voor iedereen die eenzaam is een hele goede tip: NEEM FRETTEN ze zijn echt lagwekkend en ze fleuren je altijd op je moet je huis er wel voor inrichten hoor ze halen anders alles over hoop kijk eens op www.frettenstichting.nl daar vind je hele leuke ik heb mijnes er ook vandaan
en ik raad ze niet aan iedereen aan de meeste mensen willen ze niey zoveel aandacht geven terwij lze dat juist nodig hebben :S maar ze zijn zeker super leuk
je moet alleen fretten nemen als je er voldoende overweet, je zeker bent dat je ze elke dag voldoende aandacht kan geven en als je alle spullen hebt want een fret geef je geen kattenvoer ofzo maar frettenbrokjes
het is wel heel erg zieleg als je ze gewoon in een hokje stopt terouwens voor mensen die het nog niet wisten fretten kunnen ook buiten zitten maar in de winter wel goed afsluiten anders heb je ijsfretten
En je moet ook tegen de lucht kunnen die ze bij zich dragen. Wij hadden een oudere man overgenomen van iemand: gecastreerd, ontkliert (is verboden maar dat was dus al gebeurt), elke dag schone lappen en zijn hok verschonen, maar nog vond ik het een hele zware lucht. Niet iedereen kan daar tegen.
De een schijnt het heerlijk te vinden ruiken, maar ik heb hier ook mensen gehad die gelijk benauwd werden als ze in de buurt van de fretten kwamen.
Ik heb ook 2 fretten. Je moet er echt niet aan beginnen zonder er iets vanaf te weren. En zeker niet 1 alleen nemen. Ze zijn ook niet allemaal even lief/schattig/knuffelig. 'T zijn hele hypere beestjes die er minstens 2 uur per dag uit moeten (door kamer/huis lopen). Dan heb je natuurlijk nog de stand, die meestal wel weggaat na castratie/sterralisatie. Als je dan er uiteindelijk zeker van bent dat je er 2 of meer wilt, koop ze dan bij een frettenopvang en niet bij een dierenwinkel. www.ftj.nl is zo'n opvang.