Wat had mijn kater vanacht nou ineens ? ( vergif ? )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Wat had mijn kater vanacht nou ineens ? ( vergif ? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:27

Ik kwam gisteravond tegen 12en thuis van een bezoekje aan een kameraad. Even nog wat drinken, de katers binnen en ik zou op bed. Voordat ik op bed ga krijgen de katten en honden altijd nog een snoepje van mij.
Piraat (maffe jeweetwelkater van een jaar ) lag op het kussen op de koelkast en ik legde het kattensnoepje bij hem neer. Normaal kan ik het niet eens neerleggen en snaait hij het met veel geweld uit mn handen, nu keek hij niet eens op of om en liet het snoepje liggen..
Dat was heel raar, helemaal voor Piraat Veelvraat!
Ik het snoepje nog eens goed voor zn neus gehouden, maar nee, hij taalde er niet naar.
Ander snoepje dan, van die Felixstokjes doet hij een moord voor, dus die erbij gepakt. Maar ook die wilde hij niet hebben.
Ik dacht wat is er met hem, wilde hem aaien en hij miauwde zeer klaaglijk.
Ik keek hem eens goed in de ogen en schrok me rot, ontzettend grote pupillen, er was geen kleur meer te zien, alleen pupil. Zn ene ooglid hing wat terwijl het andere oog wijd open stond, z'n ogen waren glazige en waterig. Hij keek niet, geen uitdrukking in zn gezciht, hij keek gewoon dwars door me heen b.w.v
Ik bekeek zn slijmvliezen en die waren bijna melkwit, zo bleek.
Ik wilde hem nog een keer aaien, het eerste stuk miauwde hij wederom heel klaaglijk en het 2e stuk sloeg hij ineens fel blazend uit met zn poot! Dat is ook voor Piraat abnormaal, hij slaat en blaast nooit!
Ik zette hem op de grond om hem te laten lopen, maar dat deed hij normaal, geen wankelgang, geen spiertrekjes, hij sprong geirriteerd weer op de koelkast om daar heel duf te gaan zitten, raar voor zich uitstaren. Achterpoten heel raar naast hem.
Ik werd helemaal bezorgd en vermoedde gelijk vergifitiging.
Ik heb de computer nog opgestart om de symptomen daarvan op te zoeken,om het uit te sluiten of juist niet.
Na wat supersnel surfen leken zijn symptomen het meest op een vergiftiging van insectenbestrijdingsmiddel.
Alleen werd daar beschreven dat ze ook spiertrekkingen en dronkemansgang hadden, dit had Piraat niet.
Ik had echt zoiets wat moet ik nou!? Ik wilde de DA bellen maar dacht ondertussen ook aan mijn portemonnee dit keer , weekendtarief en ook nog snachts... Piraat wat doe je me aan?!
Mn ma zei als we nou eerst proberen of hij ook vlees wil ? Als hij dat niet wil eten is er écht wat aan de hand en bellen we de DA.
Dus ik een blik vlees open getrokken en een schotel voor hem neer gezet. Dat at hij dus wel! Niet zoals hij normaal doet, schrokken en slikken zonder kauwen, maar stukje voor stukje rustig wegkauwen. Maar goed, hij at, goed teken dus.
Nadat hij gegeten had begon hij ineens weer te spinnen en mocht ik hem weer aaien zonder dat hij wat geks deed. Zn ogen trokken weer bij, pupillen nog wel groot, maar ook weer wat kleur van de ogen terug. De slijmvliezen werden weer roze en Piraat werd gewoon weer Piraat.
Ik heb het nog even aangekeken maar hij deed weer als vanouds. Ik ben op bed gegaan waarna Piraat me zoals gewoonlijk meteen achterna kwam, om luid spinnend en kroelend naast me te kruipen. Alles was weer normaal. Ik maakte me nog wel wat zorgen, misschien zou hij later weer zo raar doen...
Ik ben een paar keer wakker geworden en elke keer keek Piraat me even aan, kroop nog wat dichter tegen me aan en sliep weer verder... ik niet Haha! ( onrustige nacht gehad met zo'n gekke kat naast me )
Vanmorgen ook niks meer aan het handje, samen opgestaan zoals gewoonlijk, even lekker gekroeld waarna meneer om eten begon te zeuren, ook helemaal Piraat. Na het eten werd ik gecommandeerd de deur open te doen, meneer wilde naar buiten.
Helemaal weer gezond dus, Piraat is weer Piraat, geen vuiltje aan de lucht.

