Zelfmaak hamsterspeelgoed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Zelfmaak hamsterspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 16:45

Ik heb sinds een paar weken 2 nieuwe hamsters. Heb in de kooi een radje en verder klimmen ze behoorlijk veel. Maar ik wil graag nog iets nieuws erbij voor de verandering. Los in de kamer enzo durf ik niet aan, ze zijn nog niet erg tam en super vlug..en de honden hebben er veel belangstelling voor Knipoog.

Wie weet leuke dingen die je zelf makkelijk kan maken of iets wat ook leuk is voor hamsters. Heb er laatst een keukenrol in gelegd, maar die eten ze op.

Calice

Re: Zelfmaak hamsterspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:53

je kan zo'n hamster loopbal kopen zijn neit zo duur en ze kunnen dan wel door je kamer rennen.
ook kan je een hangmatje maken van een oud vilten vaatdoekje met aan alle hoeken een touwtje zodat je m kan ophangen...
(je kan er dan bijv. ook 2 doen zodat ze een soort trappetje hebben)

gr ilse

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 17:03

Eten ze zulke dingen niet op dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:10

Ze eten het niet op, ze versnipperen het alleen of gebruiken het voor hun nest. Knipoog Als die van jou het dus versnipperen betekent het dat ze het leuk vinden; tijdverdrijf! Je kunt er dus ook kartonnen doosjes van koekjes enzo in leggen, vinden ze hartstikke leuk! Ja Een steen waar ze op kunnen klimmen is ook leuk, een omgekeerde bloempot met een stukje eruit zodat ze er in kunnen (pas wel op voor shcerpe rande) vinden ze ook vaak schitterend. Lachen
Bij de welkoop kun je verder nog hele goedkope tunnels en hangtentjes kopen, 3 euro ofzo. Lachen

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:31

Leuk!
wat voor hamsters zijn het dan?

Verder zijn doosjes bij mijn hamster erg geliefd.. Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:33

Ik gooide eerder bij mn hamsters, en later bij mn ratten complete wc-rollen erin.. het perfecte vermaak Ja

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 22:13

Van die kleine dwerghamsters. Had er een die al tijd ziek was en die was al bijna 4 denk k..die lag opeens dood in zn kooi. En nu heb ik 2 jonkies..hyperactief Haha!. Heb eens een wcrol aan touwtjes gehangen..ben benieuwd wat ze dr van zeggen als ze wakker worden.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:16

heb je die 2 hamsters bij elkaar zitten?
dat is net zo slim, er is een hele grote kans dat ze gaan vechten,zelfs als ze uit hetzelfde nest komen.
dwerghamsters zijn solitaire beesten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:50

horssie schreef:
dat is net zo slim, er is een hele grote kans dat ze gaan vechten,zelfs als ze uit hetzelfde nest komen.

syrische hamster ook.....

Alleen roborovski's kunnen samen, en zelfs dán gaat het nog vaak mis.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:36

Sammm schreef:
horssie schreef:

syrische hamster ook.....

Alleen roborovski's kunnen samen, en zelfs dán gaat het nog vaak mis.

ja klopt Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 13:46

Ik heb ze gewoon bij elkaar zitten en tot nu toe hebben ze nog nooit ruzie gehad. Heb wel eerder 2 bij elkaar gehad en toen ook nooit last..maar je hoort het wel regelmatig ja.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:05

Pinacolada schreef:
Ik heb ze gewoon bij elkaar zitten en tot nu toe hebben ze nog nooit ruzie gehad. Heb wel eerder 2 bij elkaar gehad en toen ook nooit last..maar je hoort het wel regelmatig ja.

mischien is het wel handig om een extra kooi achter handen te hebben voor het geval dat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:13

Tja eens moet de eerste keer zijn he. Voorkomen vind ik beter dan genezen. Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 17:36

Zolang het goed gaat laat ik ze lekker bij elkaar zitten, gata het fout dan schop ik een naar de buren die nog een kooi hebben Haha!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:12

ik heb trouwens zo;n doosje van de wattips, 3 gaten erin geknipt en op de kop in de kooi gezet als een soort huisje
op 1 gat heb k een wc rolletje aangesloten.
ook heb ik een knabbelstaaf gekocht en bloempotje en wc rolletje in de ene kooi in de onder bak.

op de 1e verdieping staat nog niets alleen een drinkflesje, op de 2e verdieping is een hangmatje en een radje om in te rennen.
ook heb ik er een kubusje staan van ferplast met een paar buizen eraan die ik verbonden heb aan een 2e kooi.

in de 2e kooi staat helemaal boven aan een rode kubus van verpast waar de buizen naar de andere kooi dus aan zitten.
als ze een verdieping zakt komt ze een drinkflesje en een voerbakje tegen en af en toe leg ik daar ook lekkers voor haar neer.

zakt ze nog een verdiepingje is ze in de onderbak en daar ligt zaagsel ( bij alle 2 de kooien trouwens) en daar staat haar slaaphuisje.

nu met het warme weer slaapt ze in haar bloempotje.

verder heb ik nog een loopbal waarmee ze door de kamer kan rennen.
bij mijn andere hamster zette ik de ruimte wel eens af rondom haar kooi zodat ze kon rennen buiten de kooi en er zelf weer in kon.
dit ga ik bij púký ook nog doen denk ik Lachen