Kitten laten castreren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Kitten laten castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 22:18

Nou ja, 'kitten'... Clown Kiddy is inmiddels al een flinke kater van 10 maanden, dus het werd tijd dat meneer onvruchtbaar gemaakt werd. Ik wil het sproeien voorzijn en ik wil niet, dat als meneer buiten gaat spelen, de hele buurt met jongen zit van de mijne (oké, ieders eigen verantwoording, maar niet iedereen is zo verantwoordelijk) Knipoog

We hadden om 20.30u. een afspraak bij de DA en ik ben erbij geweest Misselijk Eerst werden z'n ballen geschoren (en de DA zei dat het flinke ballen waren Vork ) en daarna gewassen met betadineshampoo (meneer was toen als onder zeil). Daarna kreeg hij nog een plaatselijke verdoving in beide ballen (i.v.m. het geval ze toch niet goed onder zeil zijn) en een antibiotica-prik. Eerst werd de ene verwijderd, zaadstreng en bloedvat werden geknoopt met een 3dubbele knoop en daarna de andere. Het was eigenlijk met 20 minuten voorbij Ja

Op het eind werd het me een beetje teveel (incl. zwarte vlekken voor m'n ogen en ik moest mezelf dwingen diep adem te halen, nog even en ik zat ik de wachtkamer Bloos ) Maar ik ben een flinke meid gebleven Haha!

Net heb ik meneer op bed gelegd, want het was snikheet in het hokkie. Hij dacht meteen weer te kunnen lopen en lag als een lappenpop op de grond, plat op z'n buik, als een hulpeloze baby. Gosh, wat voel ik me schuldig... Verdrietig

Hij is nu de badkamer ingevlucht en ligt daar op de koele vloer...

Als het goed is, dan is meneer morgen weer de ouwe...

IvysToeter

Re: Kitten laten castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:54

Mocht je hem gelijk weer meenemen? meestal blijven ze toch eventjes bij de dierenarts? zodat er bij eventuele complicaties nog ingegrepen kan worden.
Door welke dierenarts heb je het laten doen?

050206051012

Re: Kitten laten castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 13:23

Het is een erge stresskikker, dus hij voelt zich het prettigst als hij thuis is.

Tja, verwend flessenkindje Haha!