Dringend! Zieke kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Juultje_

Dringend! Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:42

Ik heb al een topic geplaatst over mijn andere kat. Maar nu heeft mijn andere kat weer iets Verdrietig Ze zit de hele tijd te kwijlen, en ze ligt stil in een hoekje, ze ziet er ziek uit vind ik. Wat moet ik doen, me moeder wil niet naar de DA want 1. ze is onhandelbaar daar 2. is te duur. Arme poes ik maak me er echt zorgen over!

hamadryada

Re: Dringend! Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:54

misschien zit er iets vast in haar mond of keel waardoor ze zo kwijlt?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:56

Kwijlen is inderdaad een teken dat er iets in haar mond niet goed zit, maar meestal is dat dus een rotte kies! In het meest erge geval is het overigens vergiftiging, want daar kan kwijlen ook een verschijnsel van zijn. Kwijlen is niet goed en ik zou daar zeker een dierenarts naar laten kijken, ongeacht wat dat kost!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:57

Onze kat heeft het ook gehad, is vanzelf over gegaan.
Maar er kan ook een infectie oid zitten. Misschien gewoon naar de dierenarts gaan en om raad vragen. Vragen kost toch niets?

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:02

Ik zei al tegen me moeder ik bel naar de dierenarts...maar dan zeggen ze toch kom maar langs. Ik kan verder niks in haar mond ontdekken!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:15

gewoon proberen te bellen, het gaat om je kat, dan zeg je dat je momenteel niet langs kan komen ofzo?

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:18

Mijn kat wordt panisch bij de dierenarts ze krijgen haar dan niet uit het kooitje....en dan is ze nogal moeilijk te onderzoeken. Ze heeft net wel een beetje vlees gegeten!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:58

De dierenarts kan echt wel met dergelijke dieren omgaan hoor. Risico van 't vak...

Kwijlen kan idd een rotte kies zijn, maar ook vergiftiging. Als ze er zo zielig bij ligt denk ik eerder aan het laatste. Ik had dan ook allang bij de dierenarts gezeten... Ik word er een beetje moedeloos van dat mensen niet met een ziek dier naar de dierenarts willen vanwege de kosten...

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 00:34

Jah ik wil wel maar mijn moeder niet. Onze dierenarts kan niet met onze kat omgaan, als ze daar komt wordt ze als eerste onder narcose gebracht, daarna onderzoek, omdat ze anders niet te behandelen is. Volgens mij gaat het al iets beter, ze kwam zelf even de bank op gesprongen om kopjes te geven, en ze heeft weer wat gegeten maar ze blijft kwijlen. Ik zei tegen mijn moeder als ze morgen nog steeds kwijlt gaan we naar de dierenarts heh?...antwoord: Ja ik denk het wel:S...Desnoods neem ik der wel mee en dan gaan we fietsen ofzo, dan betaal ik het zelf wel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:17

Andere dierenarts zoeken dan... Sorry, maar als jij loopt te kwijlen en ziek in een hoekje ligt dan hoop ik toch dat je moeder je ook meeneemt naar de huisarts...

En verder, vat het niet persoonlijk op... Maar je was gewoon de zoveelste waarvan ik lees 'te duur'...

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 11:01

Tsjah, ik kan het dus ook niet begrijpen van mijn moeder. En een andere dierenarts willen we wel ja! Die komt er ook zeker, het is echt niet goed voor haar om naar de dierenarts te gaan. Maar voor het zelfde geld gebeurt het bij een ander ook. T gaat nu wel weer beter als gister, ze kwijlt nog een beetje en is veel levendiger en wou zelfs naar buiten. Maar ik ben toch wel benieuwd wat het is geweest.
xxxies

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:47

Sylvia schreef:
Andere dierenarts zoeken dan... Sorry, maar als jij loopt te kwijlen en ziek in een hoekje ligt dan hoop ik toch dat je moeder je ook meeneemt naar de huisarts...

