Wat heeft punkie !!???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Wat heeft punkie !!???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:08

Hoi,

Vandaag zat ik lekker te msn-en op de computer op eens hoor ik uit mijn hamster hok piep piep hijg puf Verward
Ik snel kijken ik praatte tegen hem (punkie) en hij ging nog erger piepen dus ik haalde het hooi van hem af en hij piepen en piepen en krijsen ik schrok onwijs Ziek
Ik snel mijn vader gebelt hadden we hem gepakt toen was het weer over.
Weer terug gezet in zijn hok met iemand er over gehad op msn.
Die dacht dat hij astma kan hebben dus niet tegen het zaagsel kan.
Mijn vader zei dat het niet kan want dat moet vanaf de geboorte zijn. Verward
Ik weet het niet hoor Boos!
Even later ging ik kijken zat hij te hijgen er uit gehaald wat water op het hooi gedaan tip van iemand op msn.
En na tijdje weer terug gezet.
Gaat nu weer goed.
Ben bang dat hij dood gaat want hij is behoorlijk oud
weet iemand wat hij heeft help me pleasss

xxx sandra

Rosie

Re: Wat heeft punkie !!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:51

Werd 'ie misschien gestoord in zn slaap? Knipoog

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:57

Mijn hamster had dat ook, alleen krijste hij niet maar ging heel erg schudden. Die was 3 en kreeg allemaal tumoren.
Als hij nog eens zo een aanval heeft kun je beter even laten nakijken. Misschien droomde hij wel of is hij ergens vanaf gevallen ofzo

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:48

Mendiej: Nou hij werd niet gestoord want ik zat achter de computer toen hij ging krijsen
Melissa: dat dacht ik ook maar toen ik na een tijdje weer kijk zat hij te hijgen op een boomstam in zijn hokje toen was hij wakker en had ik hem al in me handen gehad

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:38

Jij hebt geen dierenarts in de omgeving ?
Die kan toch het beste een diagnose stelllen en hulp bieden lijkt me.
Doe je het niet dan is dit diertje snel aan zijn einde lijkt me.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:09

juno1 schreef:

Die heeft ze wel maar niet zo s'avonds laat hè? Daarom starte ze dit toppic, vind ik alleen maar goed, en haar moeder is ook goed voor dieren dus ze zullen vandaag wel naar de DA zijn gegaan.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:01

Ik ben niet naar de DA gegaan, omdat het nu over is en hij geen aanval heeft gehad.
mijn moeder weet er veel vanaf maar toch vroegen wij ons af of jullie dit mee gemaakt hebben.
Heeft toch iemand tips er over of het ook meegemaakt?
Thnx

P.s mijn moeder had er antibiotica voor waarschijnlijk dus ze zou binnenkort de DA er over bellen of ze dat kon geven als punkie weer een aanval krijgt.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 17:44

Niemand?????? Boos!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:34

MOHGirl schreef:
juno1 schreef:

Die heeft ze wel maar niet zo s'avonds laat hè? Daarom starte ze dit toppic, vind ik alleen maar goed, en haar moeder is ook goed voor dieren dus ze zullen vandaag wel naar de DA zijn gegaan.

Ach, in mijn stad hebben we een dierenspoedkliniek waar je na het sluiten van de dierenartsen terecht kunt.
Dat is al heel veel jaren zo, lijkt me dat er altijd wel een mogelijkheid is om een arts te bezoeken in geval van nood/paniek o.d
Zo nee, dan zou dat betekenen dat dieren die een ongeluk krijgen moeten wachten tot de praktijken weer opengaan.

Ben zelf met mijn dieren wat assertiever, heeft er eentje een probleem of heb ik raad nodig dan bel ik en zo nodig ga ik er direct naartoe.
Advies van een DA lijkt me meer betrouwbaarder dan van een forum ( ook al blijken er best vaak artsen in de zaal ) Knipoog

Kijk en zoals nu het antwoord 'Ik ben niet naar de DA gegaan, omdat het nu over is en hij geen aanval heeft gehad' dan heb ik altijd nog zoiets > bel en vraag het die arts of die weet wat het geweest is.
Lijkt me toch wel een stukje meer betrouwbaarder en iemand die met kennis van zaken kan uitleggen waarop te letten of dat er toch ergens naar gekeken moet worden.
In jouw geval kan er iets in zijn keeltje hebben gezeten waardoor hij het benauwd kreeg, maar ook mogelijk dat hij ziek is.

Of je moet voor een cavia/muis/rat of welk ander klein diertje geen onkosten willen maken, dat kom ik maar al te vaak tegen dat het weer snel vervangen wordt.
Maar ook deze dieren hebben in geval van ziekte een mooi en humaan einde nodig.
Ik heb zelfs een parkietje laten inslapen, kost dan wel gelijk 20,00 maar dat liever dan kreperen en dood vallen in je kooi.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 12:18

Nou ik zou je vertellen mijn ma is assistent beheerder van een dieren asiel en dan wou jij mij vertellen dat ik dus er niet goed aan gedaan heb die onkosten voor de DA maakt ons niks uit maar mijn moeder heeft er echt wel verstand van en we gaan niet naar de DA omdat het niet nodig is maar tog wou ik weten of iemand gewoon dit mee gemaakt had ofzo :S

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:00

Je moet het opvatten zoals je wilt, ik geef hier mijn mening hoe ik erover denk.
Ik kies ervoor om een DA te benaderen met dit soort vragen, en je ma kan wel ass beheerder van een dierenasiel zijn, ze is geen arts.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:54

nee ze is geen arts nee