Vragen over een vies katje???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Vragen over een vies katje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:34

Ik heb een vraag wij hebben sinds een paar weken een jong katje.
Harstikke leuk en lief en deed netjes zijn behoefte op de bak.

Maar nu sinds een week poep ie en plast ie af en toe op bed Boos! terwijl ze kattenbak altijd schoon is, hou ik altijd goed in de gaten.

Maar het vreemde is dat ie het alleen doen als me vriend en ik samen slapen, als we alleen slapen in bed zoals wanneer me vriend nachtdienst heeft doet ie niks.

Weten jullie misschien hoe dit komt en wat ik eraan kan doen???????????

Ben ten einde raad en wordt er niet vrolijk van als ik steeds dekbeden moet wassen Verdrietig

Slaapkamer afsluiten kan niet, omdat we in een bedstee slapen en van die halve deurtjes hebben.

Toverbal

Re: Vragen over een vies katje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:31

niemand?????

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:29

Tik op de neus als als je het ziet gebeuren, en belonen als ze het wel in de bak heeft gedaan. Ook kan je haar een paar keer per dag op de bak zetten. Verder parfum spuiten op plekken waar ze het doet, zodat de geur weg is. Ook kan je haar pakken en met de neus erdoor halen, strooi er desnoods wat peper in. Deze adviezen heb ik niet zelf bedacht hoor, maar gekregen omdat wij ook een onzindelijk katje hadden. xxxies

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:51

Wat echt bijna altijd wel werkt. Is de kat met de neus in de poep duwen. Vinden ze niet lekker..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:09

Met de neus door de poep halen heeft helemaal geen zin.
Als je het ziet gebeuren de kat op de bak zetten.
achteraf straffen heeft geen enkele zin, met de neus door de poep halen ook echt niet........

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:25

de oplossing is veel simpeler...

zet nog een paar bakken neer, gewoon een teiltje of wat ook met wat kattebakvulling erin, zet ook een vlak bij je bed neer, als je gaat slapen zet je het katje erin. ook inderdaad even meerdere malen per dag even optillen en in de bak zetten.

smeren met rommel of zo helpt niet, gewoon een extra bak erbij, jonge katten "vergeten"vaak waar hun bak staat, en dan is een extra wel zo handig...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:28

Maar er zit een systeem achter, hij doet het alleen als ze samen slapen.
Jaloers misschien? Tong uitsteken
Is er geen mogelijkheid om hem s nachts buiten te zetten?
(of is hij nog te kort bij jullie?)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 23:54

Hij is zindelijk hij doet de hele dag zijn behoefte netjes op de bak, maar alleen als we gaan slapen dan s'nachts poept of plast ie op bed.

Dus overdag gaat ie gewoon naar de bak.
Met zijn neus er door heen halen werkt ook niet, al geprobeerd.
Andere geur er opspuiten, hij doet het op het dekbed en die gooi ik meteen weer in de was en pak een schone.
Dus zijn geur is al weg dan.

Naar buiten gooien kan ook niet , want hij is 11 weken en wil niet dat ie de hele nacht alleen buiten blijft, hij mag alleen naar buiten als we thuis zijn.

Dus ik weet echt niet wat ik nog kan proberen??

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:05

Ik denk dat het idee van Ellepel nog het beste is. Onze twee kleine poezels zijn vandaag precies 14 weekjes oud en slapen 's nachts ook het liefst bij ons op bed. Een paar weken geleden vond ik toen ook wel eens een plasje (of meer) op een ongeoorloofd plekje.
Ik denk dat je kitten zo in het donker en nog slaperig gewoon te duf is om zich te herinneren dat hij op de bak moet. Dus een teiltje met grit naast je bed zal denk ik wel helpen. Voor het slapen gaan je kitten er even op zetten, dat hij weet dat er ook een wc vlakbij is. Lachen
Succes, en heel veel plezier met je kleintje (wat zijn ze lief he Lachen )

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:54

ericalucasz schreef:
Ik denk dat het idee van Ellepel nog het beste is. Onze twee kleine poezels zijn vandaag precies 14 weekjes oud en slapen 's nachts ook het liefst bij ons op bed. Een paar weken geleden vond ik toen ook wel eens een plasje (of meer) op een ongeoorloofd plekje.
Ik denk dat je kitten zo in het donker en nog slaperig gewoon te duf is om zich te herinneren dat hij op de bak moet. Dus een teiltje met grit naast je bed zal denk ik wel helpen. Voor het slapen gaan je kitten er even op zetten, dat hij weet dat er ook een wc vlakbij is. Lachen
Succes, en heel veel plezier met je kleintje (wat zijn ze lief he Lachen )

Ja ze zijn zeker lief? Hij loop nou ook in de tuin en dan vliegt en springt ie overal achteraan zo leuk om naar te kijken.

Ik heb het hele bed dicht gemaakt, was nog een hele klus, omdat we van die halve deurtjes hebben, maar hij kan niet meer in bed, dus niet meer poepen en plassen.
En als ie wat ouder is kijken of ie wel netjes op bed kan slapen.

Een kattenbak bij bed kan niet, want we slapen in een bedstee.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:00

komt bekend voor jou verhaal, mijn vriend heeft ook een kat , kroelt altijd met me, maar als ik er ben, en me vriend weg is, plast ze op bed, of als me vriend er wel is over me kleding of schoenen heen, dat doet ze ook bij zijn zus der vriend, jaloers? Ik weet het niet, met het hoofd er doorhalen is net als een kind een tik geven voor wat u een week geleden heeft gedaan, het is nog een jong katje, die weet nog vaak niet of ie het geod doet.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 08:12

Nou hij is een beetje hardleers, want hij springt ook op de tafel en we straffen hem steeds, maar hij springt er nu nog op dus, we krijgen nog wel wat te stellen met deze tijger

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:00

Ebene schreef:
Nou hij is een beetje hardleers, want hij springt ook op de tafel en we straffen hem steeds, maar hij springt er nu nog op dus, we krijgen nog wel wat te stellen met deze tijger

al een plantenspuit geprobeerd? werkt soms wel bij hardleerse latten Knipoog
en verder denk ik idd dat hij jaloers is.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:43

wat bij ons erg goed helpt Lachen
zn frontlinespray flesje. ik heb ze daar nu een tijdje mee behandeld, en ze werden al gek als ze hem zagen.
nu hebben wij dat flesje ergens neer gezet waar ze niet bij mogen komen. en het helpt echt! Haha!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 14:11

Wij hadden een hele mooie platenspuit.
Tot dat de honden hem hadden ondekt Haha!
die hebben er korte mette mee gemaakt.
Maar dat is inderdaad een idee.
Ga een niewe plantenspuit kopen.

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:09

Plantenspuit werkt zeker heel goed Lachen