mijn arme nijn....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

mijn arme nijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 16:14

had made in zijn kont. Gistere avond zo rond half 10 hoorde we een hoog gegil uit de buurt van het konijnen hok. En doordat de honde er meteen opaf rende ging ik ook ff kijke.

Me konijn probeerde daar zijn kont schoon te maken wat het niet lukte. Dus pakte ik hem even op. (Door een bbq waren me vriendinnen er en ook een vriendin die graag DA wil worden en zich er voor veel interreseert ik noem der even R.. ) Ik keek bijn zijn kontje en wat ik daar zag zal ik nooit vergete. Er liepe wormpjes wat made bleke te zijn.

R. der konijn had het ook een keer gehad en haar konijn was er aan doodgegaan. En bij mijn konijn kwam ze dus meteen helpen. Ik moest de vlooien kam pakken en veel water. Toen hebben we heel veel made eruit gekamt en veel gespoelt met water. Wat achteraf denk ik zijn redding was.

Vanochtend belde me moeder meteen de DA en om 14.00 moeste we komen. Bij de DA hebben ze hem van achtere geschoren en alle made eruit gehaald. De komende paar dagen moet die binnen blijven vanwege een grootte wond op zijn achterpootje (daar huizde de made in \"Ziek\"
Nu is die aan het bijkome van de verdoving narcose.

En de komende zomer ze inspuiten met vliegen spray. Het is dezelfde als voor paarde. En ik wil het iedereen als tip geven want dit was heel zielig en pijnlijk voor het konijn.

KisSs_Girl

Re: mijn arme nijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:15

jeejtje wat erg!
arm konijn

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:18

Huilen wat sneu zeg! ik heb er al vaker van gehoord bij konijnen, hou die van mij al een jaar lang goed in de gaten Knipoog

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:20

Gatver, zeker met dit warme weer
Ik maak nu 2 x in de week de hokken schoon van mijn cavia's , want vorig jaar zaten er ook allemaal maden op
Heb nu gelukkig een vliegenscherm!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:41

Het gaat nu best wel goed met der. Ze zit binnen in een hok. Heeft weer een beetje gegeten en heel klein beetje gedronken.

Hoe lang zou het moeten duren voor hij weer een beetje pit heeft? Of weet niemand dat?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:35

ahhh wat erg zeg, gelukkig heeft ze het overleeft.

gebeurd dat alleen bij konijnen die buiten lopen?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:23

PartTwo, dit kan bij alle konijnen gebeuren. Als een konijn bv een wondje heeft opgelopen of vooral konijnen met "plakpoep" en er is toevallig een vlieg binnen, kan het zo zijn dat die vlieg zijn eitjes in de wond/poep legt waar dus die maden uit komen. De maden eten het konijn als het waren op.

Gelukkig gaat het al weer beter met je konijn!

beerbun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:08

aaag zielig man..
ik hoop dat het al beter gaat

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 09:48

hij kan alweer normaal springen maar zodra die in het hok zit omdat de honden binnen komen blijft die helemaal stil zitten. Hij moet van de DA binnen blijven omdat er minder vliegen zitten. Maar konijn voelt zich er niet beter bij. Hij eet niet drinkt niet alleen als ik hem eruit haal en drinken met de pipet naar binnen spuit.

Hij heeft zijn hele leven buiten gezeten met een grootte ren en zit nu binnen in een klein hokje. En moet dan ook nog 2 keer daags medicijnen.

Citaat:
gebeurd dat alleen bij konijnen die buiten lopen?

Je kan het voorkomen door vliegen spray op je konijn te spuiten. En goed in de gaten houden of ze geen wondjes hebben of poep aan het staartje.

De vliegen spray heet : atex fly spray van excellent. Verkopen ze ook gewoon bij de dieren winkel en denk ook bij de paarden zaken. (het is ook voor paarden)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:12

Die van mij heeft het ook gehad, maar die was al bijna dood, echt zo zielig, heb hem toen naar mijn buurman gebracht, die fokt konijnen en die heeft hem toen...........
Zoiets vergeet je echt nooit meer. Verschikkelijk. Gelukkig was jij erop tijd bij bij jouw konijntje

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 11:12

nou konijntje heeft het niet gehaald. Hij had de laatste dag veel pijn en wou niet meer. Me ma en ik zaten in london. Me zus heeft hem toen wat extra pijnstiller gegeven toen heeft die nog even rond gesprongen in zijn hokje en is toen heel vredig ingeslape.

Ben nog wel boos op de DA toen we er kwamen begon ze al meteen dat we te laat hadden gebeld. En ze had moeten durven zeggen dat die niet te redde was. Heb een beetje rond gevraagd maar er zijn maar heel weinig konijnen die het met dit warme weer overleven.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:27

Mijn hangoorkonijn is een paar jaar geleden helaas aan dezelfde kwaal overleden, op Hemelvaartsdag notabene. Ik schrok me helemaal naar toen ik die maden in z'n balzakje zag zitten, het waren er zo ontzteend veel... Het konijn wordt dan letterlijk van binnen weggevreten. Ook al ontdek je het op een vroeg of laat moment, vaak is er al veel meer schade aangericht dan je aan de buitenkant kunt zien, waardoor het dier uiteindelijk toch komt te overlijden.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 13:14

Gwen schreef:
Mijn hangoorkonijn is een paar jaar geleden helaas aan dezelfde kwaal overleden, op Hemelvaartsdag notabene. Ik schrok me helemaal naar toen ik die maden in z'n balzakje zag zitten, het waren er zo ontzteend veel... Het konijn wordt dan letterlijk van binnen weggevreten. Ook al ontdek je het op een vroeg of laat moment, vaak is er al veel meer schade aangericht dan je aan de buitenkant kunt zien, waardoor het dier uiteindelijk toch komt te overlijden.

ja maar dat hoort een DA toch ook te weten. In iedergeval het lijkt mij niet dat dit het eerste konijn is die dit heeft. en ze wist ook al te zeggen dat hij al wat sloommer en minder actief was. Ze had het goede advies moeten geven en niet mijn konijn meer pijn moeten geven.