Postduif gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Postduif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:47

We hebben een postduif incl ringetje gevonden. De eigenaar was hem al een jaar kwijt en vond het niet de moeite hem op te halen. Boos!

We hebben hem in de hondenbench gedaan, duivenvoer gekocht en laten hem nu aansterken en uitrusten.

Is er een duivenmelker alhier?

Mijn Jack Frutsel denkt dus steeds dat we een vogel voor hem hebben gekocht. Zit dus ook steeds te zeuren om die vogel, jawel om lekker uit elkaar te scheuren.

Vanwege de hond hoop ik dat er een duivenmelker zich meldt. De duif is nu verbannen naar de garage, staat voor het raam, maar best zielig zo in zijn eentje.

Adriana

Re: Postduif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:52

Als de duif voldoende is aangesterkt bestaat de kans dat hij weer teruggaat, maar aangezien hij al een jaar weg is, is het aannemelijk dat hij al ergens anders heeft vast gezeten.

Maar in principe kun je hem gewoon weer loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:59

Krijgt hij dan geen nieuw ringetje als een andere duivenmelker hem heeft opgenomen?

Hij is best wel mager dus uitgeput, dan heeft hij toch een end gevlogen?

Red zo een dier het wel als hij geen nieuw duivenhuis heeft? Heb iig lekker duivenvoer voor hem gehaald, hij haalt de lekkerste dingetjes er eerst uit.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:38

hoe hard en sneu het ook is, een duiven melker heeft niks aan een duif die zwak is, die het niet red, het is ook "topsport"in de duiven wereld, alleen degene die zich bewijzen zijn wat waard, degene die ergens stranden, ach ja.. nee daar geven ze niks om, als ze ze zelfs al ophalen , dan draaien ze nog vaak de nek ervan om...

dus of hou hem zelf...of uh zie wat de duif zelf gaat doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:44

Goed nieuws.

Ik heb dat ringnummer nog een keer via een webpagina ingetikt en daar kwam raar maar waar een ander telefoonnummer uit.

Ik gebeld. Nee zegt de man dat kan mijn duif niet zijn. Hij nog eens goed kijken en idd dus toch zijn duif.

Hij blij met het voer dat we gekocht hebben. Woensdagochtend laten we hem los en tussen de middag belt de man mij op of hij is aangekomen. De duif moet nog 100 kg vliegen Ach gut

Wil de duif niet vliegen, komt hij hem halen.

De duif is net terug uit Le Mans....

Baroen wat je verteld is helemaal waar. Heb ik pas ook venomen. Als de duif geen prijzen heeft gewonnen of zoals jij zegt bewijst dat hij niks waard is, gaat zijn nek om of wordt hij niet opgehaald.

Deze duif is van 2004 en kennelijk de moeite waard. Gelukkig.

Leuk ding hoor, heel tam, kijkt je ook echt aan.

Die Jack van mij maar steeds vragen of hij naar de duif mag. Jajaja. Niet om een kusje te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:20

Ik heb een poosje gelden ook een postduif hier gehad, ook een heel leuk ding en zo tam als wat. De eigenaar was ook hartstikke blij toen ik belde, die duif was ook van 2004.
Hij kwam uit Munchen-Gladbach (zuid-duitsland). Kun je nagaan, ik woon in Oost-Groningen. Knipoog
Hij is toen opgehaald door de secretaris van een of andere duivenvereniging ofzo hier, en hij zou hem na een paar dagen uitrusten uitzetten in Bourtange samen met nog wat andere duiven. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:38

Eigenlijk best wel leuk zo iets. Dat die dieren die hele einden vliegen he? Ook best wel zielig om steeds zo van ver naar huis te moeten vliegen.

Ik vind hem best wel leuk, maar goed dat hij van iemand is....

