Nieuwe kat opgehaald (UPDATE: en weer teruggebracht...)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Nieuwe kat opgehaald (UPDATE: en weer teruggebracht...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 16:46

Ben net thuis met de nieuwe kater Lachen
Heb hem op een kamertje boven gezet, van alle gemakken voorzien en de deur eerst dicht.
Als hij tot rust gekomen is, zet ik de deur open en kijk wat hij gaat doen. Hij is al een paar keer tegen de deur gesprongen en zit nog af en toe te "huilen".
Ik ben bang dat als ik hem nu loslaat, hij in paniek door het huis gaat rennen en dat is denk ik geen goede basis om kennis te maken met onze poes. Volgens mij wordt dat vette stress... Scheve mond

Zal ik hem gewoon laten zitten tot ie rustig is? *voelt zich onnozel* Bloos

Anoniem

Re: Nieuwe kat opgehaald, maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:56

ik zou hem gewoon in de woonkamer zetten,waarscheinlijk kruipt hij in een hoekje en komt ie er pas uit als jullie naar bed zijn, maar dna kan hij rustig de kamer gaan verkennen..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:11

Dat zou ik ook doen. Gewoon naar de huiskamer brengen, daar een beetje met 'm knuffelen en geruststellen. Dan loslaten en kijken wat hij gaat doen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:16

Het punt is, dat onze poes in de huiskamer woont Knipoog
Die kennismaking wil ik zo rustig mogelijk laten verlopen en op dit moment is hij nog veel te opgefokt. Bovendien weet ie nu waar zijn spullen zijn en waar hij (mocht poes de bitch uithangen) waar hij veilig is. Dat was de achterliggende gedachte Lachen
Maar misschien laat ik hem straks al wel lopen. Het moet er toch een keer van komen, maar ik zie er niet naar uit *ziet knokpartij voor zich* Scheve mond

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:26

Ik heb bij alle 3 mn katten ze gelijk bij elkaar gelaten, ze knokken een keer en dan is het (meestal) wel over.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:52

Dan misschien tot vanavond in dat kamertje laten zitten en dan in de huiskamer laten. Misschien andere poes even op de gang doen? Kan hij rustig even rondsnuffen en dan weer op de kamer. Poes dan weer in de huiskamer, kan ze meteen z'n geur ruiken. En dan de volgende ochtend of later die avond bij elkaar laten. Vork

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:16

Laat maar, het leed is al geleden Rolleyes
Meneer kan deuren openmaken en ik kwam hem op de trap tegen Haha!
Hij heeft een haal over z'n neus gehad en is vervolgens als een dolle stier overal in huis zijn geur gaan uitzetten. Hij dweilt en rolt over de grond heen alsof ie niet goed wijs is, hij is er hardstikke druk mee.

Pfff... wordt een onrustige nacht.... Rolleyes

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:34

Haha, nouja, hoef je je daar teminste niet meer druk over te maken Vork

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:18

En, heb je nog een oog dicht gedaan af en toe vannacht Haha! ?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:27

Hoe gaat 't met de heer en de dame?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 17:46

Ik heb hem teruggebracht.... Scheve mond

Ik ben binnen 24 uur aan hem gehecht geraakt, maar ik ben bang dat hij bij ons niet gelukkig wordt...

Hij blijkt heel jong en speels te zijn. Bovendien is hij enorm groot (bijna 8 kilo) en kan hij slecht alleen zijn. Onze poes heeft hem 1 keer de kamer uitgemept en 2 keer weg-geschreeuwd. Geeft niks, dat is het probleem niet.
Hij is enorm speels en jaagt graag. Heb gisteravond een poosje met hem zitten spelen en hij vindt het geweldig Lachen Eigenlijk zou hij dus gewoon naar buiten moeten, maar dat kan bij ons niet echt.

Hij heeft drie pogingen gedaan om beneden te komen, maar toen bleef hij maar boven. Hij bleef maar kopjes geven en aandacht vragen en hij heeft snel de rest van het huis van zijn geur voorzien, door op zijn rug het hele huis door te "dweilen" Haha! Hij ging heel op zijn gemak op de overloop liggen, helemaal breeduit.

Gisteravond hebben we hem uit de slaapkamer gehouden, maar hij zat heel zielig te huilen op de overloop en probeerde door krabben en springen de deur open te krijgen. Hij bleef zo zielig doen, dat we hem maar hebben binnengelaten. Inmiddels hadden we al bedacht dat hij bij ons waarschijnlijk niet blij zou worden, dus voor die paar dagen... Knipoog

Hij kroop eerst onder het bed, daarna zocht hij een plekje op de stoel (we hebben hem twee keer van het bed gestuurd, daarna begreep hij het al). Ik heb hem de hele nacht niet meer gehoord, 's morgens vonden we hem onder het bed, geheel op zijn gemak Lachen

Wij voorzagen echter dat hij -hoewel ze met z'n tweeen zijn- erg eenzaam zou worden. Poes is niet de jongste meer en beslist ook niet de sociaalste. Die gaat echt niet met hem spelen of stoeien Dus dan zou hij op ons gezelschap zijn aangewezen en wij zijn overdag niet thuis. Bovendien vond ik dat hij buiten lekker vlinders moest gaan vangen. Ik vind hem te jong en te speels om nu al binnen opgesloten te zijn....