En verder, vat het niet persoonlijk op... Maar je was gewoon de zoveelste waarvan ik lees 'te duur'...

sommige mensen hebben het nou eenmaal niet zo breed. en als je er nou zo moedeloos van word ga jij toch lekker met de kat van juulx08 naar de dierenarts.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:07

Niet om het één of ander, maar ik ben wel vaker met andermans dier naar de dierenarts geweest omdat ik 't niet aan kon zien hoe het beest erbij liep; ik vind het echt geen probleem om die kat aan te pakken en naar de da te gaan. Ik heb het ook niet breed, verre van. Maar ik heb wel huisdieren en mijn verantwoordelijkheden daarvoor. Ik ben ook wel eens de schulden ingeschoten omdat ik met mijn kat naar de dierenarts was geweest. Huisdier = verantwoordelijkheid nemen. Liever dat en wat schulden, dan mijn huisdieren te zien lijden.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:41

sorry, ik wil niet offtopic gaan, maar ik geef sylvia groot gelijk.

als je de dierenartskosten te veel vind... waarom neem je dan in godsnaam een huisdier. sorry hoor....

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:25

Ben het ook met Sylvia eens.
Ik kan me ook niet voorstellen dat 1 van me ouders me niet naar de DA met een kat lieten gaan als hij ziek was...
Ik zou nu meteen m'n fiets pakken en als een gek naar de DA scheuren.. voor je het weet is het te laat.
Maar dat zullen jullie toch wel niks kunnen schelen. (dat is tenminste wat ik uit het verhaal haal Rolleyes )
Men noemt dat ook wel verantwoordelijkheid nemen als je en huisdier in huis haalt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:08

Even ter verduidelijking... TS begrijpt 't ook niet van d'r moeder en ik was en ben zeer zeker niet van plan om TS of haar moeder daar op af te rekenen. IK vind het een argument van lik-me-vestje... Maar TS reageerd er gewoon normaal op...

Mijn preek, zo je het noemen wilt, heeft betrekking op de opmerking van Miigurl...

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:28

MiiGurl is het hoor.... maar ik vind dan mensen zelf mogen bepalen of ze nou wel of niet met hun huisdier naar de DA gaan.
ik heb een konijn die kreeg ik gratis. maar die heeft al meer dan 250 euro gekost aan de DA. sommige mensen die hebben dat geld er nou eenmaal niet voor en sommige wel. en dan hoeft iemand niet te gaan zeggen waarom diegene dan in godsnaam een huisdier neemt. dat bepalen hun en niet jullie!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:54

Mijn excuses voor het vergeten van één hoofdletter.

Ik had al zoveel gratis katten kunnen krijgen, alleen al in 2005 een stuk of 3. Maar ik heb geweigerd. Waarom? Omdat ik de da wil kunnen betalen als er iets mis is.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:31

Nou je kun ook zoveel gratis paarden krijgen die dan wel wat mankeren dus dan heb je af en toe ook een DA nodig en dan koop je hem toch ook niet als je het geld er niet voor heb..?

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:46

Paulatjuh schreef:
Nou je kun ook zoveel gratis paarden krijgen die dan wel wat mankeren dus dan heb je af en toe ook een DA nodig en dan koop je hem toch ook niet als je het geld er niet voor heb..?

kijk daar maar eens goed naar!!!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:53

MiiGurl, om me even in dit gesprek te mengen, ik vind het opmerkelijk dat je zit te kijken naar kleine spellingfoutjes of als iemand ipv nemen kopen zegt enzo, als je niets meer terug te zeggen hebt na de mening van Sylvia, waar ik het overigens mee eens ben, ga dan ook niet zo op iemands vingers kijken...

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:14

Genee schreef:
MiiGurl, om me even in dit gesprek te mengen, ik vind het opmerkelijk dat je zit te kijken naar kleine spellingfoutjes of als iemand ipv nemen kopen zegt enzo, als je niets meer terug te zeggen hebt na de mening van Sylvia, waar ik het overigens mee eens ben, ga dan ook niet zo op iemands vingers kijken...

ik hoef toch niet op iedereen te reageren. ik zag dat toevallig nou dan zeg ik daar wat van. dat mag toch Nederland is een vrij land hoor.

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:17

ik vind dat mensen zelf mogen weten of ze nou wel of niet naar de DA gaan het is hun portemonnee en hun huisdier. Ja

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:39

Juist, hun huisdier en daarmee ook hun verantwoordelijkheid. Geen geld voor de da? Vraag je dan eens af of het wel een goed idee is om een huisdier te hebben... Ik vind van niet.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:43

MiiGurl schreef:
Paulatjuh schreef:

kijk daar maar eens goed naar!!!

Rolleyes je snap toch wel wat ik bedoel?
I.p.v me zo op m'n vingers kijken wil ik wel eens een goed argument van jou kant horen..