Onze kat (1 van de drie) heeft de hoogst irritante neiging om zn nagels in het behang te zetten.
In ons vorige huis heeft hij zo al behoorlijk wat schade aangericht, voornamelijk in de woonkamer (voordat ik erbij kwam wonen). Toen hebben we besloten om meneer niet meer in de woonkamer te laten, en hem zo zijn favoriete krabplekken te ontnemen. Hij heeft genoeg andere officiele krabpalen tot zn beschikking.
Gaandeweg bleek dat hij gewoon doorging, achter de gordijnen in de andere kamers, en aan de zijkanten van de raamkozijnen (kwam vooral tijdens het leeghalen van de flat tevoorschijn. Hij deed het dus 'verdekt').
Hij doet het nooit als wij in de buurt zijn (snuggere henkie), dus ik kan hem niet straffen. Hij doet dit al van jongs af aan vermoed ik (ik ken hem pas 3 jaar, hij is nu ong. 10) en heeft er waarschijnlijk nooit voor op zn kop gekregen...
Nu zijn wij verhuist, en de woonkamer is al expres niet behangen (gebehangt?) maar gestuckt (gestuukt?), de overige kamers zitten snachts en overdag dicht, dus hun loopruimte is beperkt tot het 'trappenhuis', wat op zich groot zat is. Maar vanochtend, na 5 dagen dus, bleek dat hij het trappenhuis onder 'poten' aan het nemen is. Op 3 plekken is het behang al gesneuveld.
Er staan 2 krabpalen, en er ligt een krabplank. Spray helpt niet echt. Ik wordt er echt gek van, zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?? Is het te verhelpen of moet ik toezien hoe ons huis langzaam maar zeker kaal wordt?