Maar ik blijf het heel raar vinden, wat was er nou ineens met hem ? Mn ma zegt dat hij me gewoon voor de gek hield, maar geeft toe dat hij inderdaad anders dan anders was, een rare afwezige slome indruk maakte.
De symptomen deden mij gelijk aan vergiftiging denken, dus ik had zoiets van ik zoek eerst op internet op om dat uit te sluiten, of juist niet, en bel dan gelijk de DA. Heb ook nog even gedacht dat hij misschien een oplawaai gehad heeft buiten ofzo, van een auto of een andere kat, je weet het niet... Maar omdat hij niet verergerde maar juist snel weer beter werd vond ik het niet meer nodig snachts in het weekend de DA te bellen, kan ik dan beter van de week even doen om gewoon even na te vragen.

Herkent iemand dit ? Ik vraag me echt af wat het nou geweest is ? ik heb werkelijk geen idee, vond het wel heel eng, er maalt meteen door je hoofd van "wat nou als hij dood gaat" etc

Bjarni

Re: Wat had mijn kater vanacht nou ineens ? ( vergif ? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 23:20

Het klinkt inderdaad als vergiftiging maar toch ook weer niet. Ik weet nog toen de hond van mijn ouders een soort van vergiftigd was stond hij heel erg te wankelen op zijn poten, de dierenarts dacht toen aan 1 of andere vorm van drugs die hij binnen had gekregen. Een infuusje later was hij weer redelijk in orde maar duurde langer dan bij jou nu om te herstellen.
Kan hij niet 1 of andere aanval hebben gehad, geen idee hoor maar zijn er niet verschillende soorten van epileptie (schrijf je dat zo) dat het zoiets is geweest, of een hersenbloedinkje ofzo. Heb verder ook geen idee eigenlijk maar dit is wat er in mij opkomt.
In ieder geval veel succes met Piraat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:58

ik denk juist eerder dat hij of gevochten heeft of misschien een tik van een auto heeft gehad, was hij dan dus even in een lichte scok en moest daarvan herstellen.

vandaar ook de felle rectie naar jou toe, bij vergiftiging zie je ook dat ze gaan kwijlen, en dat deed hij niet .
een hele lichte attack kan wel, maar dan zijn ze meer echt helemaal van de wereld en reageren ze niet.

kijk na of je geen wondjes of zere plekken kan vinden, denk dus aan vechten of misschien een botsing, misschien is hij wel ergens vanaf gevallen, kan ook nog...

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:51

ja ik denk idd ook aan een shock-achtig-iets
als het een vergiftiging was geweest, zou het niet zomaar over gaan.

hoe is het nu met hem?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:42

Bleke slijmvliezen duiden ook op shock, ik denk dat hij een lichte shock heeft gehad, die het lichaam zelf weer heeft kunnen oplossen.
Bij shock is er een tekort aan circulerend bloed, en dat kan door verschillende oorzaken komen, vaak een inwendig trauma.
Een lichte shock kan het lichaam soms zelf herstellen, maar een zware shock is levensgevaarlijk.
Maar of dit shock is geweest kunnen wij niet zeggen, de symptonen lijken er iig wel op, maar het kan ookheel goed iets anders geweest zijn.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 20:30

Bedankt voor de reacties, op een ander forum waar ikop zit reageerde een DA-assistent dat zij wel iets van vergif vermoedde, vanwege de verwijdde pupillen, afwezige blik en snelle ademhaling ( was ik vergeten te melden dat hij dat ook had )
Aan de andere kant had zij ook zoiets dat het dan wel raar was dat hij niet kwijlde en geen dronkemansgang of spiertrekken had.
En daarbij dat het zomaar ophield, terwijl gif toch echt uit het lichaam moet voor het echt over is.

1 van mijn honden is eens vergiftigd door het eten van een slakkengif-slak, zij was heel ver heen, we waren te laat om te laten braken en ze is toen leeg gepompt, we waren net op het nippertje anders had ze het loodje gelegd.

Met Piraat gaat het super, heeft geen wonden/gevoelige plekken of whatever. Is alweer druk aan het stoeien en ravotten met zn broertje, en knuffelt mij weer helemaal plat. Hij heeft geen rare dingen meer gehad of gedaan sinds hij weer normaal werd