Vroeger toen ik nog in Amsterdam woonde haatte ik duiven. Maar dat is een ander soort, het alleen maar schijtensoort Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:04

Het zijn idd leuke beesten. Ik heb altijd al gehad dat er van alle hoeken en gaten dieren hier naartoe komen. Best grappig eigenlijk, vroeger was dat al zo. Ja

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:31

ik wou net zeggen ik weet niet waar je woont, maar ik heb dus een leraar die postduiven houdt. Maar je hebt de eigenaar al gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:46

Van morgen om 07.00 uur losgelaten. Hij stond al te popelen. Vloog meteen naar de overburen en ging ongeveer 5 minuten op de dakkapel zitten om zich te orienteren en ineens vloog hij weg, maakte een ronde en weg, richting nijmegen Haha!

Als het goed is, belt de man om 12.00 mij op om te vertellen dat hij gearriveert is.

Nu maar hopen dat hij niet terug komt voor de lekkere zaadjes, want die jack hussel loopt al 2 dagen te piepen en mijn kop gek te zeuren om die vogel. Zijn nieuwe speeltje om zijn kop af te rukken. Wat een moordzucht zit er toch in dat beest. Nu staat de schuurdeur weer open en wel tig keer op en neer en maar zeuren bij dat kooitje.

Heel gaaf hoor om zo een beest te zien die even zijn GPS aanzet, wacht op de satelieten en weg is hij Clown

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:14

russel schreef:
Nu maar hopen dat hij niet terug komt voor de lekkere zaadjes, want die jack hussel loopt al 2 dagen te piepen en mijn kop gek te zeuren om die vogel. Zijn nieuwe speeltje om zijn kop af te rukken. Wat een moordzucht zit er toch in dat beest. Nu staat de schuurdeur weer open en wel tig keer op en neer en maar zeuren bij dat kooitje.

Dat is hier net zo, maar als ze een keer losvliegen en ze loopt ook in de keuken dan is mevrouw een gigantische angsthaas (ook wel mevrouw schijtkonijn genaamd).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:21

Nou maar hopen dat het beestje aankomt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:56

Nou ik hoop ook dat hij aan komt. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:11

Dat hoop ik ook, hij zou me bellen, nog niets gehoord, dus bel ik vanavond zelf om te vragen....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:55

Vorig jaar hadden wij ook een duif gevonden, we waren met een rubber bootje in de wetering aan het peddelen toen we aan de kant een hele duffe duif zaten, we hebben hem toen zo kunnen pakken en in ons bootje mee naar huis genomen Clown
Thuis ook via internet het telefoonnummer van de eigenaar opgezocht en hem gebeld. Hadden van de dierenwinkel nog gratis duivenvoer enzo gekregen enzo en zat lekker buiten in een groot hok. Maar de eigenaar had ook niet zoiets van ik kom hem wel ophalen hij dacht dat ie na vier dagen ofzo wel voldoende aangesterkt zou zijn..
Maar nadat wij hem hadden losgelaten was ie twee dagen later nog niet thuis. Misschien dat ie nu wel thuis is gekomen, maar ik vond het wel banketstaaf, toen die man een paar dagen later belde of wel hem wel hadden los gelaten (omdat ie nog niet thuis was) zij ie ook doodleuk, ohh das wel zonde, het was namelijk een hele goeie duif en hij kwam helemaal uit Frankrijk!!
Vind het toch wel heel erg raar dat je dan niet iets meer voor je beestje over hebt.

iknicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:56

Al iets gehoord van de man??

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:59

Wij hebben ook een postduif gehad. Die was hier ook geland. Nou wij die duivenvent gebeld. Komt ie hem ophalen. En wilde die hem waarschijnlijk gaan slachten, omdat ie zo'n slechte vlucht had gehad. Al zijn slechte duiven slacht hij en dat wordt voer.

Als wij nu nog ooit een postduif thuis krijgen dan halen we gewoon het ringetje eraf hoor. Want dit is bij de 'meeste' duivenmelkers zo en dan voel ik me zo schuldig.

*amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:50

Ik werd gisteren weer gebeld door de eigenaar uit Duitsland waar de duif bleef? Scheve mond Ja eeh.. Hoe moet ik dat weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:52

iknicky schreef:
Al iets gehoord van de man??

