Basset Fauve de Bretagne op bokt ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Basset Fauve de Bretagne op bokt ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:54

Hoi !!

Heeft iemand hier ook een Basset Fauve de Bretagne ? Ik zelf heb een reu uit 1998. Lijkt me leuk om te zien of hier ook andere mensen een Fauve hebben ? Zoja, bij welke fokker heb je hem/haar vandaan ? Wat doe je er zoal mee ? Wij hebben onze Fauve, Gijs, gewoon als vriend voor het leven. Verder ook niets mee gedaan, al was jachttraining handig geweest... Tong uitsteken Is jullie Fauve ook altijd zo aan het jagen en dan blind en doof voor alles, behalve voor het wild ?

Voor de mensen die niet weten wat een Basset Fauve de Bretagne is :

"De Fauve is een vrolijke oersterke jachthond, probleemloos te houden met andere honden of katten en uitstekend geschikt in gezinnen met kinderen.
De Fauve behoort tot de rasgroep van de Lopende Honden; in Nederland de Brakken genoemd, in Frankrijk heet de rasgroep van de Lopende Honden, Chien Courant.
De honden die tot deze rasgroep behoren noemt men niet direct "gehoorzaam", de Fauve is echter redelijk gehoorzaam omdat hij slechts in kleine meutes gehouden werd. Hij leerde dus meer naar zijn baas te luisteren dan honden, die in grote meutes jagen.
Als huishond is de Fauve ideaal, gehoorzaam en lief. Het zijn vrolijke honden. Als meutehond is de Fauve zachtaardig van karakter en past zich graag aan. Hij is sociaal met mensen, kinderen en soortgenoten. Ruzieachtige Fauves zijn een uitzondering. Leeft hij samen met een wat dominante andere hond, dan mag die de baas spelen.Onderdanig is de Fauve echter niet. Hij behandelt een "opschepper" met een air van "je bekijkt het maar". Als meute honden hebben ze behoefte aan gezelschap en aandacht. Bij aanschaf van een pup moet u er rekening mee houden, dat het alleen zijn een probleem kan opleveren, zeker als dit langdurig is. Ze kunnen dan zeer luid huilen. Ze missen het gezin "hun Meute"."

Gekopierd van : http://www.wildpromotie.nl/Jagerslatijn ... etagne.htm

Hebben jullie ook een foto van je Fauve ? Ik zit nu op een andere computer, maar ik zal er snel een plaatsen van mijn ventje....Knipoog

Patricia20

Re: Basset Fauve de Bretagne op bokt ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:07

heej ken we,l iemadn waar ik mee gewerkt heb die er zo 1 heft Haha!
denk dat ie nu 2 jaar is, en hij zit op hypoallergeen voer omat ie dus allergie heeft :S

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:08

Ik heb zelf een tijdje bij een man gewerkt die er toen de tijd 17 had. Er is hier een meisje op bokt die er ook een tijd heeft gewerkt, ik vind het lieve, sociale honden!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 17:17

Leuk! Het zijn inderdaad heerlijke honden ! Al zijn ze wel hartstikke eigenwijs hoor !! Maar dat is juist zo leuk aan ze....Knipoog