We hebben dus de beslissing genomen om hem terug te brengen. Ik wilde het zo snel mogelijk achter de rug hebben, want ik zag de (huil)bui al hangen... Scheve mond En hoe langer je het uitstelt, hoe langer hij alleen is en hoe meer moeite ik ermee krijg.

Ben nu net terug (bij het asiel deden ze alsof ik niet goed wijs was, jammer maar ergens wel begrijpelijk) en de huilbui hangt nog steeds.... Verdrietig

Kan dat? Je binnen 24 uur aan een dier hechten? Of stel ik me vreselijk aan?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:52

Hmm, rottig dat hij weer terug moest...

Misschien is het niet echt hechten, maar meer een soort verdriet van het feit dat zo'n poes toch weer naar het asiel moet en het mieslukt is om zo'n dier een nieuw goed leven te geven....

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:13

Je stelt je helemaal niet aan, hoor, je had je er al een tijdje op verheugd dat hij zou komen en je was al helemaal ingesteld op je nieuwe maatje en dan blijkt het toch niet helemaal te gaan zoals je zo hard gehoopt had, terwijl de kat zelf zo'n ontzettend leuk beest was. Heel begrijpelijk dat je er een beetje van ondersteboven bent. Jammer dat ze bij asiel zo reageerden, ik vind het juis knap dat je zo goed naar het dier zelf kijkt Lachen .

Faniek

Re: Nieuwe kat opgehaald (UPDATE: en weer teruggebracht...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:16

Bah wat een vervelende situatie en kan het me heel goed voorstellen Ach gut
Ik denk dat je de juist keus hebt genomen.

Woonde je maar iets meer in de buurt bij ons is de juiste kat in het asiel voor je. Hij zit er al zolang een cyper Bobo 8 jaar oud zoiets. Harstikke lief een goedzak. Niet speels, maar gek op aandacht. Is super met andere katten. Hij was pas geplaatst en bleek blaasgruis te hebben en daar word nu wat aan gedaan.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:48

Denk ook dat het niet zo makkelijk is om een nieuwe kat toe te voegen. Kan erg veel stress beteken; maar goed dat je dan die stap kan zetten, goede keus...

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:06

Astragirl schreef:
Denk ook dat het niet zo makkelijk is om een nieuwe kat toe te voegen. Kan erg veel stress beteken; maar goed dat je dan die stap kan zetten, goede keus...

Ik ook niet makkelijk nee, heb tot 3 keer toe een nieuwe poes toegevoegd wat iedere keer gepaard ging met een hoop stress (nu zijn ze gelukkig dikke vriendjes Haha!)
Jammer dat het niet ging, en je stelt je niet aan hoor, zulke dingen zijn altijd moeilijk Ja

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 20:30

Thom zegt ook al dat ik er goed aan gedaan heb om hem terug te brengen.... Toen ik net onderweg was, heb ik hem nog een keer gebeld om hem te horen zeggen dat ik de juiste keus had gemaakt. Ik vond het zó rot om hem weer weg te brengen... Scheve mond

Binnenkort gaan we samen eens de asiels langs. Sámen, zodat ík verliefd kan worden en híj de kritische en rationele vragen kan stellen Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 00:45

Wat jammer dat je dit van te voren niet wist.
Meestal geven ze op het asiel wel duidelijk aan of ze denken dat het een buiten of een binnenkat is.
Ook de leeftijd wordt nauwkeurig door de dierenarts geschat.

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 00:53

Oh gatsie zeg, jammer dat het zo gegaan is!
Over het al dan nite aanstellen; vergeet het maar. Je stelt je niet aan en het is alleen in het belang van de kat zelf dat je hem hebt teruggebracht. Ik sluit me er helemaal bij aan dat je je al best een poos aan het voorbereiden bent, en als hij er dan eindelijk is; *YES!*. Als het dan toch niet de juiste kat voor jullie blijkt te zijn is dat zeker een teleurstelling. En ja, je kunt je makkelijk in een paar uurtjes aan een dier hechten!

Je gaat de juiste nog wel tegenkomen, het kan kort of lang duren; maar ergens zit er een poezenbeest op jullie te wachten!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 01:03

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 03:18

waar had je hem vandaan? want een aantal dingen van te voren weten is wel handig wanneer er bepaalde restricties zijn aan een nieuw huisdier...

ik vind het sneu voor jullie, maar nog veel sneuer voor de kat....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:34

Jammer Elles!

Persoonlijk had ik het iets langer aangekeken, wat jij beschrijft lijken mij de standaard reacties van een nieuwe kat in een vreemd huis. Wellicht dat het asiel daarom vreemd keek Knipoog Maar, ik vind ook, dat als je gevoel nee zegt, je het niet moet doen. Dus je hebt er imo wel goed aan gedaan...

Heel veel succes met het zoeken naar een nieuw kattenbeest!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:26

Ja, het ging ook allemaal heel snel....
Maar ik had heel sterk het gevoel dat hij bij ons niet blij zou gaan worden. Ik had hem doodgeknuffeld hoor, daar niet van, maar ik had heel sterk het idee dat hij beter ergens kon zijn waar hij ongelimiteerd buiten zou kunnen lopen en met andere katten spelen. Da's de enige reden dat ik hem heb teruggebracht. Als ik zou doen wat goed voor MIJ was, sprong ik NU in de auto en haalde hem meteen weer op.
Maar ik vond het gewoon niet eerlijk tegenover hem en wilde het -voor beide partijen- zo kort mogelijk laten duren.

Maar ik mis hem echt nu al.... Scheve mond