vermagering kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Juultje_

vermagering kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 17:20

Hay,
Ik vind mijn kater de laatste tijd toch wel erg mager. Hij weegt nu 4.3 kilo, lijkt me aan de weinige kant voor een kater. Ik ontworm hem netjes om de drie maanden, dus ik denk niet dat dat het is...of hij moet de tabletjes uitspugen ofzo. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Hij is verder levendig, en kan ontlasting niet goed controleren want dat doet hij buiten! Knipoog

KisSs_Girl

Re: vermagering kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:45

nou wij hadden een poes en die had een nierziekte en daardoor vermagerde ze ook heel erg
dat is het enige wat ik erover weet
misschien even naar de DA?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:48

Onze kat heeft dat laatst ook gehad...At ook heel weinig, maar dat is allemaal goed gekomen. En hij heeft Siamees bloed inzich dus wordt nooit dik...En is ook een Kater, ik zou je er niet te veel zorgen over maken, als het langer dan 2 weken of net wat aanblijft en hij wordt steeds magerder zou ik wel even de DA een bezoek brengen.

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 19:13

Hij eet nog wel goed...maar me moeder wil pas naar de dierenarts als het echt heel erg is..omdat het zo duur is!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:19

Ja zo'n idee hadden wij ook...Gewoon afwachten, het zijn sterke beesten en zeker als ze zo vaak buiten rond lopen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:47

Als ie gewoon normaal eet zou ik me vooralsnog niet druk maken.

Overigens vind ik 4,3 kilo echt niet licht voor een kater... Hangt ook van het ras, de bouw en de grootte af. We hebben hier een iel gebouwd poesje zitten (4 jaar), weegt nog geen 2 kilo en is toch dik. Mijn eigen twee katten, geholpen kater en poes, zijn iets kleiner dan de standaard htk-kat en wegen 4 kilo. En staan op dieet...

Ik zou even opletten of z'n gedrag veranderd en of hij echt in gaat vallen. Dat laatste zie je echt wel, dat gebeurde bij mijn kater ook en dat zag er echt niet prettig uit... Mager en invallen zijn 2 verschillende dingen. In het laatste geval kan ander voer wellicht helpen.

Hoe oud is ie?

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:19

ehm... lopt hij veel buiten?!

het zou heel goed kunnen dat hij zo mager is vanwege de kikkertjes en muisjes die hij eet.
vooral de kikkertjes, daar worden katten dun van. Lachen

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:38

Jah hij loopt buiten en hij is een jaar. Hij is vrij lang in de lengte dus , best wel groot dus. Hij heeft van de zomer 6 kilo gewogen dus vind ik het nog al een verschil met nu! Bedankt voor jullie reacties!

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:30

maar het kan ook wezen dat hij het voer niet meer lekker vind waardoor hij alleen het nodige eet om zichzelf te onderhouden
als hij er ook ziek bij is zou ik er wel zorgen over gaan maken en naar de dierenarts gaan als hij nou nog meer gaat afvallen

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:37

Saskia008 schreef:
ehm... lopt hij veel buiten?!

het zou heel goed kunnen dat hij zo mager is vanwege de kikkertjes en muisjes die hij eet.
vooral de kikkertjes, daar worden katten dun van.

Dit schoot ook meteen door mijn gedachten. Het is weer kikkerseizoen, en dan wordt onze kat ook een stuk magerder. Ontwormen helpt dan niet trouwens Pling

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:34

Oke bedankt voor de reacties!..Hij krijgt nu zijn gewone brokjes met zijn lievelingsbrokjes gemengd en hij eet goed. We hebben trouwens een hele sloot vol kikkers achter ons huis, dus dat zou het inderdaad ook kunnen zijn. xxies