Hond en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 06:16

nu de vakantie dichterbij komt begin ik toch weer te twijfelen of het wel leuk en handig is om onze hond mee te nemen naar de camping.
Wij zijn nooit eerder op een camping geweest en hebben er al veel zin in, vooral de kinderen vinden het erg leuk en spannend, mn kindjes zijn bijna 3 en bijna 5.
Ik heb een camping uitgezocht waar honden wel welkom zijn, we hebben daar voor een week een stacaravan gehuurd. Ze mag daar overigens niet loslopen.

Indy, de hond dus, is een kruising labrador van 11 maanden, ze is heel lief, maar ook erg druk en speels. Ze zou op de camping dus wel veel vastliggen, en als we gaan zwemmen ofzo dan moet ze in de bench. Dat is ze thuis ook wel gewend, en ze vindt het niet erg verder, maar ze zal er daar wel meer in moeten dan thuis.

Aan de andere kant, ze zou naar een pension kunnen (als daar nog plaats is, ben natuurlijk best laat). Is dat zielig? het is wel vrij duur, maar ze krijgt daar meer beweging, een eigen grote kennel, en een aantal keer per dag met de andere honden op de speelwei...... het zou de eerste keer naar het pension zijn.
En ik heb mn handen 'vrij' en kan alle aandacht aan de kinderen geven....

Waar zou ik Indy (en mezelf!) het meeste plezier mee doen?
wat doen jullie met je hond tijdens de vakantie?

crazyfjord

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:12

Wij nemen de honden (bange Golden Retriever en een dove Jack Russell) mee in de ponywagen en kamperen bij de boer. Ze passen zich goed aan, liggen bij de tent aan een lange lijn aan de stik. Dat zijn ze thuis niet gewend. Wij hebben het vorig jaar gewoon geprobeerd voor een week en het bleek goed te gaan. Je bent wel gebonden met dagjes uit gaan, dat is een nadeel, wij hebben ook kinderen die wel eens ergens heen willen.
Je kunt ook een gastgezin zoeken als het pension vol is?
Dat hebben wij ook eens gedaan maar dat werkte niet met die bangerik.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:36

Jeetje, ik begrijp dat je twijfelt. Ik denk dat het aan de hond ligt. Ik wil ook steeds mijn honden mee, maar op het laatst laat ik toch een kennis op ze passen. Dan zijn ze lekker thuis. Eén van mijn honden eet dan bijna niet, maar de ander kan er goed tegen.

Vorig jaar hadden kennissen van ons de hond mee naar de wereldkampioenschappen vierspannen in Hongarije. Dat was op een camping, waar de hond steeds in de bench moest. Dat vond het hondje geen probleem (denk ik). Maar ze lieten hem tussendoor ook veel en lang uit.

Ik denk dat het per hond verschilt.

Succes!

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:32

wij doen altijd onze hond naar een pension en in het begin lijkt het zielig maar als hij terug komt vond hij het er super leuk want er zitten veel andere speelse honden dus ik zou hem gewoon naar een pension doen waar jij het gevoel over hebt dat ze daar veel aandacht krijgen want dat is precies wat jou hond nodig heeft en over het geld :het is duur maar de liefde is puur!

want anders zou die beheerder toch niet zo'n pension oprichten TOCH????

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:37

Mijn honden vinden het altijd heerlijk om mee te gaan op vakantie. Ik weet niet waar je heen gaat maar als je naar een warm land gaat lijkt het me niet echt handig om de hond alleen achter te laten in de bench (weet niet waar je hem neer wilt zetten maar ik neem aan binnen?) Dat is veel te warm dan.
Je zult er wel rekening mee moeten houden, je kunt niet zomaar even een stadje ingaan en alle winkeltjes in lopen, er zal altijd iemand buiten moeten blijven bij de hond (muv sommige gebouwen waar het wel mag). Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden en waar je zin in moet hebben.
Pension zou ik zelf nooit doen maar ik heb er de honden ook niet voor. Ken je niet iemand die op je hond wil passen in die tijd?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:51

Ik sluit me helemaal aan bij de mening van Lysette. Kijk iig als je je hong meeneemt uit dat je hem niet ergens achterlaat waar de temperatuur hard en hoog oploopt. Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 07:19

we blijven gewoon in nederland, dus voor vreselijk warm weer ben ik niet bang (alhoewel het wel iets warmer mag dan het nu is).
pension kost 10 euro per dag.
helaas kennen we geen mensen waar ik genoeg vertrouwen in heb dat ze goed op kunnen passen, en de meesten werken fulltime, dus dat is helaas geen optie.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 07:34

Onze hond gaat altijd mee op vakantie, en het is nooit een probleem. Hij zit dan inderdaad wel eens in een bench, maar dat is geen probleem. Verder past hij zich heel makkelijk aan dus we hebben er geen last van. Met winkelen ofzo moet je inderdaad even buiten blijven, maar goed, als we met z'n 4en zijn is er ook altijd wel 1 die de winkel niet zo vindt.
(en 10 euro per dag vind ik wel vrij veel eigenlijk...)

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:21

ik weet niet anders dat de honden altijd mee gaan. Behalve onze 1e vakantie vorig jaar met onze hond.... zij mocht helaas niet op dat gedeelte komen, is ze bij mijn opa gebleven! Ze stond letterlijk als een muts 1e klas te kijken toen voor haar de zoveelste auto voorbij kwam, maar de blijdschap was des te groter toen wij uit die auto kwamen (damn wat heeft die hond een scherpe nagels....). Maar anders is ons motto, waar de hond niet komen mag komen wij ook niet. Dit jaar gaan we gezellig 2 weken naar het huis van mijn opa om op de pony´s te passen, ik weet nou al wel dat zij daar erg blij mee is (lekker losrennen, want dat kan hier niet). En als we weggaan blijft ze gewoon thuis.
In een tent is het anders, daar laten wij de hond niet achter, dat wordt veels te warm voor het dier. Dan nemen we ze altijd mee en gaan we de alleen de auto uit om te eten en de honden te laten drinken en hun behoefte te laten doen. Als het echt langer duurt dan (bv een stad in ofzo) dan gaan ze mee en is er altijd wel iemand de l#l om op ze te letten Cool.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:57

ik weet niet hoe de hond het in een pension vind maar als hij daar geen problemen mee heeft zou ik de hond naar pension doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 20:47

ik heb toch besloten dat ze mee gaat. (vooral uit kosten overweging eigenlijk). Het is de eerste keer, we gaan niet heel erg ver weg, dus we proberen het gewoon. Als het echt niet gaat heb ik mn schoonouders nog achter de hand, daar kunnen we Indy in geval van nood naar toe brengen. Ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:13

nou, dat vind ik een super goede oplossing!
mooi dat je schoonouders willen inspringen als het niet wil,dat is een prima manier om het te proberen toch?

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:14

veel plezier trouwens!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:51

Op vakantie nemen wij altijd onze honden mee! We hebben er 5 en kiezen gewoon een camping uit waar we ook wel lekker kunnen wandelen. Het geluk is dat we een caravan hebben, dus kunnen we eventueel ook ergens heen. (door een tent gaan ze dwars doorheen Tong uitsteken)