cavia gestorven aan long ontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

cavia gestorven aan long ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:31

Jimmy ( 1 van onze cavia's ) voelde zich vandaag niet goed. Dat was wel te merken toen ik hem uit zijn kooitje pakte vanmiddag. hij maakte rare geluiden bij het ademen en rare schokkende bewegingen maakte ie erbij, terwijl er gistere helemaal niets aan de hand was. Toch vertrouwde ik het niet en belde de dierenarts. We konden meteen komen toen ik het vertelde wat er was.
Het bleek zeer ernstige long ontsteking te zijn. Hij had wat antibiotica gekregen en een pijnstiller. Ook kregen wij een spuitje mee, want ze ging er vanuit dat ie niet zou eten en hij MOEST eten desnoods gedwongen en in dat spuitje moesten we dan worteltjes baby voeding doen en in zijn bekke spuiten. In het begin at ie nog wel zelf een worteltje en wat andavie maar dat hield snel op dus hadden we worteltjes puree er in gespoten.
Terug in zijn kooitje gezet en lekker rust gegeven en ondertussen even naar de paarden geweest.
We kwamen terug en mijn moeder had Jimmy op schoot en hij zat zo stil wat echt vreemd was voor hem en hij had nog steeds niets gegeten. Dus kwamen we weer met het spuitje aan. Op een gegeven moment raakte Jimmy helemaal in paniek en begon te springen en weet ik het wat en ineens lag ie op z'n zij naar adem te happen. ( de dierenarts die wij hebben is toevallig een buurvrouw ) dus ik rende naar die DA toe en ze kwam gelijk mee. ( ik zag aan de auto dat ze thuis was ). maar helaas moest ze mededelen dat ie er niet meer was.
Het klinkt heel kinds en gek maar ik raakte behoorlijk over stuur!
Onze Jimmy die kusjes kon geven, het enige mannetje van het stel ineens dood terwijl er gistere nog helemaal niets aan de hand was!
We hebben hem uiteindelijk begraven en de rest van de cavia;s waren even de weg kwijt. Zo rustig enzo. Maar waarschijnlijk hadden ze het door want Jimmy gaf een behoorlijke doodsschreeuw. Hij heeft helaas maar 3 jaar oud mogen worden.

R.I.P lieve Jimmy

Annechien

Re: cavia gestorven aan long ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:24

sterkte meis!

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:54

sterkte dermee! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:56

dankje! Een beestje zien doodgaan is echt erg

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:17

van mij zijn der ook 2 cavia's dood gegaan aan longontsteking dat is echt niet leuk.
sterkte ermee Ach gut

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:19

Sterkte hoor!! Echt erg zielig...

Mijn cavia heeft wonder boven wonder vorig jaar zomer een longontsteking overleeft... Heb hem in handdoeken gewikkelt... Knipoog

Gecondoleerd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:05

vandaag..Bonjovi ( ook een cavia ) naar de dierenarts en....long ontsteking! Zij maakte al wat langer rare geluidjes alleen hele anderen. En verder was ze gewoon! vandaag werd het erger dus toch maar de DA en jahoor ook longontsteking. VERSCHRIKKELIJK.
Maar zij eet gelukkig nog en doet verder nromaal. Heb medicijnen en verder even afwachten dan. Over 20 dagen moet ik even terug bellen. De da zei wel dat er voor Bonjovi meer hoop is dan dat er voor Jimmy was. Bonjovi is er een stuk beter aan toe. ik hoop dat zij het wel overleefd!
Maar voor Jimmy is het echt niet leuk