat ze snel aan de situatie went?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 10:38

Het gaat heel goed met haar, alleen ze wil nog steeds niet bij de moederpoes drinken, maar dat maakt ook niet uit. Ze krijgt water, en melk+water vermengd. Ze eet verder goed. Met de andere katjes kan ze nu al heel goed opschieten Haha! Lekker spelen met elkaar Haha! Haha!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:46

hahahah wat een geweldige foto zeg met die hond Haha!

denk dat je het vondelingetje idd het beste kan bijvoeren met kattenmelk (of misschien nog kittenmelk als ze dat wil?) maar zoals je beschrijft dat ze steeds gromt enzo, denk ik dat je ook moet bedenken dat het beestje een buitenbeentje kan worden...sommige katten worden als kitten al verstoten als ze niet helemaal in orde zijn (geestelijke afwijking o.i.d.)