Nee, en ik heb ook zelf niet gebeld. Vind eigenlijk dat hij dat wel mag doen, ik heb tenslotte goed voor het beestje gezorgd. Jammer dat hij niet de moeite heeft genomen.

Een goede duif is heel veel geld waard. Dus als hij niet thuis is gekomen, is het geen goede duif en dan zijn ze voor de duivenmelker ook niks waard.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:29

Raar dat die man je niet terugbelt.. Ik had zelf ook even gewacht met bellen maar na een poosje m'n nieuwschierigheid niet kunnen laten bedwingen en hem toch gebeld.
Hopen dat hij gewoon is aangekomen!

@Sammm die meneer uit duitsland was hem toch bij jou op komen halen? Dan weet hij toch zelf waar z'n duif is?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:32

wij hebben hier ook een keer een duif gehad. Volgends mij was dat alleen geen postduif maar een wilde. Maar hij was wel tam. Je kon hem niet echt aaien, maar wel dicht bij hem in de buurt komen. We hebben hem volgenzaad en water gegeven. . Haha! hij kon namenlijk niet meer vliegen. Na 2, 3 dagen was hij er weer bovenop, en vloog hij weg.. Haha!

Kon je die van jullie ook oppakken?

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:22

wij hebben op stal ook een postduif rond huppelen, hij schijnt er al een week ofzo te zijn wha ik vin het wel gezellig

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:37

Ik kwam een keer uit nieuw vennep, naar huis toe.. stond een meid van rond de 18 naast d'r scooter, zat een duif in de berm.. dus ik en een vriendin stoppen ook.. ennehmm.. nouja, toen heb ik een tijdje rustig gezeten, hij liep de hele tijd de weg op enzo.. dus we wilden ook niet weggaan, dan zou ie overreden worden.. dus goed, op een gegeven moment heb ik 'm gepakt, en zijn we naar mijn huis gereden, in een vogelkooi gestopt.. 't was wel zo'n gewone duif maar ok..

dat meisje wist wel een man van de dierenbescherming dus die hebben we gebeld en 's avonds ben ik er met m'n mams en buurmeisje heen gereden.. hij heeft 'm na gekeken, wat bleek, onder z'n vleugel zat 'n giga wond, met allemaal kleine maden.. BAH ik moet weer bijna kotsen als ik er alleen aan denk.. dus ja, die man heeft toen wel de kop van die duif omgedraaid, omdat het beter was voor het beest.. wel jammer op zich, maar wij hebben ons best gedaan..

wat jouw verhaal betreft, na een paar dagen zou ik niet kunnen wachten om te weten of dat beest al is aangekomen!! heb je nu al gebeld?

liefs Ilse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:46

Paulatjuh schreef:
Raar dat die man je niet terugbelt.. Ik had zelf ook even gewacht met bellen maar na een poosje m'n nieuwschierigheid niet kunnen laten bedwingen en hem toch gebeld.
Hopen dat hij gewoon is aangekomen!

@Sammm die meneer uit duitsland was hem toch bij jou op komen halen? Dan weet hij toch zelf waar z'n duif is?

Nee, we hebben hem gebeld en hij vond het goed dat we hem naar de commisaris van een of andere duivenvereniging hier in het dorp brachten. Die heeft hem (als het goed is) na een paar dagen weer uitgezet in Bourtange. Deze man kwam op mij heel betrouwbaar over. Maar het enige rare is dan weer dat hij ook aan mij vroeg of ik er geld voor wilde hebben.... Scheve mond

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:19

Nee hoor, ze vragen of ze je wat geld voor het verzorgen
-voer- moeten geven.

Na een paar dagen uitrusten en op krachten komen
gaat een duif
normalerwijs weer verder naar zijn oude hok.

Als hij het erg gezellig vond bij je
of erg lang gezworven -klopt dat woord-
heeft blijven ze.

Het gebeurt inderdaad zeer regelmatig dat een slecht presterende
duif de nek wordt omgedraaid Boos! door de "liefhebbende" baas.